هفت ویژگی مدیران موفق

هفت ویژگی مدیران موفق
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳
6 بازدید

هفت ویژگی مدیران موفق هفت ویژگی منحصر بفرد مدیران موفق سالها است مباحث کارافرینی را تدریس می کنم و یا به مدیران و کارافرینان و استارتاپ ها و لین استارتاپها اطلاعات می دهم . باد اذعان کنم در این مسیر طولانی  اما پر پیچ خم هرگز یک رویه و یک طیف خاص را رصد ننموده […]

هفت ویژگی مدیران موفق

هفت ویژگی منحصر بفرد مدیران موفق

سالها است مباحث کارافرینی را تدریس می کنم و یا به مدیران و کارافرینان و استارتاپ ها و لین استارتاپها اطلاعات می دهم . باد اذعان کنم در این مسیر طولانی  اما پر پیچ خم هرگز یک رویه و یک طیف خاص را رصد ننموده ام انسانهای مختلف از لحاظ سن تحصیلات و تفکرات و جنسیت و شخصیت دایره و افق چشم اندازی بزرگ و روشن را برایم ترسیم نمود .

به واقعه شکست یا پیروزی هر مجموعه و یا استارتاپ و کارآفرینی به مدیریت آن بستگی دارد.

هر انسانی دارای یک “الگوی موثر” است که در اعماق ذهن خود با آن زندگی می‌کند. گاه به آن نزدیک می‌شود، و گاه کیلومترها از آن فاصله می‌گیرد. اما چرا اینگونه است؟ چون باید “هزینه‌ی مثبت و موثر شدن” را بپردازد که عبارت است از: پذیرش  آنچه که هستیم و آنچه می خواهیم بشویم و همچنین مسئولیتها، پرورش قابلیتها، و آمادگی برای جذب مهارتها.اگر می‌خواهید که در زندگی موفق باشید، باید خودتان را همانطور که یک باغ را برای برداشت بهترین محصول پرورش می‌دهید، پرورش دهید. افراد موفق در همه جا ویژگیهای مشترکی دارند که مسلما تصادفی و یا شانسی نبوده و نخواهد بود و در این راه باید بسیار تلاش کرد اما برای مدیران کار کمی پیچیده تر است  برای رسیدن به موفقیت یک مدیر برتر و پیشرو مانند بیل گیتس استیو جابز یا مایکل دل و مارک زوکر برگ من ۷ ویژگی منحصر به فرد این بزرگان را برایتان نقل می نمایم که عبارتند از:
اول – انگیزه و شور و علاقه
اگر بعنوان یک مدیر موثر و مثبت می‌خواهید به موفقیت برسید و اگر می‌خواهید زندگی کنید شور و شوق است که شما را به آن می‌رساند. معمولا بیش از ده درصد زندگی چیزی است که شما تجربه می‌کنید و کمتر از نود درصد آن چگونگی برخورد شما در مقابله با آن است. به عبارت دیگر بچه نامشروع یتیم و بدون امکانات در پارکینگ محقر یک منزل و از هیچ بدون تحصیلات آکادمیک چگون وچطور به همه جا می رسد و ما نمی رسیم  و نکته پایانی آنکه؛ اگر کاری را که دوست داریم داشته باشیم، باید در مورد آن به انگیزه سازی ایجاد تصویر مثبت و موثر و هدفمند پرداخته با تمام وجود تلاش کنیم و سپس هم  زندگی میکنیم، لذت میبریم، عشق بازی میکنیم.و…..
اری شما باید پیوسته انگیزه‌ای قوی و خیلی خیلی قوی برای سخت کار کردن داشته باشید تا مطمئن شوید که کارها انجام می‌شود. زمانی که می‌بینید کارها در حال تکمیل شدن است به خود افتخار خواهید کرد و در صورت لزوم می‌توانید مسئولیت درست و غلط بودن آن را نیز برعهده بگیرید. اهداف شما محرک قوی برای شما هستند که باعث می‌شود تصور برتر و خوب بودن از خود داشته باشید و به طی مسیر تشویق و ترغیب شوید.

\"\"

دوم – ارتباط و خوداتکایی

پیوسته و بصورت کاملا سازمان یافته و بعنوان یک مدیر لایق و برای ارتباط  هرچه بیشتر و بهتر و به منظور توجه به ارتباط برقرارکنندگان اطراف خود کار کنید. مهمترین مطلب برای شما بعنوان یک مدیر لایق این است که چیزی را که گفته نمی‌شود، بشنوید. هنگامی که ارتباطات وجود داشته باشد، اعتماد و احترام هم به دنبال آن  برای شما بعنوان یک مدیر لایق و موثر خواهد آمد.
هیچ  مدیری نمی خواهد متوسط باشد. متوسط بودن یک مدیر زمانی اتفاق می‌افتد که افراد برنامه‌ریزی نداشته و ندارند. اگر شما بعنوان یک مدیر مثبت و موثر می خواهید به موفقیت برسید، صفاتی را که شما به موفقیت خواهید رسید که البته در خود پرورش دهید و برای به کار بردن آنها در هر روز زندگی خود، برنامه‌ریزی کنید. در عین بزرگی متواضع باشید و  یک مدیر شجاع و  مدیری مصمم، وفادار و بی‌باک باشید. این چیزی است که شما هستید و همیشه بوده‌اید.
شما باید  بعنوان یک مدیر مسئولیتهایی را برعهده بگیرید و در قبال آنها پاسخگو باشید. همچنین باید قادر باشید  بازهم فقط و فقط بعنوان یک مدیر تصمیمات سختی بگیرید و آنها را  هم عملی کنید.

سوم- اراده و  اعتماد به نفس
شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید. به همین سادگی. هنگامی که اعتماد تزلزل‌ناپذیر و راسخی به خود داشته باشید یک گام به موفقیت نزدیکتر هستید.
شما قدرت این را دارید که به جای تردید کردن و تعویق انداختن در انجام کارها، به پیشواز آنها بروید و آنها را انجام دهید. اگر چیزی را بخواهید آن را بدست خواهید آورد. موفق‌ترین افراد جهان کسانی هستند که بروی اهداف خود تمرکز کرده‌اند و مداوم در تلاش بوده‌اند.

چهارم – صبر و تلاش
باید همیشه و در همه حال مدیر ی باشیم که، در شکست و ناکامی صبور باشیم. شخصی تلقی کردن شکستها یک شکست بزرگ است و تمرکز بعنوان یک اصل مدیریتی و در عین حال برتر بسیار مهم و حیاتی است. شاید زندگی جابز خلاصه شده در تمرکز تلاش و صبر و لاغیر.

پنجم – صداقت به زبان بی زبانی
نیاز به گفتن ندارد اما این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در خود پرورش دهید. صداقت بهترین سیاست برای هر کاری است که انجام می‌دهید. یکرنگی و صداقت برای شما شخصیت ایجاد می‌کند و تعریف می‌کند که شما چه کسی هستید.
ششم – ارتباط موثر
با دیگران در ارتباط باشید زیرا شما بعنوان یک مدیر از این رهگذر حداکثر استفاده را خواهید نمود مدیران موفق به موفقیتها و دستاوردهای بیشتر و بااهمیت‌تری  با ارتباطات موثر دست پیدا می کنند.

هفتم – خوشبینی
موفقیتها و خوبیهای بسیاری در این دنیا برای بدست آوردن وجود دارد و شما بعنوان یک مدیر برتر و موفق می‌دانید که چه چیزی ارزش مبارزه را دارد. خوشبینی یک استراتژی مدیریتی ناب است استراتژی به منظور ساختن آینده ای  روشن تر و در عین حال بهتر ، اگر باور نداشته باشید که آینده می‌تواند بهتر باشد نمی‌توانید  مدیر موثر و مفیدی باشید و در این راه هم قدم بردارید شما باید سئولیت ساختن آینده خود را برعهده بگیرید…..

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن قسمت اول

 

 

Views: 3

برچسب‌ها:, , , , , , ,