پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کسب وکار قسمت اول

اسفند ۸, ۱۴۰۲
18 بازدید

پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کسب وکار پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کسب پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کار پیدا کردن محل مناسب برای کسب وکار     09198718767 mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir   لینک اختصاصی(پنل دانش):                      […]

پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کسب وکار

پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کسب

پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کار

پیدا کردن محل مناسب برای کسب وکار

 

 

 

لینک اختصاصی(پنل دانش):                                                    https://www.google.com/search?kgmid=/g/11f0_7m_63

 

شاید فکر کنیم که دروغ رهایی بخش است اما مطمئنم که راستي هميشه رهاننده است. مازیارمیر

 

مازیار میر

 چگونه کجا و کی بهترین کسب و کار را می توان ایجاد و احیائ نمود یکی از بهترین دغدغه های مدیران و کارافرینان جهان و استارتاپها است. و مسلما  تاثیر بسیار  زیاد و بنیادی بر موفقیت شما و کسب و کارتان دارد. تفاوت بین انتخاب محلی نامناسب و مناسب، تفاوت بین شکست و موفقیت در کار شماست.

قبل از جواب دادن به این سوالات و محدوده سوالاتی از این دست  باید ببینید که کسب و کارتان را امروز و یا در آینده چطور می بینید؟

• مشتریان شما چه جنسی  هستند؟

•مشتریان شماچه طبقه ای هستند؟

•مشتریان شما چه  سنی  هستند؟

•مشتریان شما چه تخصص و تحصیلاتی دارند؟

بدون پاسخ به این سوالات اصلی، پیدا کردن الویتها برای به دست آوردن بالاترین میزان سود بسیار دشوار خواهد بود.

نوع محصولات

ببینید چه نوع تولیداتی و یا محصولاتی می‌خواهید بفروشید زیرا بعضی کالاها به محلی با ویژگی‌هایی خاص برای فروش نیاز دارند. دفاتر شرکت شما یا دفاتر فروش قرار است مجموعه چندمنظوره، فروشگاهی یا برای فروش کالایی خاص یا یک مرکز خرید باشد؟

فروشگاه‌های چندمنظوره نیاز به دسترسی راحت دارند تا مشتری بتواند به سرعت انتخاب و سپس خرید خود را انجام داده. این مراکز باید درای انواع گسترده کالابوده و مخصوصا تنوع و تمرکز باید روی کالاهای ارزان‌تر بوده و مشتریانی از سطوح و طبقات مختلف را بتواند جذب و نگهداری کند .

کالاهای تخصصی، معمولا خاص‌تر از محصولات دیگر هستند و برای مشتریان اینگونه کالاها، پیمودن مسافت زیاد برای خرید آنها اشکالی ندارد. ازاین جهت فروشگاه‌های کالاهای تخصصی اگر کنار مجتمع های فروش دیگر باشند، بسیار بهتر و موثرتر و تاثیر گذار تر می باشد.

اما در مورد نمایشگاه‌ها و گالری‌ها

این مجموعه های فروش معمولاً کالاهایی می‌فروشند که قیمت‌ بیشتری داشته و کمتر توسط مشتریان خریداری می‌شوند. جواهرات، البسه،صنایع آی تی و یا اسمارت فون ها و … نمونه‌هایی از کالاهایی هسند که در این مراکز خرید بفر وش می روند. دو دیدگاه در این خصوص وجود دارد اجناس و فروشگاه vip که مشتریان بدون هیچگونه استعلام قیمتی وارد مجموعه شده و خرید می کنند و مدل دوم مشتریانی که  قبل از هرگونه خرید معمولاً از چند فروشگاه استعلام قیمت دقیق می‌گیرند. و معمولا توصیه نویسنده این است که این مدل از مجموعه های فروش بهتر است که نزدیگ فروشگاه‌هایی نظیر خود باشند.

مشتریان شما

اگر نمایندگی می خواهید بدهید یا فروشگاهی راه اندازی کنیدآنهم در شهر و یا ناحیه و محلی که شناختی از آن ندارید  قبل از تصمیم قطعی حتماً درمورد آن منطقه خیلی خوب تحقیق کنید. روزنامه‌های محلی را بخوانید و با تجارت‌های کوچک دیگر آن منطقه صحبت کنید. از کتابخانه محلی، اتاق بازرگانی یا اداره آمار اطلاعات دموگرافیک محل را بخواهید. هرکدام از این منابع می‌توانند اطلاعات خوبی درمورد جمعیت، درآمد و میانگین سنی منطقه به شما بدهند. شما می‌دانید مشتریانتان که هستند، بنابراین باید محلی را پیدا کنید که مشتریانتان در آنجا زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و یا خرید می‌کنند.

دسترسی، دید و ترافیک

تصور نکنید اگر ترافیک سنگین باشد، مشتریان شما هم بیشتر خواهد بود. فروشگاه‌ها بهتر است در محلی باشد که خریداران زیادی باشند اما فقط به این شرط که بازار هدف این خریداران تامین باشد. فروشگاه‌های کوچک ممکن است از ترافیک مربوط به فروشگاه‌های بزرگ اطراف فایده ببرند.

• چه تعداد آدم به صورت پیاده یا سواره از آن محل عبور می‌کنند؟

• آیا آن محل به وسایل نقلیه عمومی دسترسی دارد؟

• آیا مشتریان امکان استفاده آسان از پارکینگ دارند؟

• آیا پارکینگ به اندازه کافی وجود دارد؟

برحسب نوع کار و تجارت شما، می‌بایست بین ۵ تا ۸ فضای پارکینگ برای هر ۳۰۰ متر مربع فضای فروشگاه وجود داشته باشد.

درمورد دید، باید از دیدگاه مشتری به آن محل نگاه کنید. آیا فروشگاه از داخل جریان ترافیک خیابان قابل دیدن است؟ آیا تابلو فروشگاه به راحتی دیده می‌شود؟ در بسیاری از موارد، هرچه فروشگاهتان دید بهتری داشته باشد، نیاز به تبلیغات کمتری خواهید داشت.

قرارداد، منطقه‌بندی و برنامه‌ریزی

قبل از امضا کردن قرارداد، دقت کنید که همه قوانین، سیاست‌ها و مراحل کار مربوط به محل فروشگاهتان را بدانید. برای گرفتن اطلاعات مربوط به مقررات قراردادهای کاری از شهرداری منطقه مشورت بگیرید و درمورد محدودیت‌هایی که می‌تواند بر عملکرد فروشگاهتان اثر بگذارد و برنامه‌ریزی شما را بر هم زند سوال کنید.

رقابت و همسایه‌ها

تجارت‌های دیگر در محل فروشگاه می‌توانند بر تجارت شما هم اثر داشته باشند. باید ببینید که آیا تجارت‌های نزدیکتان با کار شما تطابق دارند یا خیر. بعنوان مثال، یک بوتیک بسیار سطح بالا شاید در کنار یک مغازه ارزان‌فروشی چندان موفق نشود. این بوتیک را در کنار یک سالن زیبایی قرار دهید و خواهید دید که بسیار موفق‌تر خواهد بود.

پیدا کردن محل مناسب برای راه‌ اندازی کسب وکار

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , ,