چرا خودرو سازان آلمانی برترین خودروسازان جهان هستند؟

چرا خودرو سازان آلمانی برترین خودروسازان جهان هستند؟
مرداد ۱۹, ۱۴۰۲
15 بازدید

چرا خودرو سازان آلمانی برترین خودروسازان جهان هستند؟ بعنوان یک مشاور کسب و کار و استارتاپهای کشور به شدت معتقدم الگو برداری ایرانی از خودرو سازان موفق و صاحب سبک و صاحب نام المانی می تواند برا یما بهترین دست اوردها را به ارمغان اورد در ادامه به ۷ راز فوق العاده مهم از رازهای […]

چرا خودرو سازان آلمانی برترین خودروسازان جهان هستند؟

بعنوان یک مشاور کسب و کار و استارتاپهای کشور به شدت معتقدم الگو برداری ایرانی از خودرو سازان موفق و صاحب سبک و صاحب نام المانی می تواند برا یما بهترین دست اوردها را به ارمغان اورد در ادامه به ۷ راز فوق العاده مهم از رازهای خودرو سازان برتر آلمان اشاره خواهم نمود .

راز اول برنامه ریزی

برنامه ریزی یک یا دو یا … نه برنامه ریزی مدون یکصد ساله مهمترین راز پیروزی نه خودرو که صنعت در آلمان است استفاده از دست اوردهای خوب در این زمینه به شدت می تواند شما را رهنمون نماید

خودروسازان آلمانی

راز دوم

خودروسازان آلمانی در رتبه‌بندی سالانه مجله کانسیومر ریپورتس از برندهای خودرو، در رده‌های بالا قرار گرفتند درحالی‌که برندهای آمریکایی پایین‌تر از رقیبان خارجی خود ماندند.

جیک فیشر، مدیر تست خودروی مجله کانسیومر ریپورتس اظهار کرد: خودروسازان آلمان تا حدود زیادی به دلیل بهبود قابلیت اطمینان صعود کردند. ساخت یک یا دو خودروی خوب قابل‌دستیابی است اما ساخت یک مجموعه از مدل‌های عالی بسیار دشوارتر است.

راز سوم

آئودی، پورشه و ب ام و در رتبه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند درحالی‌که برند بوئیک جنرال موتورز در رتبه دهم قرار گرفت که نسبت به رتبه هفتم در سال ۲۰۱۶ تنزل داشت. برند لینکلن فورد موتور در رتبه ۱۵ قرار گرفت که نسبت به رتبه ۱۷ در سال قبل بهبود داشت. برند فورد از رتبه ۱۶ به ۲۱ سقوط کرد. اما چرا؟

برند شورولت جنرال موتورز از رتبه ۲۰ به ۱۷ و برند کادیلاک از ۲۴ به ۱۸ بهبود یافت. برند تویوتا موتور از رتبه هشت به ۱۱ تنزل کرد و برای نخستین بار در سالهای اخیر، از میان ۱۰ رتبه برتر خارج شد. طبق گزارش «کانسیومر ریپورتس»، پیکاپ تاکوما مشکلات قابلیت اطمینان داشت. لکسوس که برند لوکس تویوتا است، از رتبه سوم به چهارم تنزل کرد.

برند سوبارو که زیرمجموعه شرکت فوجی هوی اینداستریز است، از رتبه دوم به پنجم عقب‌نشینی کرد درحالی‌که برند کره‌ای کیا پنج رده صعود کرد و در رتبه ششم قرار گرفت و پس‌ازآن مزدا موتور در رتبه هفتم ایستاد.

تسلا که پیش‌ازاین به دلیل نداشتن مدل‌های کافی رتبه‌بندی نشده بود، در رتبه هشتم قرار گرفت و هوندا پس‌ازاین خودروساز آمریکایی در رتبه نهم قرار گرفت. برند کرایسلر از ۲۶ به ۱۹ صعود کرد.

راز چهارم

شورولت کروز جنرال موتورز بهترین خودروی کامپکت شناخته شد درحالی‌که ایمپالا عنوان بهترین سدان بزرگ را تصاحب کرد. همچنین هوندا ریج لاین، بهترین پیکاپ کامپکت، کیا اوپتیما بهترین سدان اندازه متوسط و آئودی Q۷ بهترین شاسی‌بلند لوکس شناخته شد. اینفینیتی که برند لوکس نیسان موتور است، با شش رده بهبود، در رتبه ۱۶ قرار گرفت درحالی‌که برند نیسان با یک رتبه کاهش، به رتبه ۲۲ رسید. همه برندهای آلمانی عملکرد خوبی نداشتند. برند فولکس‌واگن با هشت رتبه سقوط، به رتبه ۲۳ و مرسدس بنز دایملر با شش رتبه سقوط، به رتبه ۲۰ رسید. برند فیات در میان همه برندهای رتبه‌بندی شده در رتبه آخر قرار گرفت و برند جیپ دومین رتبه پایین را کسب کرد. مجله کانسیومر ریپورتس هیچ‌یک از خودروهای فیات کرایسلر را توصیه نکرد درحالی‌که همه خودروهای پورشه، مزدا و ب ام و را توصیه کرد

بعنوان یک مشاور کسب و کار به شدت معتقدم توصیه ها و تحربیات این کمپانیها به شدت می تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

مقالات مشابه:

درسهایی از حاج محمود خیامی موسس ایران خودرو

مشکل خودرو سازان ایرانی اثر هاوثورن – Hawthorne Effect

خودرو

نکاتی پیرامون خرید و فروش خودرو

فروشندگی خودرو

مبایعه نامه قطعی خودرو

تحلیل غول خودروسازی جهان

Views: 3

برچسب‌ها:, , , ,