چگونه با اختلال کمبود توجه در کودک و نوجوان برخوردکنیم

چگونه با اختلال کمبود توجه در کودک و نوجوان برخوردکنیم
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
9 بازدید

چگونه با اختلال کمبود توجه در کودک و نوجوان برخوردکنیم   bdr اختلال پرفعالیتی و کمبود توجه (ADHD) یک عارضه رفتاری است که کودک مبتلا به آن در تمرکز و دنبال کردن دستورات دچار اشکال است. بعنوان مدیر اکادمی زبان بدن ایران.IBLA  به شدت معتقدم که با آموزش تکنیکهای زبان بدن می تواند به کودکانی […]

چگونه با اختلال کمبود توجه در کودک و نوجوان برخوردکنیم

 

\"\"bdr

اختلال پرفعالیتی و کمبود توجه (ADHD) یک عارضه رفتاری است که کودک مبتلا به آن در تمرکز و دنبال کردن دستورات دچار اشکال است. بعنوان مدیر اکادمی زبان بدن ایران.IBLA  به شدت معتقدم که با آموزش تکنیکهای زبان بدن می تواند به کودکانی که دچار اختلال تمرکز هستند کمک بسیار حائز اهمیتی نمود.

اری کودکانی که دچار اختلال پرفعالیتی و کمبود توجه یا ADHD را می‌توان با تجویز دارو و رفتاردرمانی و از جمله تغییرات سبک مدل و رفتار زندگی کنترل و بهبود بخشید و این موارد برای سایر کودکان و نوجوانان که دارای تمرکز کمی هستند و به عنوان یک مدل حرفه ای پیشرفته و مناسب مورد بازبینی و استفاده قرار داد.

عمل به نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا با کودک و یا نوجوان دچار ADHD و یا فاقد تمرکز رابطه موثر تر و بهتری داشته باشیم:

۱-با پاداش و تحسین و تمجید و تعریف و تمرکز بر اینموارد از رفتار و انجام رفتارهای خوب و موثر سعی کنید در کودک و نوجوانتان رفتارهای خوب را بهبود و توسعه دهید.

۲-ترتیبی دهید که کودک از قوانین خانه و خانواه کاملا و به درستی آگاه شود و بداند که عدم رعایت آنها ه عواقب سختی برای او خواهد داشت. ترسیم و نقاشی این قوانین و یا نوشتن این قواعد هم ممکن است بسیار  کمک‌کننده باشد.

۳-برنامه منظم و مستمری برای فعالیت‌های روزانه هفتگی و ماهانه کودک و نوجوان مانند بیدارشدن، به بستر رفتن، بازی کردن و وعده‌های غذا یی و اغذیه خاص مدیریت و رهبری و بهبود توسعه مهارتهای مختلف نوشته و یا ترسیم نموده و در محلهایی که بیشت همه دورهم جمع می شویم مثل جلوی تلویزیون پشت میز شام یا در اشپزخانه نصب شود و هرازچند گاهی پیرامون آن بحث شود.

۴- پیوسته سعی کنید که هنگامی که به کودکتان کاری محول می نمائید مراقب باشید که اول  آهسته و دوم  واضح  سخن بگوئید و همچنین بسیار ساده و روان سخن بگویید. یادتان باشد که شما باید بهتر از کودک بخواهید که همیشه فرامین و دستورهایی که می دهید را تکرار کند

۵- این مهم را به خاطر داشته باشید که در همه موارد  به خصوص هنگامی که کودک  با دوستانش در حال صحبت و یا بازی و یا…. اورا به شدت بصورت ناملموس تحت نظر داشته باشید.تسلط بر مهارت‌های اجتماعی برای کودکان مبتلا به ADHD مشکل است،‌بنابراین مهم است برای رفتارهای خوب به کودک بازخورد مثبت داده به او کمک کنید از اوفیلم برداری کنید و با باز پخش فیلم های خودش پیرامون نحوه ارتباط موثر با او صحبت نمائید.

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

Visits: 5

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,