چگونه زندگی بهتری داشته باشیم

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم
تیر ۱۶, ۱۴۰۲
3 بازدید

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم امروز و هر روز دانشجویان و افراد زیادی که از زندگی شخصی از من میپرسند واقعا جوابی نداشتم به انها بدهم بعنوان یک فردی که مدیریت و رهبری جزو لاینفک تدریس و تحصیلاتش بوده تصمیم گرفتم در این خصوص مطالبی کوتاه و کاربردی بنویسم امیدوارم نظرات خود را برای ما […]

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم

امروز و هر روز دانشجویان و افراد زیادی که از زندگی شخصی از من میپرسند واقعا جوابی نداشتم به انها بدهم بعنوان یک فردی که مدیریت و رهبری جزو لاینفک تدریس و تحصیلاتش بوده تصمیم گرفتم در این خصوص مطالبی کوتاه و کاربردی بنویسم امیدوارم نظرات خود را برای ما در پایان این مقاله بنویسید. بینهایت سپاسگذارم مازیارمیر

هر انسانی دارای آرزوهایی بلند و بالا است و امکان ندارد هیچکس بدون آرزو و امید باشد ، و یکی از مهمترین آرزوهایی که هر کس در طول زندگی خود دارد و از خدا هم درخواست آن را دارد داشتن زندگی برتروبهتر است ، زندگی که در آن با خوبی و خوشی و بدون هیچ دغدغه ای بتوان روزها را سپری کرد و همیشه خوشحال بود . این آرزو دست یافتنی است اگر چند نکته را رعایت کنید

داشتن یک زندگی  سالم و خوب یک هدف اساسی و واقعی در زندگی امروز بشر کنونی است.ما باید خود را برای روبرو شدن با حقایق حاضر کنیم. بسیاری از مردم می خواهند زندگی خود را ارتقاء داده ولی واقعا نمی دانند که این دگرگونی یک سفر ساده نخواهد بود.

آیا تاکنون توجه کرده اید که درست زمانیکه کارهایی برای بهبود اوضاع زندگی خود انجام می دهید انواع تضادها و مشکلات خودنمایی می کنند؟ اما نگران نباشید، شما کار اشتباهی نکرده اید. دلیل این امر این است که شما تغییراتی در زندگی خود خلق می کنید.

یادم هست که بزرگی می گفت هر تغییری برای بهتر شدن همراه با اشکالات و ناراحتی است. و به این دلیل است که بیشتر افراد از بهبود وضعیت خود پشیمان می شوند. آنها مشکلات و ناآرامی های مربوط به تغییر را دوست ندارند. بنابراین از خیر آن می گذرند و ترجیح می دهند به همان روشی که راحتترند زندگی کنند، تا اینکه با نا ملایمات روبرو شوند.

کمی فکر کنید اگر ارتقاء سطح زندگی فقط به سادگی خواستن آن بود آنگاه هرکسی یک زندگی فوق العاده می داشت. بیشتر افراد مایل به ایجاد تغییرات و تنظیمات لازم در زندگی خود نیستند. آنها فکر می کنند با همین روش بدون هیچ تغییری می توانند زندگی بهتری بسازند. ولی در عمل حقیقت غیر از این است.

شما بدنیا آمده اید تا زندگی ای بهتر از آنچه اکنون دارید داشته باشید، حتی اگر احساس می کنید از شرایط فعلی راضی هستید. باید بخواهید که تغییر کنید و رشد کنید به طوریکه بتوانید بهتر زندگی کردن را بیاموزید و از زندگی خود با تمام قابلیتهای آن استفاده کنید. آن موقع است که از توانایی خود لذت می برید.

انعطاف پذیر باشید.

دگرگونی و تغییر زمان می برد بخصوص زمانیکه می خواهید عادتهایی را که مدت طولانی داشته اید تغییر دهید. این حرفها برای دلسرد کردن شما نیست، بلکه برای یادآوری چیزهایی است که خود بهتر می دانید. ما انسان ها تمایل به فراموش کردن این رفتارهای ساده داریم و منتظر یک راه بدون مانع و یک نتیجه فوری هستیم. ولی این انتظارات غیر واقعی به ناامیدی منجر می شود. زمانیکه شکستها اتفاق می افتند گویی باید اتفاق می افتادند، تا  بفهمیم که عامل خطا و شکست نیستیم بلکه به سادگی قسمتی از یک فرآیند هستیم.

امانکاتی پیرامون آرامش

۱ . لبخند همه عضلات صورت را آرام می کند و زنجیره ای از واکنش های عصبی را کنار می زند و موجب می شود که احساس لذت بخشی پیدا کنی (احساس آرامش) .

۲ . چرا نگاه کردن به ماهی ها آرامش بخش است؟ برای آن که ماهی ها، آرام حرکت می کنند و مهم تر از آن، آرام تنفس می کنند و نگاه به آن ها، مثل نگاه کردن به منظره دریاست .

۳ . برای آرامش بدوید! دویدن و پیاده روی، هر دو از پادزهرهای واقعی مقابله با فشارهای عصبی اند . کار ساده ای است و آموزشی خاص نیز لازم ندارد و شما در دویست متر اول، متوجه تاثیرات مطلوب آن خواهید شد .

۴ . به صدای تنفس خود توجه کنید; وقتی در حال ورود به جهنم عصبانیت هستید، چند لحظه به صدای دم و بازدم خود خوب و دقیق گوش فرا دهید و بدانید وقتی واقعا صدای تنفس خود را می شنوید، آرامش از شما چندان دور نیست .

۵ . اگر تمرین دست یابی به آرامش را در یک جای خاصی مثل نیمکت یک پارک یا یک صندلی راحتی انجام می دهید، خیلی زود ضمیر ناخودآگاه شما عادت می کند و احساساتی آرام بخش، شما را با آن جای خاص مرتبط کند . فقط و فقط به آن مکان خاص روی آورید و آرامش را به دست آورید .

۶ . پیش از این، وقتی تحت فشار روحی قرار می گرفتید، به طور ناخودآگاه ابروان خود را مالش می دادید; اما از این به بعد، کاملا آگاهانه این کار را انجام دهید; زیرا طبق اصول طب فشاری، نقاط آرامش بخش ما روی ابروان قرار دارد و با مالش دادن آن ها به طرف داخل، آرامش به ما بر می گردد .

۷ . نگرانی های خود را بنویسید; جای شگفتی است که چطور بسیاری از نگرانی های شما رفع می شود; وقتی آن ها را روی قطعه ای کاغذ می نویسید . آن گاه امکان وقوع آن ها را بررسی کنید; خواهید دید که از هر ده مورد نه مورد آن نامحتمل است .

۸ . مهم نیست چه اعتقادی دارید; مکان های مذهبی مانند معابد و مساجد، جاهایی فوق العاده آرامش بخش هستند . یک گوشه را انتخاب کنید و بنشینید و مجذوب فضای پرآرامش و پرسکونی شوید که از این مکان می تراود .

۹ . اگر می خواهید احساس آرامش داشته باشید، میوه و سبزیجات تازه بیشتر مصرف کنید و رژیم غذایی خود را تعدیل نمایید .

۱۰ . آرامش جویی را از بچه ها بیاموزید; آنان هر لحظه با شادی کوچکی، شاد می شوند; سعی کنید چنین باشید و حتما می توانید .

و در انتها نکاتی پیرامون موفقیت

۱ . رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که دو روزش مساوی باشد، ضرر کرده است .

۲ . بنجامین دیزرائیلی می گوید: مردم موفق امروز، کودکان جسور دیروز بوده اند .

۳ . وینستون چرچیل می گوید: از مخالفت نهراسید; فقط وقتی بادبادک می تواند بالا رود که با باد مخالف مواجه شود .

۴ . هانری کپ می گوید: موفقیت از آن کسانی نیست که هرگز دچار ناکامی نشده اند; بلکه متعلق به کسانی است که هرگز از تجدید مبارزه بیم و هراسی ندارند .

۵ . ناپلئون می گوید: پیروزی با کسانی است که پشتکار بیشتری دارند .

۶ . پرمودبترا می گوید: دلی فراخ داشته باش و موفق شو; دلی کوچک داشته باش و شکست بخور .

۷ . او می گوید: اسیراحساسات شدن، باعث عدم موفقیت می شود و با وجود محدودیت ها، ساختن اسباب، موفقیت است .

۸ نکته برای زندگی بهتر

۱ . فکر کنید چند هفته دیگر بیشتر زنده نیستید; آن وقت چه کار می کنید؟ دلتان برای چه کسی تنگ می شود; چه کارهایی از همه مهم ترند; حالا به آن ها بپردازید .

۲ . همیشه جوان باشید; تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که در سن ۶۰ سالگی، فقط سالانه یک درصد از گنجایش ذهنی انسان کم می شود; پس با نیروی ذهنی، خود را جوان نگه دارید .

۳ . از تمام کارهایی که دارید، فهرستی تهیه کنید و با برنامه ریزی در فرصت های مناسب، کارهایتان را انجام دهید; به این صورت از لحظه هایتان بهتر استفاده می کنید .

۴ . فقط خودتان باشید; وقتی که غلو می کنید و سعی می کنید کسی باشید که نیستید، مطمئن باشید که مردم می فهمند و بهترین تاثیری که می توانید بگذارید، زمانی است که خودتان هستید .

۵ . موفقیت های خود را جشن بگیرید; تشخیص هر موفقیت در جای خود، احساس رضایت را در ما تقویت می کند و ما را به سوی پیروزی راهنمایی می نماید . اگر فقط سعی کنیم با هر موفقیت، هدف بعدی را نزدیک تر کنیم، فراموش می کنیم که انسان موفقی هستیم و ممکن است خسته شویم .

۶ . این عبارت تاکیدی را بگویید: من لایق خوشبختی ام; این را بگویید، بخوانید و فریاد بزنید . خوشبخت بودن، جزئی از وجودانسان است; کافی است آن را باور و احساس کنیم . برای چیزهایی که دارید، شکرگزار باشید .

۷ . ما هنر تحسین زندگی خود را فراموش کرده ایم; بیشتر به چیزهای فکر کنید که دارید; نه آنهایی که ندارید . اگر به زیبایی های زندگی نگاه کنید، زندگی به تجربه زیبایی تبدیل خواهد شد .

۸ . ما موجودات شگفت انگیزی هستیم; موجوداتی با توانایی هایی که اغلب از آن ها بی خبریم . هر وقت دچار تعارض شدید و ندانستید از چه کسی کمک بگیرید، آرام نفس بکشید و چشمانتان را ببندید; مشکل رادر ذهن خود طرح کنید و برای حل آن، از آگاهی درونی کمک بگیرید . چشمانتان را باز کنید; کمک در همان نزدیکی ها است.

مطاتعات بیشتر:

روشهای برخوردباآقایان برای زندگی بهتر

 

اصول طلائی برای کسب موفقیت

 

تحلیل گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

 

کارگاه یک روزه ارتباط موثر و زبان بدن ویژه خانمها

 

دوره ارتباط موثر و زبان بدن ویژه خانمها

 

دوره ارتباط موثر و زبان بدن ویژه فقط خانمها

 

تحلیل زبان بدن آئینه سیاه

 

راههای طلایی ارتباط موثر

 

خصوصی: ریلکسیشن گامی برای کاهش استرس

 

اضطراب و استرس

 

مازیار میرمشاور و تحلیلگر

Views: 4

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , ,