کارگاه هوش مالی

کارگاه هوش مالی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
4 بازدید

کارگاه هوش مالی  آخرین کارگاه هوش مالی ۱۳۹۵ بهترین دوره مالی که می تواند هوش مالی شما را به بهترین وجه افزایش دهد تکنیکهای حرفه ای افراد نخبه در این زمینه است این دوره بر اساس کتاب رابرت کیوساکی با ترجمه دوست و استاد بزرگوارم استاد رجبی ابهری  است که چند سالی است آنرا تدریس […]

کارگاه هوش مالی

 آخرین کارگاه هوش مالی ۱۳۹۵

بهترین دوره مالی که می تواند هوش مالی شما را به بهترین وجه افزایش دهد تکنیکهای حرفه ای افراد نخبه در این زمینه است این دوره بر اساس کتاب رابرت کیوساکی با ترجمه دوست و استاد بزرگوارم استاد رجبی ابهری  است که چند سالی است آنرا تدریس می کنم

شما کافیست نیم نگاهی به مطالب مطرح شده  در کتاب های رابرت کیوساکی بیندازید و سپس به اتفاقاتی که از آن پس رخ داده است بیندیشید و به ان عمل کنید واقعا فوق العاده خواهد بود که حس کنید و بببینید که از نظر مالی در یک بازه زمانی کوتاه دچار تغییرات شگرفی شده اید.

یکی از مهمترین بخشهای کتاب هوش مالی این است که :

درباره پول و سرمایه خود باهوشتر عمل کنید. یکی از اولین قدم‌های ثروتمند شدن از طریق هوشیارتر شدن نسبت به پول خودتان این است که وقتی فرصت‌ها خود را به شما نشان می‌دهند، از این فرصت‌ها استفاده کنید.

ما در این کارگاه یک روزه قصد داربم هوش مالی شما را به شدت افزایش دهیم تا شما در مسیر درستی به سوی ارتقائ و مخصوصا آزادی مالی حرکت نموده و در مسیر تعالی و پیشرفت مالی قرار بگیرید. شما باید به موفقیتی عظیم در این زمینه دست پیدا کنید و مخصوصا هرگز این مهم را فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نباید.این مهم را فراموش کنید که باید بزرگ بیندیشید.

شعار ما در این کارگاه اموزشی این است

هوش مالی آمیخته علم و هنر است

سر فصل های آموزشی هوش مالی

 هوش مالی چیست؟
پنج جنبه هوش مالی
کسب پول بیشتر
حفاظت از پول
بودجه بندی و برنامه ریزی برای پول
اهرم کردن پول
ارتقاء آگاهی (اطلاعات)مالی
یکپارچکی پول
نبوغ مالی خود را ارتقاء دهید
پرورش هوش مالی

خلاصه ای از قسمتهایی از مطالب کارگاه

  • حضرت موسی بسیار تاثیرگذار بیان نموده که مردم من به دلیل فقدان آموزش نابود شدند!
  • در فرآیند افزایش هوش مالی نباید باهوش باشید، بلکه تنها بایستی آماده، مشتاق و قادر به یادگیری باشید.
  • این دارایی نیست که ارزشمند است، بلکه این اطلاعات وابسته به دارایی است که در نهایت یک فرد را ثروتمند یا فقیر می سازد.
  • همه ما مشکلات مالی داریم؛ مهم نیست که چقدر ثروتمند یا فقیر هستیم.
  • مشکلات مالی تو را باهوش تر می کند، به شرط آنکه مشکلات را حل کنید.
  • پول رایج بایستی تا جایی که می تواند از یک دارایی به دارایی دیگر در حرکت باشد.
  • توجه به تغییر ارزش پول برای پیش بینی درست تغییر وضعیت بازارها… در زمان تورم یا کاهش ارزش پول رایج کشور، مسکن از اقبال خوبی برخوردار خواهد شد.
  • اگر ثروتمندان جواب مشکلات مالیشان را ندانند، فرار نمی کنند بلکه وارد آن می شوند تا مشکل خود را حل کنند

اما کلیدهای هوش مالی کدام است:

..کلید اول، همان چیزی‌ست که خیلی‌ها دنبال‌اش هستند؛ یعنی درآمد بیشتر.

اصلا شاید خیلی‌ها این را تنها راز ثروتمندی می‌دانند. این‌که در جایی قرار بگیری و کاری به‌دست بیاوری که پرپول باشد و سیل پول را به جیب سرازیر کند. احتمالا وقتی از کیوساکی می‌شنوید که باید پول بیشتری دربیاورید، یک‌راست می‌روید سراغ این‌که اضافه‌کار بایستید و صبح تا شب کار کنید تا درآمد آخر ماه‌تان سر به فلک بگذارد. اگر در چنین خیالاتی هستید باید بگویم که غلط اندر غلط عمل کرده‌اید.

منظور کیوساکی از حصول درآمد بیشتر، این نیست که بیشتر تلاش کنید بلکه می‌گوید هوشمندانه تلاش کنید.منظور از هوشمندانه تلاش‌کردن را می‌توان به کاشتن دانه‌ها تعبیر کرد. همان دانه‌هایی که بعد از مدتی از کاشت‌شان، اندک‌اندک شکوفا می‌شوند و صاحب این دانه‌ها را از این دوراندیشی خود بهره‌مند می‌سازد.

اگر در پی درآمد بیشتر هستید باید دنبال توسعه‌ی کسب‌وکار خودتان باشید نه این‌که بخواهید در چندجای دیگر هم استخدام شوید و از خودتان آن‌قدر کار بکشید که دیگر، توانی برای لذت‌بردن از پول باقی نماند.

کلید دوم در مورد راه‌های نگه‌داری از پول است.

در این‌جا باید با شرایط اقتصادی اجتماع خود آشنا باشید و معلوم است که آشناشدن با آن نتیجه‌ای جز افزایش هوش مالی دربرندارد. باید قوانین مالیاتی را خوب بشناسید و با مفهومی به نام تورم و این‌که پول‌تان را چگونه بی‌ارزش می‌کند آشنا باشید. خیلی‌ها که از تورم در اقتصاد می‌نالند اگر بپرسی این تورم، ناشی از چیست یا چه اثری بر پس‌اندازهای‌تان دارد باور کنید جواب درست و حسابی برای این قضیه ندارند.

در واقع هوش مالی شماره‌ی دو در این خلاصه می‌شود که عناصر موثر بر ارزش پول‌تان را شناسایی کنید که اگر این یکی را خوب بشناسید یک راز مهم را که همان محافظت از پول‌تان است، دریافته‌اید و این، کم، درک و دریافتی نیست.

کلید سوم ، یاد بگیرید پول‌تان را درست، بودجه‌بندی کنید.

سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را در سبد هزینه‌ها قرار دهید. این‌طور نباشد که بخواهید بعد از این‌که همه‌ی هزینه‌های‌تان را پرداخت کردید، اگر چیزی اضافه ماند آن را پس‌انداز کنید. می‌دانیم که در اغلب مواقع، این پس‌اندازکردن‌ها به جایی نمی‌رسد و خرج، روز به روز آن‌قدر زیاد می‌شود که اگر آخر ماه پول، کم نیاورید هنر کرده‌اید. دیگر چه رسد به این‌که بخواهید از سرریز آن پس‌انداز هم بکنید.

وقتی سرمایه‌گذاری را در سبد هزینه‌های‌تان می‌آورید آن‌وقت است که دنبال درآمدزایی بیشتری می‌روید؛ چون از سرِ ماه متوجه شده‌اید با پولی که سرمایه‌گذاری هم از آن به عنوان هزینه کسر شده است، چیزی نمی‌ماند که بخواهید درست و حسابی زندگی کنید.

کلید چهارم ، از تقویت پول سخن می‌گوید.

برای این کارهم باید با جریان‌ها و وقایع حاکم بر اقتصاد اجتماع‌تان آشنا باشید و بدانید که اگر بخواهید ارزش پول‌تان را افزایش دهید و از تورم مصون بمانید باید سراغ چه بروید.کیوساکی از سرمایه‌گذاری‌های‌اش دنبال افزایش جریان نقدینگی‌ست.به این معنا که سرمایه‌گذاری‌های‌اش باید ماهانه پولی را وارد جیب او کنند. نه این‌که پولی را از جیب او خارج سازند.

خانه‌ای که می‌خرید تا اجاره‌اش دهید حکم چنین سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کند. اما خانه‌ای که می‌خرید تا در آن اقامت کنید اصلا چنین وضعیتی ندارد و دائم، از جیب شما پول بیرون می‌آورد.

کلید پنج ، اطلاعات مالی خود را هر روز افزایش دهید

این فقط شامل اطلاعات مالی نیست که همه‌ی چیزهایی را در برمی‌گیرد که به تقویت کسب‌وکار شما می‌انجامد. از برندسازی و تکنیک‌های فروش بگیرید تا شناخت مسیر تکنولوژی و تحول بازار کالاها به واسطه‌ی آن.

این، جوهره‌ی هوش مالی در عصر حاضر است که از اهمیت‌اش همین بس که وقتی عمیق، درک‌اش کنی متوجه می‌شوی که از بهره‌ی هوشی عادی که خیلی‌ها دنبال‌اش هستند بسیار مهم‌تر شده است.

زمان ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ و مکان تهران مجتمع فنی علوی واقع در خیابان ولیعصر  خیابان زرتشت پلاک ۱۲۶ – برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس فرمائید.  ۸۸۹۳۹۷۳۰ – ۸۸۹۳۹۷۵۴ – ۸۸۹۳۸۹۴۲ – ۸۸۹۳۹۲۵۸

مازیار میر 

Views: 9

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,