کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون

کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳
26 بازدید

کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون عنوان دوم کتاب تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت نامحدود  سال پیش این کتاب به دستم رسیدولی زمانی پیش نیامد تا انرا دقیق مطالعه کنم بلاخره فرصت دست داد که انرا نه یکبار بلکه ۳ بار بخوانم اری سه بار وحتی بیشتر     .جان کلام نویسنده این است […]

کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون
عنوان دوم کتاب تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت نامحدود  سال پیش این کتاب به دستم رسیدولی زمانی پیش نیامد تا انرا دقیق مطالعه کنم بلاخره فرصت دست
داد که انرا نه یکبار بلکه ۳ بار بخوانم اری سه بار وحتی بیشتر

 

  .جان کلام نویسنده این است که برای رسیدن به فردا باید در امروز زیست و برنامه‌ریزی کرد.

به شدت معتقدم هر کتاب نکته ای دارد و حتی بسیاری از مطالب کتاب در اثرمرکب وجود داشت اما با توجه به ابنکه نویسنده کتاب استاد دارن هاردی بوده و سالها بعد هاردی اثرمرکب را تالیف کرده می توان فهمید که اثرمرکب تمام الگوها و الهام بخشش این کتاب بود.
باید اذعان نمایم که کتابخوانهای حرفه ای این کتاب برایشان جدید نیست.
اما برای افراد اماتور و یا انهایی که دنبال نکات فوق العاده ای هستند یک کتاب بسیار عالی است.
 بسیاری از نکات همه کتابهای موفقیت یکسان است و نکات فرعی و تجربیات نویسنده و خاطراتشان در طوفان اطلاعات شناور و سیل اطلاعات کاملا محو می شود.
 برتریهای خفیف اولا نگرش جدید را در سایه قلم جدید با ایجاد نگرشی نوین سعی کرده خواننده را تا اخر کتاب بدنبال خود روان کند.
شاید همین دلیل باعث شده که اگر تک تک کتابهای موفقیت را خوانده باشید مثل خودم باز هم کتاب خفیف برایتان فوق العاده کاربردی و بسیار بسیار مفید باشد.
با مطالعه کتاب جف اولسون متوجه شدم او واقعا ادم دنیا گشته ای است که هر انچه را می گوید را با پوست و گوشت و خون خود تجربه نموده است حسی که هفت عادت فقط بمن القائ نمود.
اولسون در سراسر امریکا و بسیاری کشورهای جهان پرسه زده بود او برای میلیون ها سخنرانی کرده بود با توجه به اینکه نویسنده ۳ دهه تجربه پرسه در تمام ایران و سخنرانی را در کارنامه دارم کاملا این نکته مهم را لمس نمودم .
و در گوشه و کنار جهان برای بیش از ده ها هزار سطوح بالاتری از تعالی شخصی و استقلال مالی دست پیدا کنند.
نکته مهم در پشت جلد کتاب جملاتی از:کن بلانچارد–دارن هاردی و برایان تریسی به چشم می خورد رویه حال بهم زنی که بسیار از کتابهای موفقیت دارند اما این بار شاگردان برای استاد خود قلم فرسایی نمود بودند
من در کتاب برتری خفیف اولسون به قانون های نانوشته ای پی بردم که اساسا با انها متولد شدیم رشد کردیم و زندگی نموده ایم که کنار گوشمان هستند ولی انگار با ما سالهای نوری فاصله دارند.
 اولسون با تکیه بر قلم رسا و بسیار بسیار ساده خود شما را مجبور می کند که رویه های کوچک و شاید بی اهمیت روزانه خود را مجددا ارزیابی و حتی بازنویسی کنید.
ما در برتریهای خفیف به یک مسئله بسیار بسیار مهم دست پیدا می کنیم و ان این است که موفقیت حقیقی از پیشرفت های کوچک و نا ملموس و ناچیز  متبلور می گردد.
ایا شما چنین فکر نمی کنید.
کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون
\"برتری
شما در این کتاب به فلسفه هایی متفاوت ساده و کاربردی پرده بر می دارد که موفقیت حقیقی و ابدی را برایتان به ارمغان بیاورد .
مازیار میر معتقد است که مهمترین بخش کتاب برتری خفیف ان است که اولا برای موفقیت اسانسوری مستقیم و سریع وجود ندارد
دوم موفقیت روز به روز و قدم به قدم خلق شده و بوجود می آورد.
و سوم موفقیت در طول مدت زمان ایجاد می گردد و موفقیت فقط و فقط حاصل تصمیمات روزمره است ولاغیر
جف اولسون در بخش اول کتاب نوشته :
برتریهای خفیف بشما دقیقا می آموزد چگونه می توان از هر جایی که هم اکنون هستید به آن جایی برسید که پیوسته آرزوی آن را در سر می پرورانید.
 کتاب برتریهای خفیف در دو بخش و هجده فصل به زیور طبع آراسته شده است و بارها و بارها تجدید چاپ شده است.
 سرفصلهای این کتاب جذاب و هیجان انگیز
نحوه عملکرد برتری خفیف
ولگرد ساحلی و میلیونر
اولین عنصر
انتخاب
لطفا و حتما در انجام دادن کارها و رفتار پیش پا افتاده بسیار ماهر شوید
لطفا و حتما آهسته و آهسته تر بروید تا زودتر به مقصد برسید
هرگز در دام جهش کوانتومی گرفتار نشوید
راز شاد زیستن و شادی
اثر موجی
لطفا فقط با یک سکه یک سنتی و یا یک ۱۰۰۰۰تومانی شروع فرمایید
فصل دوم برتری خفیف
زندگی کردن با رهنمودهای برتری خفیف
۲ راه زندگی
توسعه و بهبود مهارتهای شما با برتری خفیف
لطفا روی خودمان سرمایه گذاری کنید
یادگیری از اساتید البته نه اساتید کرواتی
لطفا و حتما از چهار هم پیمان برتری خفیف بهربرداری بفرمایید
تکنیکهای برتری خفیف را در خودمان پرورش دهیم
گام های طلایی تا تحقیق رویاها
لطفا و حتما زندگی کردن با برتری خفیفرادتجربه فرمایید
با برتری های خفیف از این جا به کجا خواهید رسید….
توصیه می کنم کتاب را تهیه فرمایید و در صورت عدم وجود وقت برای دنبال کتاب رفتن از اپلیکشنهای کتابخوان pdfو یا نسخه صوتی آنرا تهیه فرمایید و یا کتاب را از سایت فدک ایساتیس تهیه بفرمایید .
کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون
\"کتاب

آرتور شوپنهاور می گوید:

 

واقعیت 3 مرحله اساسی دارد

اول مسخره و دست انداخته می‌شوید.

دوم  با شما مقابله‌ی شدیدیخواهد شد

سوم به‌عنوان حقیقتی درست پذیرفته خواهد شد

 

سخن اصلی کتاب

کتاب برتری خفیف به شما می‌آموزد چطور با اقداماتی کوچک در تمام جنبه‌های زندگی از جمله شغلی، روابط، خانوادگی، مالی و سلامتی به موفقیت‌های بزرگ برسید.

موفقیت کلید شادی نیست. بلکه شادی کلید دستیابی به موفقیت است.ی‌آید. چه آن‌را در ابتدا مسخره کنید و چه با آن مقابله کنید، درنهایت راهی جز پذیرش این حقیقت وجود ندارد. از هیچ اقدام کوچکی در زندگی نباید چشم‌پوشی کرد و تمام رفتارهای خود حتی ساده‌ترین و کوچک‌ترین آن‌ها را باید زیر نظر گرفت.
هر تصمیمی که می‌گیرید هر چقدر هم کوچک باشد، مرحله‌ای از راه شما به‌سوی موفقیت یا شکست است.

جف اولسون در این کتاب یک راهنمای مشخص برای رسیدن به تغییرات دلخواه را به خواننده‌ی خود ارائه می‌دهد. ممکن است نکاتی در سراسر کتاب بارها و بارها تکرار شوند، اما این تکرار بیهوده نیست. انگار که خواننده به چنین تکراری نیاز دارد تا ذهنش آمادگی این تغییرات اندک را پیدا کند. ازطریق تکرار کارهای روزانه به‌طور منظم است که می‌توانید از جایی که هستید، به جایگاه مورد علاقه‌ی خود برسید.

بخش‌هایی از کتاب

جف اولسون در بخشهایی از کتاب برتری خفیف در مورد آهنگ موفقیت با شما سخن می گوید.

در این کتاب اولسون برتی های خفیف خود را به آهنگی  به مثابه بالا رفتن از نردبان شبیه می دانند که تنها با استفاده از هر دو پای چپ و راست

عملی است وهیچ آسانسور سریعی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد و مسیر مستقیمی هم برای موفقیت اساسا وجود ندارد.

 

\"کتاب

بخشهایی از کتاب برتری خفیف

آدم‌ها به‌طور متوسط زمانی در حدود ۲۵۰ ساعت تا ۳۵۰ ساعت در طول یک‌ سال را به رانندگی و در رفت‌وآمد از جایی به‌جای دیگر صرف می‌کنند. این زمان به‌طور میانگین حدود ۴۰ دقیقه تا یک‌ساعت روزانه است. حالا اگر این زمان را صرف گوش دادن به پادکست‌های آموزشی و بهبود فردی کنید، دانشی معادل یک مدرک دکترا در مورد موضوع انتخابی خود در طی چند سال به‌دست خواهید آورد. این قدرت برتری خفیف است.

جف اولسون-کتاب برتری خفیف-صفحه ۱۴۶

ایجاد کتابخانه‌ی شخصی برای بهبود و رشد فردی خود شاید تنها سرمایه‌گذاری ارزشمند و مهمی است که پس از سرمایه‌گذاری روی سلامتی خود می‌توانید انجام بدهید.

کتاب برتری خفیف-صفحه ۱۴۵

کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون

با آگاهی از رفتارهای کوچک، شما می‌فهمید که هنگام رفتن از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب مسابقه نمی‌دهید. بلکه این یک تطابق و سازگاری تدریجی است. همان رفتارهای بسیار کوچک و به‌ظاهر بی‌اثر، بزرگ‌ترین قدرت را در زندگی شما دارد.

صفحه ۱۱۸ کتاب برتری خفیف

ترجمه‌های کتاب The Slight Edge

کتاب حاضر اولین‌بار با ترجمه‌ی لطیف احمدپورو میلاد حیدری با عنوان کامل برتری خفیف، تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت و خوشبختی نامحدود در ایران توسط انتشارات ققنوس در سال ۱۳۹۵ چاپ و منتشر شده است. این ترجمه ۳۹۱ صفحه دارد. البته همین ترجمه در سال ۱۳۹۶ برای گروه صنعتی همگام توسط ققنوس چاپ شد و به چاپ مجدد رسید.

ترجمه‌ی دیگری از کتاب با عنوان برتری جزئی توسط غلامحسین علی مازندرانی در ۴۱۵ صفحه توسط انتشاراتآرایان تهران در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

همچنین کتاب صوتی برتری خفیف توسط نوار در سال ۱۳۹۷ از همین ترجمه تهیه شده که علاوه‌بر نسخه چاپی روی وب‌سایت نوار و دیگر وب‌سایت‌ها در دسترس است.

Views: 11

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,