از ایده تا واقعیت قسمت دوم

این مقاله در ادامه مطلب از ایده تا واقعیت قسمت اول می باشد:

بجای رویا پردازی واقعیت پرداز باشید. ایده شما چه خوب و بسیار عالی و چه بد و غیر عملی باید در بوته ازمایش های سخت قرار گیرد و همچنین شما.

به جرئت میتوانم بگویم که تمام کارافرینان بزرگ دنیا قدمهای لرزان اما مصمم خویش را از با کمترین امکانات و سخت ترین شرایط و همچنین غیر ممکن ترین ایده ها و در سخت تر ین بحرانهای روزگار شروع به کار نموده اند مهمترین برنامه برای شما این است که ایده شما بصورت کاملا علمی در یک بیزینس پلن واقعی نوشته ارزیابی و در بازار واقعا واقعی به فروش رسد ایده شما چه خدماتی چه تولیدی و چه تکمیلی و…. هرچه باشد باید کاملا ارزیابی شود.

متاسفانه بیشتر ایده های دانشگاهی عملیاتی نیست و یا در محیط دقیق ازمایشگاه کاملا جواب می دهد اما در واقعیت کاربردی ندارد و یا غیر عملیاتی است. متاسفانه غرور کاذب برخی افراد نیز به این کار ضربه مهلک وارد می کند بررسی بیش از یک صد مجموعه کار افرین که در پارکهای علم و فن اوری بوده اند ولی متاسفانه هم اکنون اثری از انها نیست این است که ما دچار خود شیفتگی مزمن هستیم و غیر عملیاتی غیر انتقادی تیم های ما ضعیف و غیر کاربردی است.

در پایان تاکید دارم که : پس از طرح ایده و ساخت ماکت کامل طرح ان را در محیطهای مختلف چک نموده و با وسواس خاص انرا امتحان کنیم از افراد صاحب نظر تقاضا کنیم در مورد این ایده و طرح و محصول نهایی نظرات کارشناسی را بدون هیچ در نظر گرفتن خوشامد ما و تیم ما بیان فرمایند.

ادامه

هر هفته یک نفر صاحب نظر از مجموعه های دیگر به مجموعه خود با رعایت نکات ایمنی در ارائه اطلاعات و به عنوان محدود ایده پرداز اصلاح کننده یا منتقد به اطاق فکر شما و مجموعه شما وارد و نظرات اورا بررسی نموده و در صورت صلاححدید از ان استفاده فرمائید.

یک کارآفرین یک مجموعه و تیم کارآفرین تئوری پرداز و مجموعه مثبت اندیش و بسیار فعال و پر توان است که با پویایی خود مجموعه را نیز تحت شعاع خود قرار می دهد و از هرگونه رویا پرداز و انحراف از مسیر و واقعیتهای جامعه باید دوری کند و این محقق نمیشود الا با اشتی بخش خصوصی و دولتی بخش علمی و دانشگاهی با بخش بازار و صنعت و تفاهم گسترده و زمان دار رویا پردازی برای کشف فرصتهای کارافرینانه فوق العاده باارزش است ولی کار بدون برنامه ریزی بلند مدت میان مدت و کوتاه مدت بی نتیجه و خطرناک است.

در صورت هرگونه سوال در این رابطه و یا برگزاری سمینار برای هیاتهای محترم علمی و اساتید و دانشجویان لطفا با ایمیل ادرس زیر مکاتبه فرمائید

با تشکر فراوان از خواندن این سلسله مقالات

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

Views: 3

دسته‌ها: مدیریت و رهبری
برچسب‌ها: