از ایده تا واقعیت قسمت دوم

از ایده تا واقعیت قسمت دوم
فروردین ۱۱, ۱۴۰۳
10 بازدید

از ایده تا واقعیت قسمت دوم این مقاله در ادامه مطلب از ایده تا واقعیت قسمت اول می باشد: بجای رویا پردازی واقعیت پرداز باشید. ایده شما چه خوب و بسیار عالی و چه بد و غیر عملی باید در بوته ازمایش های سخت قرار گیرد و همچنین شما. به جرئت میتوانم بگویم که تمام […]

از ایده تا واقعیت قسمت دوم

این مقاله در ادامه مطلب از ایده تا واقعیت قسمت اول می باشد:

بجای رویا پردازی واقعیت پرداز باشید. ایده شما چه خوب و بسیار عالی و چه بد و غیر عملی باید در بوته ازمایش های سخت قرار گیرد و همچنین شما.

به جرئت میتوانم بگویم که تمام کارافرینان بزرگ دنیا قدمهای لرزان اما مصمم خویش را از با کمترین امکانات و سخت ترین شرایط و همچنین غیر ممکن ترین ایده ها و در سخت تر ین بحرانهای روزگار شروع به کار نموده اند مهمترین برنامه برای شما این است که ایده شما بصورت کاملا علمی در یک بیزینس پلن واقعی نوشته ارزیابی و در بازار واقعا واقعی به فروش رسد ایده شما چه خدماتی چه تولیدی و چه تکمیلی و…. هرچه باشد باید کاملا ارزیابی شود.

متاسفانه بیشتر ایده های دانشگاهی عملیاتی نیست و یا در محیط دقیق ازمایشگاه کاملا جواب می دهد اما در واقعیت کاربردی ندارد و یا غیر عملیاتی است. متاسفانه غرور کاذب برخی افراد نیز به این کار ضربه مهلک وارد می کند بررسی بیش از یک صد مجموعه کار افرین که در پارکهای علم و فن اوری بوده اند ولی متاسفانه هم اکنون اثری از انها نیست این است که ما دچار خود شیفتگی مزمن هستیم و غیر عملیاتی غیر انتقادی تیم های ما ضعیف و غیر کاربردی است.

در پایان تاکید دارم که : پس از طرح ایده و ساخت ماکت کامل طرح ان را در محیطهای مختلف چک نموده و با وسواس خاص انرا امتحان کنیم از افراد صاحب نظر تقاضا کنیم در مورد این ایده و طرح و محصول نهایی نظرات کارشناسی را بدون هیچ در نظر گرفتن خوشامد ما و تیم ما بیان فرمایند.

ادامه

هر هفته یک نفر صاحب نظر از مجموعه های دیگر به مجموعه خود با رعایت نکات ایمنی در ارائه اطلاعات و به عنوان محدود ایده پرداز اصلاح کننده یا منتقد به اطاق فکر شما و مجموعه شما وارد و نظرات اورا بررسی نموده و در صورت صلاححدید از ان استفاده فرمائید.

یک کارآفرین یک مجموعه و تیم کارآفرین تئوری پرداز و مجموعه مثبت اندیش و بسیار فعال و پر توان است که با پویایی خود مجموعه را نیز تحت شعاع خود قرار می دهد و از هرگونه رویا پرداز و انحراف از مسیر و واقعیتهای جامعه باید دوری کند و این محقق نمیشود الا با اشتی بخش خصوصی و دولتی بخش علمی و دانشگاهی با بخش بازار و صنعت و تفاهم گسترده و زمان دار رویا پردازی برای کشف فرصتهای کارافرینانه فوق العاده باارزش است ولی کار بدون برنامه ریزی بلند مدت میان مدت و کوتاه مدت بی نتیجه و خطرناک است.

در صورت هرگونه سوال در این رابطه و یا برگزاری سمینار برای هیاتهای محترم علمی و اساتید و دانشجویان لطفا با ایمیل ادرس زیر مکاتبه فرمائید

با تشکر فراوان از خواندن این سلسله مقالات

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

Visits: 3

برچسب‌ها:, , , , , , ,