• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 آگوست 2023 - 10:22
  • کد خبر : 4058
  • چاپ خبر
تحلیل فیلم دراکولا

تحلیل فیلم دراکولا

تحلیل فیلم دراکولا امروز با همراهی خانواده به دیدن فیلم سینمایی دراکولا رفتم هرچند من عاشق فیلمها و هنر رضا عطاران هستم و به این سرمایه بزرگ هنر کشورمان علاقه دارم و نباید این تحلیل را بنویسم اما سعی می کنم آنچه امروز در سالن نه چندان شلوغ سینما دیدم را نقل کنم و مخصوصا

تحلیل فیلم دراکولا

امروز با همراهی خانواده به دیدن فیلم سینمایی دراکولا رفتم هرچند من عاشق فیلمها و هنر رضا عطاران هستم و به این سرمایه بزرگ هنر کشورمان علاقه دارم و نباید این تحلیل را بنویسم اما سعی می کنم آنچه امروز در سالن نه چندان شلوغ سینما دیدم را نقل کنم و مخصوصا چون عطاران عزیز و گرامی به شخصه این فیلم را بسیار دوست داشته و آرزو کرده بود مردم نیز از دیدن آن لذت ببرند . امروز و در این مقاله مازیار میر بیشتر به زبان بدن دراکولا و مخصوصا زبان بدن رضا عطاران خواهد پرداخت.تحلیل های این سایت به بررسی و نقد این فیلم از دریچه علم زبان بدن می پردازد نمی دانم بجز برخی شیرینی کاریهای عطاران و انصاری هیچ چیز دیگری در فیلم موجود نبود  اوج سقوط عطاران فیلمی واقعا آنقدر بد و نچسب که پسر ۸ ساله و دختر ۱۸ ساله تا پایان  فیلم هم معطل نماندند و مرا هی وادر به رفتن می نمودند.چرا؟نگاه عطاران به فیلمهای کلوزآپ کیارستمی شاید بوداست و یا لوسی هالیودی و حتی دقیقا صحنه شکار و یا صحنه خیابان  دوشاخه شده معروف در امریکا همه نشان دهنده اشارات مفهومی در این فیلم بود دراکولا و تشابه  آن به معتاد ها رفتارهای معتادهای مختلف سنتی و مدرن و یا همسر دو هنرپیشه اصلی فیلم و استفاده پر رنگ از سوشیال مدیاها و اسمارت فن ها همه از نقاط ریز و محدود جذاب فیلم است . در فیلم به هیچ پرسشی پاسخ داده نمی شود و فیلم ناگهان به پایان می رسد .نکته قوت فیلم استفاده از بازیگران شاخص و حرفه ای است مثل ساقی مواد مخدر و یا همسران دراکولا و عطاران و سیامک انصاری و… همه افراد خوبی بودند اما فیلمنامه بسیار ضعیف بود و دارای اشکالات ساختاری متعددی بودنماهای نزدیک با ته مایه ترس هم جالب بود اما انقدر قوی نبود که جذابیتی برای بیننده ایجاد کند متاسفانه بعد از من سالوادور نیستم این هم یک تجربه بسیار ضعیف از عطاران است . عطارانی که در فیلم زیبای اسب حیوان نجیبی است و یا عطاران ساعت خوش امروز مردم و مازیار میر از او بسیار بسیار متوقع استسومین تجربه کارگردانی رضا عطاران، فیلمی پر بازیگر است و عطاران در انتخاب بازیگران این فیلم دست به ترکیب‌بندی تازه‌ای زده است. فیلم «دراکولا» اواخر هفته گذشته در تهران کلید خورد و معین رضا مطلبی فیلمبرداری این فیلم را به عهده گرفته است.

تحلیل دراکولای عطاران

ویشکا آسایش، لوون هفتوان، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظرعلیان، نیما راد، عباس محبوب، صادق حسنی، فروغ لسانی، فریده گل محمدی، محمد عدالت‌زاده، ژیلا دائی، علی مهربانی، محمود بیاتی، علی دوریش، سپیده جمالزاده و بازیگران خردسال سوگل محرابی و آرش دوست محمدی در فیلم «دراکولا» بازی می کنند.یکی از صحنه های ماندگار فیلم لوون و عطاران و انصاری و پسرک افغانی سرایدار همه با لباس سفید رزمی در حال تمرین ورزش هستند یاد آوری نوستالژیهای دور….لوون هفتوان که پیش از این در فیلم «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر بازی کرده، برای نخستین بار است که با رضا عطاران همکاری می کند. هفتوان بازیگر اصلی فیلم «دراکولا» است.در خلاصه داستان «دراکولا» چنین آمده است: (باصدای آهسته) الو…سلام قربان…خوبین… آقا منو دزدیدن… بله… نمی شناسمشون…نه خیر سرکاری چیه…من چه می دونم چرا گوشیمو نگرفته… ۳۸ سال، سنمو چرا می پرسین؟…نمی دونم کجا… شما باید پیدام کنین…آقا من گوشی ام آیفونه… ردیاب دارد…نمی شه پیدام کرد؟…آقا اومد…من قطع می کنم … .علاوه بر رضا عطاران نویسنده و کارگردان، علی سرتیپی تهیه کننده، فرشید احمدی مدیر صدابرداری، سعید ملکان طراح گریم، محسن نصر الهی طراح صحنه، سحر شهامت طراح لباس، مدیرتولید کامران حجازی، یوسف وجدان دوست برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، زهرا تحقیقی منشی صحنه، محمد بدرلو عکاس و بیتا موسوی مشاور رسانه‌ای از دیگر عوامل تولید فیلم سینمایی «دراکولا» هستند.امیرحسین مقصودلو خواننده زیرزمینی یا تتلو در قسمتی خیلی کوتاهی از فیلم  به این خواننده هم اشاره شده بود  که البته به دلیل حذف چند سکانس از فیلم در حال حاضر تنها در بخش کوتاهی از فیلم به این خواننده اشاره کوتاهی می شود.پوستر ادراکولا در کانون تبلیغاتی آگه سازان توسط علی مصطفی پور طراحی شده است. عطاران شجاعانه داستان و قصه ای تازه  را در سینمای ایران به تصویر کشیده که تا کنون تجربه نشده  بود و می توانست البته برای مخاطب جذاب باشد.بازیگران این فیلم که ترکیب بسیار متنوعی دارند، هر کدام در «دراکولا» تجربه جدیدی ارائه نمودند که بابت این شجاعت باید از عطاران و ….. بینهایت تشکر کرد.در کل زبان بدن عطاران و هم بازیهایش آن چیزی نبود که ما انتظار داشتیم آن قدرت و مخصوصا جذابیت دیگر با اسم عطاران هیچ ایرانی به سینما نخواهد رفت چراکه روند قهقرائی عطاران هم چنان ادامه دارد و بقول برخی دوستان این خودکشی و خودزنی همچنان ادامه دارد و همه به یکدیگر توصیه می کنند این فیلم را نروید تجربه تلخی که در ایام عید با من سالوادور نیستم جاودانه شد و برای نقد دراکولا در یک جمله باید بگویم این فیلم واقعا بد بود بدتر از بدبه نظر من عطاران در این فیلم بجز برخی سکانسها فقط سیر بسیار نزولی را طی نموده و یا صعود قهقرایی را پیموده در دراکولا ما هیچ وقت ارتباط مناسبی با فیلم برقرار ننمودیم سوالات بسیار زیاد بی جواب و کشش فیلم کم و یا بهتر است بگوبم وجود ندارد زبان بدن فعال بازیگران قبلی در این فیلم کم رنگ و بی رنگ است . اما عطاران برایم همیشه عزیز و جاودانه است سبک صمیمی و بدون غرور و خودبزرگ بینی رجحان و تفاوت ابدی عطاران است . متشکریم عطاران بایت همه زحمتهای بی دریعت در دراکولا.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

توصیه میکنم نقد این فیلمها را هم ببینید:

زبان بدن فیلم فروشنده

نقد فیلم چ

زبان بدن فیلم سیانور

زبان بدن فیلم بادیگارد

زبان بدن فیلم تایتانیک

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

زبان بدن پسر شائول

ایستاده در غبارقسمت اول

زبان بدن فیلم سیانور

زبان بدن فیلم بادیگارد

زبان بدن چه گواراقسمت دوم

تحلیل فیلم دراکولا

کلوپ مادران مجرد The Single Moms Club 2014

زبان بدن مسعودفراستی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.