حفظ ایمنی کودک در مترو و اتوبوس

 

 

 

لینک اختصاصی(پنل دانش):                                                    https://www.google.com/search?kgmid=/g/11f0_7m_63

 

شاید فکر کنیم که دروغ رهایی بخش است اما مطمئنم که راستي هميشه رهاننده است. مازیارمیر

 

 

چطور ایمنی کودک را در مترو و اتوبوس حفظ کنیم

متاسفانه امروز و هر روز شاهد حوادث زیادی در ایستگاه های مترو و اتوبوس هستیم که ناشی از عدم آموزش و سهل انگاری والدین و کودکان و…. می باشد بنابر رسالت خود در این مقاله کوتاه سعی نمودم این مهم را به والدین و در جلسه امروز اولیاء مربیان متذکر شوم

متاسفانه بسیاری از حوادث برای بچه ها در مترو و اتوبوس هنگامیبوجود می اید که آنها در حال انتظار برای مترو و یا اتوبوس یا سوارشدن یا پیاده شدن در ایستگاه هستند.

رمز و رازهای زیر می‌تواند ایمنی کودکتان را در مترو و اتوبوس حفظ نماید و ما شاهد کاهش چنین سوانح دلخراشی باشیم

۱- همیشه در پشت خط زرد در ایستگاه های مترو و یا در درون استگاه اتوبوس منتظر باشند نه در وسط خیابان و یا پشت خط زرد و کودکتان را وادارید در محلی امن  و دور از ترافیک به انتظار بایستد.

۲- از عجله شتاب و سرو صدا و دویدن در ایستگاه مترو و اتوبوس اجتناب کنند و به کودکان و نوجوانان خود این مسائل را پیوسته تذکر دهید تا اویزه گوششان شود.

۳- پیوسته اطمینان حاصل کنید که کودک تا هنگامی که قطار شهری و یا اتوبوس کاملا متوقف نشده است، در اتوبوس باز نشده است و اجازه  ورود صادر نشده است وارد خیابان نشوند و نزدیک اتوبوس نروند حق تقدم را به بیماران و زنان باردار و پیرمردان و پیرزنان واگذار نمایند و اجازه دهند اول مردم پیاده شوند و سپس ما سوار شویم

۴- روی پله برقی ها و در درون مترو و اتوبوس حتما از منتهی علیه سمت راست باید حرکت کرد و در روی پیله برقی ها هرگز نباید بدویم و یا درون اتوبوس ویا قطار شهری و همیشه باید به دستگیره ها دستمان را متصل نمائیم.

۵- لطفا و حتما کودکتان را تشویق کنید که هنگام سوارشدن یا پیاده شدن میله دم در را در دست بگیرند و این مسئله را به بچه های دیگران هم متذکر شوند که خدایی نکرده دچار سانحه نشویم.

۶- لازم است این مهم را به کودکتان یادآوری کنید که هرگز نباید پشت وسایط نقلیه عمومی و خصوصی و اتوبوس بدوند و مطمئن شوید که موقع دور  یا نزدیک شدن کودکتان با راننده و راهبر ویا…. و اتوبوس راننده ارتباط چشمی برقرار نموده و در نقطه کور راننده قرار نگیرند که متاسفانه همه ساله منتهی به سوانح تلخ و شدیدی می گردد.

مازیارمیرمشاور و تحلیلگر

Views: 10

دسته‌ها: کسب و کار
برچسب‌ها: