خلاصه کتاب متفاوت و منحصربفرد صبح جادویی

خلاصه کتاب صبح جادویی

 

معرفی هال الرود؛ تجربه‌ مرگ و نویسندگی

هال الرود در سال ۱۹۷۹ در کالیفرنیا به دنیا آمد. او نویسنده، کارآفرین و سخنران انگیزشی – خودشناسیِ مطرحی است که نوشته‌ها و سخنرانی‌هایش را براساس تجربیات شخصی خود بیان می‌کند. الرود در نوشته‌هایش سعی می‌کند مخاطب را به رویاهایش نزدیک کند و در نتیجه‌ی متحول شدن خواننده، توانایی‌های درونی انسان را به او یادآوری کند.

الرود در سن بیست سالگی با راننده‌ای مست تصادف کرد و به مدت شش دقیقه قلبش از حرکت ایستاد. در این حادثه یازده استخوانش شکست و پس از به‌دست آوردن هوشیاری‌اش متوجه شد هرگز نمی‌تواند راه برود. او این اتفاق را پله‌ای برای رشد شخصی‌ تلقی کرد و با روحیه‌ی جنگنده و تلاش‌گر خود، نه تنها توانست روی پایش بایستد و راه رود، بلکه در مسابقات دوی ماراتن به طول ۵۲ مایل شرکت کرد و تا قبل از سی سالگی به یکی از کارآفرین‌های مطرح تبدیل شد.

الرود در دسامبر ۲۰۱۶ تجربه‌ی نزدیک به مرگ را برای دومین بار از سر گذراند. کلیه‌، شش و قلب او به مدت چند دقیقه از کار افتادند. بعد از این اتفاق مشخص شد او نوع نادری از سرطان خون دارد و این شروع سال سخت هال الرود بود. او درمان خود را کامل کرد و به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

فعالیت‌ها و آثار هال الرود

هال الرود بعد تجربه‌ی نزدیک به مرگی که پشت سر گذاشت، فعالیت خود را در زمینه‌ی کسب موفقیت و بازیابی توانمندی‌های درونی انسان‌ها آغاز کرد. او علاوه بر سخنرانی‌های انگیزشی در دانشگاه‌‍‌ها، سمینارهای علمی-پژوهشی و مراکز خیریه، کتاب‌هایی در زمینه‌ی موفقیت و کسب و کار نوشت. او ده کتاب با عنوان صبح جادویی منتشر کرده است که در هر کدام راه‌حل‌هایی برای موفق شدن در حوزه‌‌های مختلف ارائه می‌دهد. از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «صبح جادویی، برای فروشندگان حرفه‌ای»، «صبح جادویی، برای کارآفرینان» و «صبح جادویی، برای بازاریابان شبکه‌ای» اشاره کرد. یکی از موفق‌ترین کتاب‌های این مجموعه صبح جادویی، شش عادتی که با انجام آن‌ها قبل از ساعت ۸ صبح، زندگی‌تان متحول خواهد شد نام دارد. این کتاب که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، مخاطبین بسیاری را با نام الرود آشنا کرد.

نویسنده ی کتاب در یکی از مصاحبه‌هایش درباره‌ی این اثر بیان کرده است: «کار من این است که به افراد بیاموزم که چگونه پتانسیل نامحدود درونی خود را شکوفا کنند. زندگی خودم را وقف عرصه‌ی توسعه‌ی فردی و پتانسیل انسانی کرده‌ام، با اطمینان می‌توانم بگویم که کتاب صبح جادویی کاربردی‌ترین، نتیجه‌گراترین و متحول‌کننده‌ترین متد مورد استفاده برای بهبود ابعاد مختلف زندگی است که تابه‌حال با آن مواجه شده‌ام.

برای افرادی با تیپ شخصیتی موفقیت‌طلب، کتاب معجزه سحرخیزی (صبح جادویی) می‌تواند تغییرات عظیمی ایجاد کند و آن‌ها را به مراحل جلوتری از زندگی‌شان برساند که بسیار فراتر از دستاوردهای آن‌ها در گذشته است. اگرچه افزایش درآمد، رشد کسب و کار، فروش یا سودآوری می‌توانند از این قبیل دستاوردها باشند، این متد بیش‌تر مربوط به کشف راه‌های جدید برای تجربه‌ی حس تحقق و تعادل در زمینه‌هایی است که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند. این موضوعات می‌تواند پیشرفت‌های عظیم در سلامت، شادی، روابط انسانی، مسائل مالی، روحی و سایر زمینه‌های مورد نظر شما باشد.»

یکی دیگر از آثار مهم او، کتاب «با زندگی‌ات سرشاخ شو» است که به پرفروش‌ترین کتاب آمازون در سال ۲۰۱۲ تبدیل شد. هال الرود کتاب منتشر نشده‌ای به نام «فراتر از پرفروش» Beyond The Bestseller نوشته است که در آن به سوال‌هایی درباره‌ی چگونگی نگارش یک کتاب که هم پرفروش باشد و هم بتواند انسان‌ و دنیا را تغییر دهد، پاسخ داده است.

درباره‌ کتاب صبح جادویی

الرود در کتاب The Miracle Morning, The 6 Habits That Will Transform Your Life Before 8AM  که با نام صبح جادویی، شش عادتی که با انجام آن‌ها قبل از ساعت ۸ صبح، زندگیتان متحول خواهد شد، «معجزه‌ی سحرخیزی» و «صبح جادویی، شش عادتی که قبل از ساعت ۸ زندگی‌تان را متحول خواهد کرد» ترجمه شده است، با بیان راه‌کارهای مفید در ده فصل به اهمیت سحرخیزی اشاره می‌کند و تاثیرات این عادت را در زندگی ترسیم می‌کند. کتاب از زبان مولف به شکل اول شخص، روایت می‌شود.

مقدمه صبح جادویی

معمولا در برخی کتب بهبود فردی که مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بیشتر نویسندگان سعی در ارائه راهکار و نکاتی برای تحول در زندگی ما دارند. که قطعا آن نکات و راهکارها موثر هستند. اما فرق کتاب صبح جادویی با دیگر کتاب‌ها در این می‌باشد که خود نویسنده به صورت تمام و کمال راهکارهایی که ارائه می‌دهد را تجربه کرده و بعد از رسیدن به نتایج ایده‌آل که خواست تمامی ما می‌باشد. آن‌ها را در یک مجموعه جمع آوری کرده و در اختیار ما قرار می‌دهد. به طور خلاصه هال در این کتاب می‌گوید که اگر ریتم خواب خود را تغییر داده و در روز یک ساعت زودتر از خواب برخیزید و یک مجموعه کارها را انجام دهید بعد از گذشت اندک زمان به موفقیت‌های جذاب و دوست داشتنی خواهید رسید.

همه انسانها به دنبال خلق دنیایی جذاب برای خود هستند. اما مشکل آنها چگونگی این کار است. و چه کارهایی را باید انجام دهند تا در یک سطح بندی در بازه ۱ تا ۱۰ به سطح ۱۰ برسند.

افراد یا شاغل اداری هستند یا کار آزاد و یا کار منعطف دارند. اما در انتخاب زمان برای شروع تحول با مشکل مواجه هستند. برخی هدف خود را غروب بعد از کار، برخی در حین کار یا بعد از ظهر و برخی در زمانهای بیکاری به دنبال تغییر هستند. اما صبح زمان چالش برانگیز برای آن ها هست.

اگر هر روز صبح کمی زودتر از خواب برخیزید و مجموعه ای اقدامات را انجام دهید. چالش برخواستن در صبح برای شما تبدیل به قسمت جذاب زندگی شما خواهد شد. برای شروع صبح جادویی خود ابتدا و بلافاصله صورت خود را بشورید، مسواک بزنید و با آب ولرم صورت خود را بشورید تا انرژی بگیرید.

اقدامات اولیه یک صبح جادویی

مجموعه اقداماتی وجود دارد که می‌تواند در یک ساعت به شما کمک کند تا یک صبح جادویی پر انرژی داشته باشید، عبارت است از:

  1. سکوت به مدت ۱۰ دقیقه؛
  2. مطالع به مدت ۱۰ دقیقه؛
  3. تلقین به خود و گفتن جملات تاکیدی مثبت؛
  4. تجسم رویاها به مدت ۱۰ دقیقه؛
  5. ثبت وقایع روزانه؛
  6. ورزش و یادآوری جمله تونی رابینز: اعمال ما، افکار و احساساتمان را شکل می‌دهند.

مطالعه کنید: اثر مرکب نوشته دارین هادری 

 

\"تونی

در همین راستا باید سعی شود؛ تا از معمولی بودن (۹۵ درصد جامعه) عبور کرده و به ۵ درصد بالایی ملحق شوید. سه مرحله ساده اما قطعی برای  عبور از معمولی بودن و پیوستن به ۵ درصد بالایی جامعه عبارتند از:

مرحله اول: تصدیق جامعه ۹۵ درصدی

باید پذیرفت که ۹۵ درصد جامعه ما هرگز به زندگی مورد نظرشان دست پیدا نمی‌کنند، یعنی به معمولی بودن و به کمتر از آنچه واقعا خواهانش هستند و توانایی آن را دارند رضایت داده اند. رضایت به معمولی بودن از نظر جسمانی، روانی و احساسی، ارتباطی و مالی.

عمیق بخوانید: اهمال کاری چیست و چگونه می‌شود آن را دور زد؟

مرحله دوم: شناخت علل معمولی بودن

  1. سندرم آینه عقب

ضمیر ناخودآگاه ما مجهز به یک آینه‌ی عقب محدودکننده است که از طریق آن همواره به گذشته برمی‌گردد و خاطرات را مرور می‌کند، بسیاری از ما به ‌اشتباه گمان می‌کنیم همانی هستیم که قبلاً بودیم پس با توجه به محدودیت‌های گذشته خودمان را در حال نیز محدود می‌کنیم درنتیجه همه اهداف و انتخاب‌هایمان از فیلتر محدودیت تجارب گذشته عبور می‌کند.

طبق تحقیقات هر انسان معمولی روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار فکر در سر می‌پروراند که ۹۵ درصد آن‌ها تکرار افکار روزهای گذشته می‌باشد. ما اضطراب و ترس دیروز را همچون چمدان پوسیده و قدیمی با خود به امروز حمل می‌کنیم و در مواجهه با یک موقعیت خوب سریعاً آینه عقب را بررسی و توانایی گذشته را ارزیابی می‌کنیم و با خود می‌گوییم: “نه قبلاً هرگز چنین کاری انجام نداده‌ام و تاکنون بارها شکست‌خورده‌ام، من بدشانس هستم، باید تسلیم شوم…”، درحالی ‌که باید این الگو را بپذیریم: آینده هرگز مشابه گذشته نیست. برای خواسته‌هایتان محدودیت‌های غیرضروری تعیین نکنید، بزرگ‌تر از قبل فکر کنید، با تمرکز و تلقین روزانه این باور را در خودتان القا کنید و به یاد داشته باشید: جایگاه امروز شما نتیجه کارهایی ست که درگذشته انجام دادید اما جایگاه آینده شما به انتخاب امروزتان بستگی دارد.

  1. فقدان هدف

یک شخص معمولی نمی‌داند که اهدافش چیست و فقط به فکر روز جاری ست و هدفی بالاتر از زنده ماندن ندارد و معمولاً مسیری که کمترین مخالفت را شامل می‌شود انتخاب می‌کند. راز غلبه بر معمولی بودن این است که: زندگی هدفمندی داشته باشیم. هدف چیزی ست که در شما انگیزه ایجاد می‌کند تا هرروز صبح از خواب برخیزید، حتی یک هدف ساده و کوچک. هر چه رشد می‌کنید اهدافتان هم بزرگ‌تر می‌شود، قرار نیست اهداف را کشف کنید بلکه باید آن‌ها را خلق کنید. وقتی اهداف بزرگ‌تر ا ز مشکلات باشند به‌راحتی می‌توان بر سختی‌ها غلبه کرد.

حتما بخوانید: تغییر در زندگی،ترس های احمقانه را از تو دور میکنه!!! 

  1. وقایع منزوی کننده

یکی از دلایل رایج و مبهم معمولی بودن این است که به‌اشتباه گمان می‌کنیم اقدامات ما در زندگی تنها در لحظه‌ای خاص تأثیرگذار است مثل ورزش نکردن، خوردن فست فود و یا معوق گذاشتن یک موضوع. باید درک کنیم که این پیامدها ماندگار خواهد بود چراکه هر یک از افکار، اقدامات و انتخاب‌های ما تعیین می‌کند که چه کسی خواهیم شد و درنهایت کیفیت زندگی ما تعیین می‌گردد. هر بار که به‌جای کار درست تصمیم به انجام کار آسان می‌گیرید شخصیتی در شما شکل می‌گیرد که بیشتر از آنکه تمایل به انجام کار درست داشته باشد پی انجام کار آسان است و ضمیر ناخودآگاه ما طوری برنامه‌ریزی می‌شود که احساس کنیم دنبال نکردن کارهایی که قصد انجامشان را داشتیم مشکلی به وجود نمی‌آورد (مانند فشردن دکمه تأخیر زنگ ساعت). به قول دوست خوبم پیتر وود: انضباط رفتاری، خالق سبک زندگی است.

  1. فقدان مسئولیت‌پذیری

پیوند بین موفقیت و مسئولیت‌پذیری (پاسخگو بودن برای انجام کاری یا پیامدی) انکارناپذیر است. حقیقت این است که ۹۵ درصد از افرادی که کتاب می‌خوانند آموخته‌هایشان را به کار نمی‌گیرند چون کسی آن‌ها را وادار به این کار نمی‌کنند؛ اما راهی وجود دارد و آن اینکه یک همراه مسئولیت‌پذیر پیدا کنید. با یکی از دوستانتان تماس بگیرید و از او دعوت کنید تا در این سفر جادویی با شما همراه شود.

\"مسئولیت

  1. حلقۀ تأثیرگذاری معمولی

تحقیقات نشان می‌دهد که ما شبیه میانگین پنج‌نفری می‌شویم که بیش‌ترین وقتمان را با آن‌ها سپری می‌کنیم اگر همه‌ی دوستان شما موفق باشند و درآمدشان بالای ۱۰۰ هزار دلار در سال باشد حتی اگر با درآمدی بسیار کمتر به حلقه‌ی آن‌ها وارد شوید با توجه به سطح تفکر آن‌ها به‌طور ناخودآگاه شما نیز پیشرفت کرده و تحت تأثیر آن‌ها برای دستیابی به موفقیت قرار می‌گیرید، در مقابل اگر افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید دائماً در حال شکوه و شکایت باشند و بر روی نکات منفی زندگی متمرکز باشند عجیب نیست که شما نیز مانند آن‌ها شوید. به جست‌وجوی افرادی باشید که شمارا باور دارند، تحسین می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا به سطح موردنظرتان در زندگی دست پیدا کنید. به قول یک‌ضرب المثل معروف: «خرمن‌سوخته همه را خرمن‌سوخته خواهد!»

حتما بخوانید: اهمال کاری چیست و چگونه می‌شود آن را دور زد؟

  1. فقدان پیشرفت شخصی

طی یک چالش سی‌روزه متحول کردن زندگی با صبح جادویی، به یک بسته شروع سریع دسترسی خواهید داشت که با روشی جذاب و آموزنده برای ارزیابی سطح موفقیتتان در هریک از جنبه‌های زندگی آشنا می‌شوید و پس از دستیابی به سطح بالای خودآگاهی، می‌توانید چشم‌اندازتان از سطح ۱۰ موفقیت را در هر یک از جنبه‌های زندگی‌تان مشخص کنید و سپس اهداف سطح بعدتان را برای هر یک از جنبه‌ها تعیین کنید تا پیشرفتی قابل‌توجه داشته باشید.

  1. فقدان ضرورت

مهم‌ترین دلیل معمولی بودن و عدم بهره‌گیری از تمام قوا این است که بسیاری از افراد برای بهبود خود و زندگی هیچ‌گونه ضرورت و فوریتی ندارند. طبیعت انسان این‌گونه است که تمایل دارد با ذهنیت «یک روزی» زندگی کند و گمان می‌کند که زندگی یک روز خودبه‌خود روبه‌راه خواهد شد. این حقیقت را به یاد داشته باشید. زمان حال از هر زمان دیگری مهم‌تر است.

مرحله سوم: دست به کار شدن از همین امروز

از همین امروز دست به کار شوید…

زندگی شما از زمانی تغییر می کند که تصمیم بگیرید دیگر معمولی بودن را نپذیرید.

تصمیم گرفته میشود که از همین امروز فرآیند آغاز شود اما واقعا ما چقدر به خواب نیازمندیم؟

دانشمندان هیچ عدد خاصی را برای میزان خواب تعیین نکرده اند پس نباید خود را درگیر عدد مشخص خواب کرد زیرا میزان خواب برای افراد مختلف، متفاوت است و این مقدار تحت تاثیر عواملی از جمله سن، ژنتیک، سلامتی، مقدار ورزش و … است. طبق تحقیقات صورت گرفته خواب طولانی (نه ساعت بیشتر) با افزایش ناخوشی و حتی مرگ رابطه مستقیم دارد.

نحوه برخاستن ما از خواب کاملا به خود ما و نحوه برنامه ریزی شب قبل از خواب بر میگردد، هر چه پر انرژی تر باشیم و بهتر برنامه ریزی کنیم قطعا عدد خواب زیر سوال میرود.

برای برخواستن از خواب بهتر است مراحلی را به منظور افزایش سطح انگیزه بیدار شدن انجام دهیم این مراحل عبارتند از:

  • مرحله اول: اهداف و انتظاراتتان را قبل از خواب مشخص کنید.
  • مرحله دوم: ساعتتان را در سمت دیگر اتاق قرار دهید تا برای خاموش کردن آن از رخت خواب جدا شوید.
  • مرحله سوم: دندان‌هایتان را مسواک بزنید.
  • مرحله چهارم: یک لیوان آب بنوشید.
  • مرحله پنجم: لباس‌های ورزشی‌تان را بپوشید و یا دوش بگیرید.

معمولا وقتی به مشکلی بر میخوریم بعه دنبال فردی، چیزی یا به عبارتی منجی برای کمک به خود میگردیم تا مشکل خود را حل کنیم.

جالب توجه است: ۸+۱ عادت مردمان شدیداً مؤثر

شش راهکارهای حیاتی برای زندگی کردن با تمام قوا

شش راهکار حیاتی که به منجی‌های زندگی معروف هستند. و به ما برای زندگی کردن با تمام قوا کمک می‌‌کنند، عبارت‌اند از:

منجی اول: سکوت

معمولا در هنگام صبح بسیاری از ما هرج و بی قراری فراوانی را تجربه می کنیم و به این سو و آن سو می رویم تا برای ادامه آن روز آماده شویم. یکی از کارهایی که می تواند به ما کمک کند تا جلوی شلوغی را بگریم سکوت می باشد. سکوت و تمرکز بسیاری از هرج و مرج ها را ما دور میکند به منظور سکوت می توان اقدامات ذیل را انجام داد:

  • درون کاوی
  • دعا کردن
  • تفکر عمیق
  • تنفس عمیق
  • قدردانی

منجی دوم: تلقین به خود ( جملات تاکیدی مثبت)

محمد علی کلی میگوید: تکرار تمرین‌هاست که منجر به باورها می‌شود. وقتی یک باور به اعتقاد راسخ تبدیل شود، اتفاقات رخ می‌دهند.

۵ قدم ساده برای که می‌تواند به خلق تلقین‌های مثبت کمک کند عبارتنداز:

قدم اول: واقعاً خواهان چه هستید؟

قدم دوم: چرا آن را می‌خواهید؟

قدم سوم: برای دستیابی به آن‌ها باید به چه کسی تبدیل شوید؟

قدم چهارم: برای دستیابی به آن‌ها متعهد به انجام چه‌کارهایی می‌شوید؟

قدم پنجم: از سخنان الهام‌بخش بهره بگیرید.

مطالعه آن را از دست ندهید: مهارت فن بیان چیست؟

منجی سوم: تجسم

تجسم (تجسم خلاق یت تصویرسازی ذهنی) به فرآیند به کارگیری تخیلات برای خلق تصاویر ذهنی از رفتارها و نتایج زندگی واقعی برای ایجاد نتایج مثبت در جهان بیرونی اطلاق می‌شود.

ما باید آینده ای محتمل، هیجان انگیز و بدون محدودیت را برای خود تجسم کنیم.

سه اقدام ساده برای تجسم عبارت است از:

  1. آماده شدن
  2. تجسم چیزی که واقعا خواهانش هستید
  3. تجسم شخصی که لازم باشید و کاری که لازم است انجام دهید.

\"تجسم\"

منجی چهارم: ورزش

ورزش صبحگاهی باید یک بخش ضروری از برنامه روزانه‌تان باشد. با این کار انرژی‌تان به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. سلامتی، اعتمادبه‌نفس و رفاه عاطفی‌تان بهبود می‌یابد. اگر وقت کافی ندارید هرروز صبح ۶۰ ثانیه هم که شده ورزش کنید.

منجی پنجم: مطالعه

به گفته مارک تواین کسی که مطالعه نمی‌کند نسبت به کسی که خواندن بلد نیست هیچ‌گونه برتری ندارد. هدف از مطالعه یادگیری از متخصصان است. کسانی که آنچه شما قصد انجامش را دارید قبلاً انجامش دادند. لازم نیست دوباره چرخ را اختراع کنید. سریع‌ترین راه برای دستیابی به خواسته‌ها الگو قرار دادن افراد موفقی است که قبلاً به آنچه شما می‌خواهید دست‌یافته‌اند. برخی از کتاب‌های موردعلاقه من درزمینهٔ دستیابی به ثروت: می‌اندیشید و ثروتمند شوید (ناپلئون هیل)، اسرار ذهن ثروتمند (تی هارو اکر)، پول و دگرگونی (دیو رنزی) و نیز درزمینهٔ ساختن رابطه فوق‌العاده، عاشقانه و رمانتیک: پنج زبان عشق (گری چاپمن)، تجربه همدلی (جودان)، هفت راز ازدواج‌های موفق (جان گاتمن و نان سیلور)

منجی ششم: نوشتن (مکتوب کردن)

نوشتن و مکتوب کردن مزایای زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد، این عمل موجب دستیابی به درکی روشن، تسخیر ایده‌ها، بازنگری آموخته‌های قبلی و تصدیق پیشرفت‌ها می‌گردد.

ثبت وقایع میتواند طبق روش های زیر صورت پذیرد:

  1. انتخاب یک قالب دیجیتال یا سنتی
  2. تهیه دفترچه
  3. تصمیم گیری درباره مطالب

حتما بخوانید: چگونه آئین دوست‌‌یابی را در زندگی به کار بگیریم؟

فرآیند ۳۰ روزه تسلط بر عادات

معمولا پیش می‌آید که در زمانهای مختلفی نظیر آغاز سال نو تصمیم گرفته می شود. که اقدامات مختلفی را برای سال جدید برنامه‌ریزی شود. اما بعد از مدتی به دلیل اعتیاد به عادت‌های قدیمی که بسیار هم دردناک است. انسانها نمی توانند به خواسته خود برسند. اما می توان عادت مطلوب در خود ایجاد کرد این فرایند می تواند با رویکردی ۳۰ روزه موجب تسلط بر عادات ما گردد.

(روزهای اول تا دهم صبح جادویی) مرحله اول: تحمل ناپذیر.

شاید روزهای ابتدایی آسان و حتی هیجان‌انگیز باشد چون چیز جدیدی است اما به‌محض محو شدن تازگی واقعیت نمایان می‌شود؛ و بدانید که این ده روز غیرقابل‌تحمل موقتی است.

(روزهای یازدهم تا بیستم صبح جادویی) مرحله دوم: ناخوشایند.

پس از ده روز اول (سخت‌ترین مرحله) وارد ده روز دوم می‌شوید که به‌مراتب آسان‌تر است. به عادت جدیدتان خو می‌گیرید و رویکرد مثبت و اطمینان بخشی درباره مزایای این عادت جدید در شما شکل می‌گیرد؛ اما هنوز هم ناخوشایند و نیازمند انضباط و تعهداتی از جانب شما هستند.

(روزهای ۲۱ تا ۳۰ ام صبح جادویی) مرحله سوم: توقف‌ناپذیر

برخی از کسانی که تا اینجا پیش‌آمده‌اند اشتباه دردناکی را مرتکب می‌شوند. پذیرش نظر رایج کارشناسانی که مدعی شکل‌دهی به عادت جدید، طی ۲۱ روز هستند. درواقع ده روز سوم برای تقویت عادت جدید ضروری است و در این دوره افتخار می‌کنید که تا این مرحله پیش‌آمده‌اید. جایی که تحول دقیق به وجود می‌آید و عادت جدید بخشی از هویت شما می‌شود.

در این مسیر اگر بتوان بر این چالش ۳۰ روزه غلبه کرد می توان قطعا ادامه مسیر جذابتر و موفقیتها بیشتر خواهد بود. پس برای خود یک چالش ۳۰ روزه در نظر بگیرید و اقدامات ذیر را در راستای داشتن صبح جادویی انجام دهید:

  1. اولین صبح جادویی را از فردا برنامه ریزی کنید.
  2. همراهی مسئولیت پذیر برای خود انتخاب کنید.
  3. اقدام کنید.

Views: 11

دسته‌ها: خلاصه کتاب , مدیریت و رهبری