رازهای مهم در افزایش تمرکز قسمت سوم

مجله مذاکره و زبان بدن

 

قرار بود چی کار کنم . اسم چی بود. کجا باید می رفتم ویا چی می‌خواستم بگم و یا «داشتم چی‌کار می‌کردم؟ اینها همه و همه مهمترین دست اورد عدم تمرکز است

عدم تمرکز و حواس پرتی  مساله‌ای است که خیلی‌ها با آن هر روز و روز به روز با ان دست به گریبانند.

ناتوانی یا کم توانی ما در تمرکز به دلیل خستگی، بی‌انگیزگی یا هر چیز دیگری که باشد، بهره‌وری و به دنبال آن شانس موفقیت را کاهش می‌دهد.

در این مقاله بلند مازیارمیر کارشناس و مشاور عالی کسب و کار تجربیات خود و کارناسان این رته را به اتراک قرار می دهد .

نکته بسیار مهم از ان جا که مطالب این سایت کاملا رایگان است فقط و فقط خواهی که از ما داریم ان است که نظرات و سوالات و نقطه نظرات خود را برایمان بنویسید تا در ادامه این سلسله مقالات به ان بپردازیم . بینهایت سپاسگذارم در این قسمت از رازهای مهم افزایش تمرکز بپردازیم به سایر موارد لطفا با ما همراه شوید.

قدم دهم مراقبه

اگر مثل «کار نیکو کردن از پر کردن است» درست باشد، مراقبه روش مطمئنی برای تقویت تمرکز حواس است. زیرا همه‌ی آنچه در حین مراقبه انجام می‌دهیم، تمرین تمرکز است. پژوهش‌های علمی هم این را تایید می‌کنند. مطالعه‌ی دانشگاه کالیفرنیای شمالی نشان داده است دانشجویانی که به مدت ۲۰ دقیقه در روز و ۴ روز در هفته مراقبه می‌کرده‌اند، به نتایج بهتری در آزمون‌های شناختی رسیده‌اند.


مقاله مرتبط: مدیتیشن برای تازه‌کارها: ۲۰ نکته‌ی عملی برای درک ذهن‌تان


قدم یازدهم فهرست وظایف

تهیه‌ی فهرستی از کارهایی که باید انجام شوند نه تنها امکان اولویت‌بندی کارها، بلکه امکان ردگیری کارهای جامانده و ناتمام را هم فراهم می‌کند. کَل نیوپورت (Cal Newport) استاد علوم رایانه و نویسنده‌ی کتاب «کار عمیق» می‌گوید:

تهیه‌ی فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید، به شما کمک می‌کند تا روی کار پیش رو تمرکز کنید؛ چون کار ناتمام مثل خوره به جانتان می‌افتد.

این حس، ناشی از «اثر زایگارنیک» است که باعث می‌شود تمایل انسان برای به یاد آوردن کارهای ناتمام بیشتر از کارهای به انجام رسیده باشد.

قدم دوازدهم کمی کافئین

اگر احساس سستی و خستگی کردید، یک فنجان قهوه یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار را امتحان کنید. مطالعات نشان داده‌اند مصرف متعادل کافئین به افزایش تمرکز حواس، به ویژه در افرادی که احساس خستگی می‌کنند، کمک می‌کند. در مصرف کافئین زیاده‌روی نکنید؛ زیرا ممکن است دچار آشفتگی و بی‌قراری شوید که قدرت تمرکز را کاهش می‌دهد.


مقاله مرتبط: ۱۳ خاصیت اثبات شده قهوه برای سلامتی


قدم سیزدهم استراحت در حین کار

شاید درباره تأثیر تماشای ویدئوی گربه‌های بازیگوش روی بهره‌وری شنیده باشید! این نکته چندان بیراه نیست. فرقی ندارد تماشای ویدئو باشد، پیاده‌روی یا روی هم گذاشتن پلک‌های‌تان برای چند دقیقه؛ ایجاد وقفه و فاصله گرفتن از کار در طول انجام آن بسیار مهم است. در مطالعه‌ای از ۸۴ نفر خواسته شد به مدت یک ساعت با رایانه کار کنند، افرادی که بی‌وقفه کار کردند نسبت به کسانی که امکان استراحت‌های کوتاه داشتند، عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دادند.

 ادامه دارد…

مازیار میر مشاور کسب و کار

Views: 8

دسته‌ها: کسب و کار
برچسب‌ها: