زبان بدن برای رهبری موثر قسمت دوم

به شخصه و به شدت معتدم که علم زبان بدن یک هزارپایی است که هر پای آن در علم دیگری است مانند روانشناسی رفتار شناسی جامعه شناسی و تاریخ و امار و  …… عدم دانستن هر علم دیگر شانس انحراف از مسیر شمارا زیادتر می نمیاد و بطبع شانس اشتباه در فهم و درک و ارائه رفتارهای مثبت و موثر را کمتر می کند .

رهبران برتر جهان و مخصوصا رهبران سیاسی برتر جهان در این خصوص قدمهای بلند و بزرگی برمی دارند و بازتاب انرا در روزنامه ها و جراید می توان دید در این خصوص باید اذعان نمود همیشه شانس اشتباه کردن هم وجود دارد شاهد مثال اشتباه در ارزیابی مشاوران کلینتون و شکست او در انتخابات عدم نمایش قدرت و عدم ارائه یک ژست حرفه ای و البته یکی از صد المان هم زبان رفتاری او بوده است.


لطفا و حتما مقاله زبان بدن هیلاری کلینتون را مطالعه فرمائید.


مردم  تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط موثر  بکار می گیرند تا خوش پوش تر و خوش چهره تر به نظر بیایند رهبران باید از این تکنیکها استفاده بیشتر و بهتری بنمایند یک کاندیدای شورای شهر و یا ریاست جمهوری باید از این تکنیکها برای جذب و اقناع افراد به شدت استفاده نماید و در این بین افرادی که نقش بازی می کنند از محبوبیت برخوردار نیستند و معمولا افرادی که سعی می کنند شاکله وجودی خود را با ظاهر حرفه ای کنند بسیار بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.باید این مهم را تذکر دهم که:

ساختن ظاهر بدون داشتن باطن فقط یک اشتباه بزرگ و ریاکاری است

دراین مورد باید بگویم تغییرات و اصلاح زبان بدن برای رهبری موثرتر و اثر گذارتر رابطه مستقیم به درون انسانها دارد حقیقتی که تا کنون نسبت به آن تحقیق و تحلیل درستی بیشتر افراد ندارند ویترین و ژست از رهبرانی میبینم اما کاملا مشخص است که این فرد بعنوان یک رهبر از درون خوبی برخوردار نیست و فقط به برون خود پرداخته که مهمترین درس برای زبان بدن موثرتر پرداخت به درون و برون به صورت هم زمان است که در دین ما پیامبر و ائمه به آن بسیار پرداخته اند.

شاید خودتان هم حتی کوچکترین حرکات غیر کلامی مانند راه رفتن فرد مقابل چه سیاسی و چه غیر سیاسی و حتی رهبران بزرگ جهان را دیده باشید و احساس خاصی به شما دست داده است این همان اثر مضاعف زبان رفتاری روی انسانها است که از بدو تولد با ما انسانها عجین است چرا می گویم طرف مرده آری مرگ هم و رخت بربستن زندگی از تن و جسم زبان بدن خاص مرگ است سردی بی روحی بی تحرکی و …

آری رهبران بزگ در جلسات خود چه شخصی و چه سازمانی و چه کسب و کار و یا در زمان نشستن، و یا ایستادن در پشت تریبون  قابل ارزشیابی و رصد هستند و تاثیر آن بدتر و یا بهتر خود را به سرعت کاملا هویدا می کند.


لطفا و حتما مقاله کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید.


در یک سخنرانی اگر رهبر سیاسی و یا … اگر برای ثانیه ایی از  خط خارج شود چه اتفاقی می افتد در سکوت زبان بدن رهبران، اگر قرار باشد من به شما و یا هر سیاستمداری یک توضیح بدهم که فضای شخصی، حرکات فیزیکی، وضعیت، حالت چهره، و تماس با چشم ارتباط برقرار نمودن و بلندتر ازاستفاده از  کلمات و….  هرکدا م میتواند حرفه ای تر بودن و اصالت کار ما مهر و امضاء ما را نشان دهد پای کار ما مهر و امضاء منحصر بفرد بودن ما را نشان  می دهد و زبان بدن برای رهبران موثرتر و حرفه ای تر استفاده از همین تکنیکها است.

بر اساس پژوهش های روانی و علوم اعصاب قانع کننده ترین رفتارها با زبان بدن بروز می کند و نه با کلام و رهبران می توانند با استفاده از این تکنیکهای زبان بدن حداکثر تاثیر را روی مردم و گروهها و جمعیتها بگذارند. حال سوال این جا است که رهبران برای تنظیم زبان بدن خود و  برای  رسیدن به حداکثر قدرت اثر بخش چقدر آموزش دیده  و تجربه اندوخته باشند فصل بین موفقیت و شکست رهبران برتر و هوشمند است.
مازیار میر بعنوان یک مربی حرفه ای مدیریت رفتار رهبران توصیه می کنم اگر قرار است در رقابتهای انتخابات سیاسی شرکت کنید به طور
زبان خاموش رهبران برتر جهان که یاد و نامشان تا ابد بر تارک تاریخ خواهد درخشید به زبان خاموش بیشتر و بیشتر نظر داشته باشند و با در اختیار قرار داشتن جعبه ابزار غیر کلامی مهارت های خود را به روز رسانده و به بهبود اعتبار خود در سطح منطقه و ملی کمک نمایند.


دوره زبان بدن رهبران سیاسی


یادتان باشد هیچ چیز هیچکس هیچ رفتارو گفتار و کردار و تفکری آنگونه که به نظر میرسد نیست . برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

مطالب مرتبط:

زبان بدن برای رهبری موثر قسمت اول

زبان بدن برای رهبری موثرترقسمت دوم

دکترمازیارمیرمشاوروتحلیلگر

Views: 8

دسته‌ها: کسب و کار
برچسب‌ها: