زبان بدن و یک پرسش

 

زبان بدن 

مجله زبان بدن

زبان بدن
درک ارتباطات غیر کلامی

آیا تا به حال در وضعیتی  بوده اید که نه راه پس نه راه پیش داشته باشید و ندانید چه باید کرد؟

زمانی که شما واقعا باور ندارید به چیزی که مخاطب تان به شما می گوید؟

 شایدهمه افراد روبروی شما می گفتند: “بله” و در عین حال سر خود را تکان دادن “نه”؟

 یکی از دانشجویانم از من پرسید چرا باید زبان بدن فرا بگیریم ؟ و این چکیده ای است از جواب این سوال و دوستانی که از من می پرسند چرا باید زبان بدن یاد بگیریم

 ایا برای دفاع پایان نامه دکترای خود برنامه آموزش زبان بدن را گذرانده اید؟

ایا می دانید تکنیکهای زبان بدن در ارائه مطالب و آموزش و سخنرانی و مذاکره بینهایت کاربردی و مفید است؟

تفاوت بین کلماتی که مردم صحبت می کنند و درک ما از آنچه آنها می گویند از ارتباطات غیر کلامی سرچشمه می گیرد، و تمامی این رفتارها و به عبارت دیگر زبان بی زبانی را “زبان بدن گویند.”

با آموزش و توسعه و  آگاهی خود از علائم و سیگنال های زبان بدن، شما به راحتی می توانید درک افراد دیگر، و واقعیت درونی آنها و همچنین پشت نقاب افراد را به سهولت درک کنید نسبت به آن تدابیر لازم را اتخاذ فرمائید.و به طور موثر با آنها ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات نکات بسیار ظریف وجود دارد – و گاهی اوقات نه چندان ظریف – حرکات و حالات صورت و حتی تغییر در طیف بدن ما نشان می دهد که چیزی در جریان است. راه رفتن ما، صحبت، نشستن و ایستادن ما همه و همه می گویند چیزهای را در مورداندرون ما، و هر آنچه اتفاق می افتد و یا در حال وقوع است.

به عبارت دیگر آنچه در درون در حال وقوع است در بیرون و در بدن ما و در خارج منعکس می شود.

با فهم این زبان بدن آگاه تر و  دانا تر شده و اتفاقات را قبل از وقع درک نموده و پیش بینی می کنید؟

زبان بدن ابزاری به دست شما می دهد تا آنچه ممکن است  به یادگیری و خواندن زبان بدن مردم منجر شود راحت تر و آسان تر در اختیار شما قرار گیرد.

باید اذعان کرد  این شما را در موقعیت بهتر و برتری نسبت به دیگران و مخصوصا به منظور  برقراری ارتباط موثر با آنها قرار خواهد داد.

آیا چه چیزی بیشتر از  افزایش درک خود  از دیگران می تواند برایتان مهم باشد زبان بدن و دانستن رمز و رازهای آن به شما این قدرت را می دهد البته توجه داشته باشید حداکثر ۵۰% به این آمیزه ها نباید اتکا نمود و همیشه خطر انحراف از مسیر آنهم بصورت افراطی وجود دارد.


برای مثال زمانی که ما پیام های مخلوط ارسال می کنیم پیامهای ترکیبی و پیچیده و چند لایه که در ادامه به این مباحث می پردازم مطالبی که تیمهای ازاد کننده گروگانگیرها در پلیشس فدرال در آمریکا سالها است روی آن در حال تحقیق و بررسی هستند؟

 مردم معمولا به ما یک چیز می گویند  و متاسفانه زبان بدن ما چیزی متفاوت نشان می دهد و فریاد می زند چقدر از این مدلها سراغ دارید مخصوصا نزد خودتان ؟

تمامی این مطالب زبان غیر کلامی ما را تحت تاثیر شدید خود قرار خواهد داد که چگونه رفتار کنیم ویا واکنش نشان دهیم و  به دیگران چگونه خود را ارائه نمائیم.

و چگونه آنها به ما واکنش نشان می دهند.

این مقاله و مقالات زبان بدن  www.mazyarmir.com بسیاری از راه هایی که شما برای ارتباط برقرار کردن بصورت غیر کلامی نیاز خواهید داشت را به تفصیل  توضیح خواهد داد، به طوری که شما می توانید از این علائم و سیگنال های برای برقراری ارتباط موثر حداکثر استفاده را بفرمائید.

یادتان باشد هیچ چیز و هیچ کس آنگونه که به نظر می رسد نیست کتاب زبان بدن ایرانی

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Views: 10

دسته‌ها: کسب و کار
برچسب‌ها: