کارگاه آموزشی تکنیک های حل مسئله

مجله مذاکره و زبان بدن

کارگاه اموزشی تکنیک های حل مسئله

کارگاه آموزشی تکنیک های حل مسئله

کارگاه آموزشی تکنیک های حل مسئله Problem Solving   توسعه روزافزون فناوری در جهان ایجاب می کند دانش و مهارت نوآوری و حل مسئله در میان مدیران و کارشناسان  توسعه و ترویج یابد. به همین منظور دوره آموزشی ، تکنیکهای حل مسئله و تکنیکهای تریز توانمندترین و کامل ترین تکنیک دراین زمینه به شمار می آید. که برای تعالی فردی و سازمانی بسیار اثر بخش می باشد بعنوان یک مشاور انتخاباتی که دو دهه در این خصوص فعالیت حرفه ای داشته ام حتی در امر انتخابات تکنیکهای حل مسئله بینهایت می تواند مفید واقع شود .

امروزه بنگاه های طراز اول دنیا برای نوآوری در زمینه فناوری و محصولات از این روش ها استفاده می کنند، شرکت های بزرگی مانند پورشه اپل و در کره جنوبی نیز برای طراحی و عرضه محصولات شگفتی آفرین از این دانش استفاده می کنند و از جمله شرکت های سامسونگ و ال.جی یادگیری این روش را برای عموم کارکنان و حتی مدیران ارشد خود الزامی نموده اند.

در دوره فوق روش و مجموعه ای از ابزارها برای حل مشکلات پیچیده فنی،است که عموما اجازه می دهد تا بهبود توسعه محصول ،کاهش زمان توسعه،کاهش هزینه ها،کاهش ابعاد / وزن / مصرف انرژی ،بهبود نیرومندی و بهره وری ،به منظور بهبود و توسعه فرآیندهای تولید،کاهش پیچیدگی بهبود هزینه ها و زمان چرخه تولید، درتولید یک محصول اعم از کالا یا خدمات اتفاق بیفتد.

شناسایی نظام مند مزیت ها و ضررهای محصولات موجود و محصول در حال توسعه، بررسی علت ریشه ای یک مشکل، تعیین روابط علت و معلول، پیدا کردن الزامات متناقض و حل و فصل آنها،آشکار و حذف عملکرد، مواد، انرژی، هزینه و سایر موارد اضافی، پیش بینی توسعه نسل های آینده از محصولات و فن آوری ها با استفاده از تکنیک های پیش بینی سیستماتیک.

می تواند جمعی از راهکارهایی باشد که در این دوره بیان میشود . محتوای دوره:

تعاریف و مفاهیم فلسفه حل مساله آشنایی با استراتژی حل مساله تیم وگروه و فرآیند حل مساله استفاده از تکنیک حل مساله با استفاده از مفاهیم PDCA مفهوم خطا – روش های برخورد با خطا و کنترل آن مروری بر روش های خطاناپذیرسازی فرآیندها هدف : آشنایی با روش تعریف اقدامات اصلاحی و پیشگرانه موثر،حل مشکلات سازمان ها از طریق یک فرآیند منظم و ارائه روش هایی کارآمد جهت جلوگیری از بروز خطا توانایی شرکت کنندگان پس از دوره:   شناسایی مشکلات و پیدا کردن راه حل های مناسب در سازمان،پیشگیری از بروز خطا از طریق روش های خطا ناپذیر ساری. منابع آموزشی : جزوه فیلم پاورپوینت و بصورت مجازی قابل استفاده برای: اساتید و دانشجویان مدیران ، کارمندان کارشناسان و پرسنل واحدهای فنی مهندسی و کیفیت و تعالی سازمانی مدرس آقای دکتر سید مازیار میر  نویسنده کتب و مقالات متعدد در کشور با بیش از صدها تالیف برتر کشور ،خلبان و مدرس ، مولف و سخنران حرفه ای مدرس ومشاور شرکت تعاونی توزیعی معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ومعاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور مدت و زمان بندی ۱و۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بمدت دو روزه از ساعت ۸٫۵ لغایت ۱۷٫۵ مکان مجتمع فنی علوی هزینه سرمایه گذاری ۴۸۰۰۰۰۰ریال با اعطاء گواهینامه رسمی از: شرکت تعاونی توزیعی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و کانون مدیریت و مهندسی ایران و موسسه فنی علوی

برای برگزاری این دوره های آموزشی لطفا با مدرسه کسب و کار تهران تماس فرمائید:  WWW.TBS.IR

یادتان باشد هیچ چیز هیچکس و هیچ رفتار و گفتار و یا تفکری آنگونه که به نظر می رسد نیست. پس بسیار مراقب باشید.

برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analy

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

اسکمپر راز حل مسئله

تکنیکهای پیشرفته حل مسئله

تمرکز حواس هنگام مطالعه و روشهای تقویت آن

توسعه مهارتهای مدیریت زمان

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analy

Views: 8

دسته‌ها: مدیریت و رهبری
برچسب‌ها: