اداره کلاس بصورت حرفه ای

اداره کلاس بصورت حرفه ای
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳
15 بازدید

اداره کلاس بصورت حرفه ای چگونه برخی اساتید برای ابد در ذهن ما پایدار هستند ؟ چرا برخی دانشجویان اساتید خود را زیاد جدی نمی گیرند؟ چگونه برخی از اساتید محبوب هستند در همه کلاسها؟ چرا برخی از اساتید همیشه ناراضی هستند؟ چگونه تبدیل به یک اسطوره آموزش شویم؟ در زمینه اداره کلاس اولین قدم برای تبدیل […]

اداره کلاس بصورت حرفه ای

\"خواهران\"

چگونه برخی اساتید برای ابد در ذهن ما پایدار هستند ؟

چرا برخی دانشجویان اساتید خود را زیاد جدی نمی گیرند؟

چگونه برخی از اساتید محبوب هستند در همه کلاسها؟

چرا برخی از اساتید همیشه ناراضی هستند؟

چگونه تبدیل به یک اسطوره آموزش شویم؟

در زمینه اداره کلاس اولین قدم برای تبدیل شدن شما  به یک سوپر استار آموزشی در کل کشور پیشنهاد من یک علم است و آن علم زبان بدن است

شما در علم زبان بدن با نشستن و برخواستن و حتی زاویه های مهم و حتی فاصله ها و لمس نمودن و…..

 

پروفسور آلبرت محرابیان استاد دانشگاه UCLA بر اساس پژوهش‌ها یش معتقد است که ۷٪ پیام از طریق کلام و واژه‌ها، ۳۸٪ توسط آهنگ صدا و ۵۵٪ توسط زبان بدن منتقل می‌شود.( هرچند مازیار میر نویسنده این مقاله اساسا با این مطالب در همه وضعیتها موافق نیست)

بیاد داشته باشید

هنگام صحبت کردن چشمها بعنوان خارجی ترین عضو مغز مشغول دریافت اتوماتیک احساس خوب و بد و اطلاعات زی قیمت برای مغز هستند و این در حالی است که به شدت مشغول چشمها به شدت مشغول مخابره احساسات خوب و بد و ….. به  دانشجویان و دانش  آموزان هستند .

بیاد داشته باشید چشمها ائینه تمام نمای درون انسانها هستند هرچه بیشتر با آرامش و در طول مدت تدریس و با پشتکار تدریس نمائید دنیای دیگری فرا روی شما گشوده خواهد شد

مازیار میر معتقد است دنیای تجربه و نانوشته های آموزش چیزی نیست که بتوان در یک مقاله و یا دو مقاله و صدها کلاس به کسی آموخت اما میتوانیم میراٍ ث دار تربیت ۳۰۰۰ساله ایران و ایرانی و بزرگان آموزش ایران باشیم و این مهم بدست نمی آید جز با تلاش کوشش مضاعف و پشتکار حداکثری

آنجه که برخی مدرس نماهای بیسواد امروز در اینترنت مشخصا بعنوان زبان بدن منتشر می کنند چیزی جز متد تاریخ گذشته غربی نیست آنچه ما را متمایز از سایر مخلوقات هستی می نماید تفکر و تعقل است پس لطفا به مطالبی که در این زمینه توسط برخی از افراد آماتور و فاقد تخصص ارائه می گردد بسیار محتاط باشید .

چشم و گوش بسته چیزی را قبول نکنید و سعی کنید خود نیز آنرا در بوته آزمایش قرار دهید به شدت معتقدم خود تجربه نکرده غلط زیاد است که به دیگران آموزش دهیم والا هیچ خلبانی به سالها تمرین و یا هیچ پزشکی به جنازه برای تشریح نیاز نداشت .

زبان بدن از فرق سر تا نوک پای شما از ارایش و زیورآلات و انگشتر و گوشواره شما نوع سیگاری که می کشید و حتی دود کردن سیگار  و بو و رایحه شما و خوش بو کننده های شما تشکیل می شود یادتان نرود ارنست چگوارا یکی از معلم های بزرگ کمونیست افراطی با سیگار برگ معروفش برای همیشه در اذهان شکل گرفت .

هرچند برای شما بعنوان یک معلم فرهیخته سیگار کاملا ممنوع است و بزرگان این مسئله را برای معلم ها بسیار نکوهش کرده اند .

شما باید بدانید هیتلر جز کمی نقاشی چیز زیادی نمی دانست اما در دو مسئله استاد بود شجاعت بی نظیر و دوم سخن وری توانا و قدرت مند که این هر دو در وجود هر معلم چیره دستی باید موج بزند .

معلمی که بتواند حس خوب را به دیگران منتقل کند و یا به بیان دیگر در ایجاد ارتباط غیرکلامی تبحر دارند، در انتقال دانش هم فوق العاده موفق‌تر ظاهر خواهد شد..

یک معلم حرفه ای باید بداند اولین قدم تشبیه شغل معلمی مانند پیامبر اکرم (ص) پس تمام پیامبران از نوح و ابراهیم تا رسول اکرم باید الگوی مناسب او باشند آنهم در فصل مشترک زبان بدن؟

شما باید یادبگیرید چگونه با سینه های برافراشته و با لباسهای رسمی ابهت و وقار خود را به نمایش بگذارید هرچند من مغرور بودن را نمی پسندم اما برخی از اساتید کمی غرور را بد نمی دانند اما به تجربه ثابت شده که هرچه از نمک غرور کمتر بهره ببریم دانشجویان و دانش آموزان حس بهتری با استاد خود برقرار می نمایند.

بیاد داشته باشید حالت های برافراشته باسینه های رو به جلو و  سرو سینه بالا با چانه ایی در امتداد افق نه بالا و نه پایین و لباسهای فرم برای خانمها مانتو شلوار و چادر و برای اقایان کت و شلوار رسمی با رنگهای رسمی و اتو کشیده و کفشهای واکس زده و براق و استفاده از کمربند براق نقره ایی و یا طلایی و رایحه عطری ترجیحا تلخ و مناسب زمان و مکان استفاده فرمائید اطلاعات کامل تر را در ادامه بیان خواهم نمود آری همه و همه بی نهایت تاثیر فوق العاده ایی در ابتدای ترم دارد و شمارا ابر استادی معرفی می کند که خودتان باور نمی کنید . البته بازهم به شرطها و شروطها یادتان باشد شما باید همیشه بسیار فعالانه عمل کنید تا همیشه و همه جا ، قدرتمندانه و با اقتدار بدور از استبداد همه چیز در کنترل شما باشد و از طرفی هم بتوانید بر کارهای همه دوستانه نظارت کنید

برای رسیدن به این مهم چه باید کرد برای تفسیر و ترجمه و توضیح دو خط بالا باید هزاران برگ نوشت اما بصورت کاملا فشرده در سری مقالاتی قصد دارم این مهم را توضیح دهم .

رایحه خوش برندی ماندگار از معلم خوب دوران دبستان

من این عطر را بخاطر دارم معلم خوبی داشتم که این بوی خاص یاد آور نام و خاطرات خوب اوست ؟

به خاطر این جمله که از مرحوم پروفسور احمد حاتمی عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران دارای مدرک فوق دکترای مهندسی مکاترونیک و دکتری مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان بمن می فرمودند سعی کن رنگ بوی معلمی بدهی ؟ آری، بوی معلمی، شما بوی معلمی می دهید. نکته ایی که در هیچ سایت و نزد هیچ مدرس زبان بدنی آنرا پیدا نمی کنید .

در این قسمت به توضیح  بسیار مختصر عطرهایی مانند جوپ و ایریا و اسکادا و بولگاری و  که در محافل رسمی استفاده می شود خواهم پرداخت، عطرهایی که عموما رایحه نسبتا سنگین و قابل قبولی دارند.

یادتان باشد که همیشه بهتر و موثرتر است که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید و این نکته کلیدی را هرگز فراموش نکنید.
چرا که در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی استفاده می‌کنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی هستند که از بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی برخوردارند.

از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در محافل دوستانه و صمیمی استفاده کنید و متاسفانه برخی از تازه معلم های عزیز در سر کلاس از این رایحه ها استفاده می کنند و می گویند بچه ها بد هستند خیر دوست عزیز با خود ترقه و فشفشه سر کلاس برده اید؟

یادتان باشد همیشه بهتر است که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید.
عطر سرد به عطری می‌گویند که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم و عطر ترش به عطری می‌گویند که طعم مرکبات را به خاطر بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکننده حس طراوت و شادمانی‌اند و همچنین باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز می‌شوند. لابد دیده‌اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القا کنند برای تحرک و نشاط مضاعف و القاء حس خوب،
در بحث عطرها باید از عطر سال و عطر فصل صحبت کنیم. طبیعتا عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، یکسان نیستند و متاسفانه بسیاری این دو را باهم ادغام می کنند که اصلا کار درستی نیست.
در فصل بهار از عطرهای ملایم استفاده کنید. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا می‌گیرند و حس تازگی را با خود بهمراه دارند
در روزهای گرم تابستان بعلت گرمای محیط عطر ماندگاری ندارد پس برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. با این حساب، بهتر است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.
در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایندتر است. استفاده از رایحه های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌کند و درنتیجه از حس ِ‌گرمای محیط می‌کاهد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود. در فصل‌های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.
اگر پوست‌تان چرب است، خوشحال باشید چون دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره بیشتر است. اما عطر برای پوست‌های روشن و خشک، در حکم یک مرطوب‌کننده است و دوام زیادی روی این پوست‌ها ندارد.
اگر پوست‌تان روشن و خشک است و می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود، بهتر است پیش از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید.
از زمان‌های گذشته، این باور همچنان پابرجاست که عطر و اودکلن را باید به پوست جلوی گردن و یا به مچ دست زد. واقعیت این است که زدن عطر بر روی محل نبض‌ها (مانند: مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن) باعث متصاعد شدن رایحه عطر شده و کلا خوشایند است اما پزشکان توصیه می‌کنند به گردنتان عطر نزنید چرا که این کار، احتمال بیماری‌های پوستی را در این ناحیه افزایش می‌دهد.

اما مختصری هم پیرامون عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند در ۶ گروه اصلی طبقه بندی می شود: سرد،میوه ای،گلی،خوراکی،شرقی و چوبی…

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه میشود، انتخاب عطر مناسب برای فرد مورد نظر کمی سخت شده است. اگر گیج شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید، یکی از راه حل های رفع مشکل این است که عطر را از خانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی خانم مورد نظر مطابقت داشته باشد.
بیشتر عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند را می توانیم در ۶ گروه اصلی طبقه بندی کنیم. بوهای سرد، میوه ای، گلی، خوراکی، رایحه های شرقی و چوبی. در داخل هر یک از این گروه های اصلی، چند زیر گروه نیز می توان پیدا کرد، اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند؛ به همین دلیل بهتر است که افراد تازه کار به همین ۶ گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیرگروه ها نکنند و نکته پایانی ترکیب شیمیایی بدن, رژیم غذایی و سن اشخاص بر عطری که به پوست زده می شود بینهایت تاثیر گذار است. در ضمن ,عطر دارای بسیاری از روغن های اسانس دار می باشد. برخی از روغن های اسانس دار تاثیر متفاوتی بر روی پوست اشخاص می گذارد و احتمال دارد که برخی از آنها جذب پوست بشود. همین امر به شدت باعث خواهد شد که بویی که از پوست متصاعد می شود متفاوت شود  و در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت شود توصیه میشود رژیم غذایی برای صدای بهتر و بوی بهتر را اعمال کنید زیاد هم سیرو پیاز نخورید تا بوی بدنتان خوشایندتر باشد و….

خوب در حد آشنایی بسیار هم زیاده توضیح دادم در صورت نیاز منابع بسیاری برای فراگرفتن همه چیز پیرامون خوش بو کننده ها وجود دارد که لطفا و حتما به آنها مراجعه فرمائید. برای اینکه مانند یک ابر استاد در هر کنفرانس و جامعه علمی داخلی و خارجی و یا حتی وارد یک کلاس کوچک شوید باید نکاتی هم پیرامون پوشش شما بیان کنم  که بینهایت تاثیر گذار است. البته شما می توانید به مقالاتی که پیرامون پوشش خانمها و آقایان نوشته و در همین سایت منتشر نموده ام نیز مراجعه فرمائید اما بصورت اجمالی و به اختصار در اینجا نکاتی را بیان خواهم نمود.

مطالب مربوط:

 اداره کلاس بصورت حرفه ای قسمت دوم

رازهای اعتماد بنفس

روشهای پیشرفته تدریس

دکتر مازیاد میر 

\"\"

Views: 4

برچسب‌ها:, , , , ,

اخبار مهم

جزوه دوره اصول و فنون مذاکره دکتر مازیار میر ...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
نگاهی به کتاب موفق وپرفروش “استادی در مذاکره” به قلم استادمازیارمیر

نگاهی به کتاب موفق وپرفروش “استادی در مذاکره”...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب استاد مذاکره اصول و فنون مذاکره و زبان بدن

خلاصه کتاب استاد مذاکره اصول و فنون مذاکره و ...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
آموزش زبان بدن تخصصی

آموزش زبان بدن تخصصی

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳

زبان بدن اشک و نظریه های روانشناسی اشک...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب دقیقا چه بگوییم نوشته فیل ام جونز

خلاصه کتاب دقیقا چه بگوییم نوشته فیل ام جونز...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر

مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
دوره کامل اصول و فنون پیشرفته مذاکره و زبان بدن

دوره کامل اصول و فنون پیشرفته مذاکره و زبان ب...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
آکادمی بین المللی مذاکره و زبان بدن ایران

آکادمی بین المللی مذاکره و زبان بدن ایران...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته

کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
مذاکره برای بازاریابی

مذاکره برای بازاریابی

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
کارگاه اصول و فنون مذاکره با بهترین متد و مدرس آموزشی ایران

کارگاه اصول و فنون مذاکره با بهترین متد و مدر...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
شروع مذاکره حرفه ای

شروع مذاکره حرفه ای

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
اصول و فنون مذاکره از زبان اساتید دانشگاه هاروارد

اصول و فنون مذاکره از زبان اساتید دانشگاه هار...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
سر فصل های دوره هایی که تا کنون اجرا کرده ام

سر فصل های دوره هایی که تا کنون اجرا کرده ام...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳