بهترین کتاب متقاعد سازی جهان روانشناسی نفوذ

بهترین کتاب متقاعد سازی جهان روانشناسی نفوذ
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳
7 بازدید

  بهترین کتاب متقاعد سازی جهان روانشناسی نفوذ بهترین کتاب های متقاعد سازی  کتاب روانشناسی نفوذ رابرت چالدینی (Influence) یکی از بهترین آثار در زمینه متقاعدسازی کتاب «Influence» نوشته «رابرت چالدینی» است. این کتاب در ردیف پرفروش‌ترین آثار آمازون قرار دارد و همواره به تعداد مخاطبان آن اضافه می‌شود. چالدینی توضیح می‌دهد که چطور نکات روانشناسی […]

  بهترین کتاب متقاعد سازی جهان روانشناسی نفوذ

بهترین کتاب های متقاعد سازی

 کتاب روانشناسی نفوذ رابرت چالدینی (Influence)

یکی از بهترین آثار در زمینه متقاعدسازی کتاب «Influence» نوشته «رابرت چالدینی» است. این کتاب در ردیف پرفروش‌ترین آثار آمازون قرار دارد و همواره به تعداد مخاطبان آن اضافه می‌شود. چالدینی توضیح می‌دهد که چطور نکات روانشناسی در مغز انسان باعث می‌شود که او به موضوعات مختلف پاسخ مثبت بدهد و این پاسخ‌های مثبت چه تاثیری بر موفقیت او در کسب و کار و زندگی دارد.

شما با مطالعه این کتاب ۶ نکته اساسی و بین‌المللی درباره اثرگذاری و متقاعدسازی یاد می‌گیرید و مهارت استفاده از این نکات را نیز در خود پرورش می‌دهید. همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم در جامعه از این ترفندها برای متقاعدکردن شما استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در برابر این روش‌ها از خود محافظت کنید باید از تمامی ترفندهای موجود مطلع باشید. ۶ اصلی که نویسنده کتاب بر آن‌ها تاکید می‌کند در زیر آمده‌اند.

  1. رفتار متقابل: همه ما انسان‌ها در تلاشیم که رفتارهای یکدیگر را جبران کنیم. یکی از روش‌های متقاعد سازی دیگران این است که برای آن‌ها کاری انجام دهید تا آن‌ها برای جبران این عمل، درخواست شما را اجابت کنند.
  2. احساس تعهد: اگر کسی مجبور شود که بابت کاری تعهد بدهد برای پایبندی به آن تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد. بنابراین روش دوم و بسیار کاربردی برای این‌که دیگران را به کاری متقاعد کنید این است که ابتدا از آن‌ها تعهدی زبانی یا کتبی بگیرید.
  3. تایید اجتماعی: وقتی از موضوعی مطمئن نیستیم به بقیه نگاه می‌کنیم و از آن‌ها الگو می‌گیریم. استفاده از این روش که همان استناد به جامعه محسوب می‌شود شرایط لازم را برای متقاعد کردن دیگران فراهم می‌کند. به طور مثال این‌که شرکت‌های بزرگ، تبلیغات برندشان را به افراد محبوب می‌دهند از همین تکنیک سرچشمه می‌گیرد. در صورتی که شخصیتی معروف و محبوب از یک برند خاص خرید کند این مسئله مهر تاییدی بر کیفیت آن محصول می‌زند و طرفدارانش را متقاعد می‌کند که آن‌ها هم همان کالا را بخرند.
  4. دوست داشتن: اگر کسی که دوستش داریم ما را تایید کند این موضوع برای ما لذت و اهمیت زیادی دارد. همچنین ما در بیشتر مواقع کسی را که دوست داریم تایید می‌کنیم. این دو نکته در متقاعد کردن دیگران تاثیر زیادی دارد و به‌کارگیری آن در پیشبرد اهداف ما تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  5. قدرت: معمولا اگر کسی که قصد متقاعد کردن ما را دارد فردی باتجربه و قدرتمند باشد ناخودآگاه کلام او را می‌پذیریم و مطابق آنچه گفته عمل می‌کنیم. دانستن این نکته باعث می‌شود هم در برابر موقعیت‌های مختلف اجتماعی آگاهانه رفتار کنیم و هم خودمان برای متقاعد کردن دیگران از موضع قدرت وارد شویم. در واقع اگر تجربه‌ای داریم یا اطلاعاتمان تکمیل است باید این مسئله را به درستی نشان دهیم تا طرف مقابل به ما اعتماد کند و صحبت‌هایمان را بپذیرد.
  6. محدودیت: همواره وجود محدودیت انسان را برای رسیدن به هدفش مشتاق‌تر می‌کند. ششمین تکنیک متقاعد سازی که دکتر چالدینی به آن اشاره می‌کند اهمیت ایجاد محدودیت است. مثلا اگر برای حراج محصولات بازه زمانی محدودی در نظر بگیرید یا ذکر کنید که از یک محصول به تعداد اندکی دارید خواهید دید که تقاضا به میزان چشمگیری افزایش یافته و شما توانسته‌اید با استفاده از تکنیک محدودیت دیگران را مجاب کنید که کار مطابق میل شما را انجام دهند.
\"کتاب

Views: 8

برچسب‌ها:, , ,