تحلیل زبان بدن ملانیا ترامپ

تحلیل زبان بدن ملانیا ترامپ
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
19 بازدید

تحلیل زبان بدن ملانیا ترامپ مجله مذاکره و زبان بدن بعنوان یک مدرس و مشاور ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن امروز پیرامون خانم اوباماو ترامپ نکاتی را در ان مقاله می خواهم تحلیل نمایم. حتما می دانید زبان بدن به کلیه زستها حالتها و رفتارها اطلاق می شود و ما در این مقاله به […]

تحلیل زبان بدن ملانیا ترامپ

مجله مذاکره و زبان بدن

بعنوان یک مدرس و مشاور ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن امروز پیرامون خانم اوباماو ترامپ نکاتی را در ان مقاله می خواهم تحلیل نمایم. حتما می دانید زبان بدن به کلیه زستها حالتها و رفتارها اطلاق می شود و ما در این مقاله به زبان همسر دونالد ترامپ شومن و کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا خواهیم پرداخت .بعنوان مدرس و مشاور زبان بدن سیاستمدارن کشور به قدرت زبان بدن اطمینان بسیار دارم و معتقدم نقش تعیین کننده ای زبان بدن دارد و در انتخابات سال۱۳۹۶ زبان بدن نقش بسیار بسیار تعیین کننده ایی دارد.

 خانم ملانیا ترامپ  Melania Trump  متولد ۲۶ آوریل ۱۹۷۰خانم ترامپ  مانکن سابق اسلوونیایی و امروز همسر ابرتاجر املاک و مستغلات آمریکایی دونالد ترامپ استکه در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۵ ازدواج نمودند.کناوس در سال ۱۹۷۰ در سونیتسای اسلوونی در جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی آن زمان زاده شد. او از میمیک صورت و هارمونی خوب و صورت قرینه و جذابی برخوردار است .

ترامپ ملانیا را اولین بار در ۱۹۹۰ ملاقات کرد. رابطهٔ آن دو در چارچوب اجتماعی نیویورک توسعه پیدا کرد و با پخش مجموعهٔ کارآموز پوشش عمومی بیشتری پیدا کرد.ترامپ و کناوس در سال ۲۰۰۴ نامزد شدند و در سال ۲۰۰۵ در کلیسای اسقفی در پالم بیچ، فلوریدا ازدواج کردند.

جالب است بدانید که  هیلاری کلینتون در ازدواج به عنوان مهمان دونالد ترامپ شرکت کرد.

زبان بدن ملانیاترامپ

بسیاری از رسانه‌های آمریکا همسر دونالد ترامپ را بانوی آینده کاخ سفید نامیده‌اند. امروزه رسانه‌های آمریکایی همسر دونالد ترامپ را بانوی آینده کاخ سفید می نامند، درحالی‌که آشنایی با ملانیا – همسر دونالد ترامپ – همچنان یک معما است. همسر ۴۵ سالهٔ میلیاردر ۶۹ ساله آمریکایی در بخشی از مبارزات انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه حاضر شد؛ بااین‌وجود وی از ارائه اطلاعات خصوصی درباره خود و گذشته‌اش امتناع کرده است.

درصورتیکه ترامپ از حزب خود بالا بیاید و نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود، ملانیا قادر به دور ماندن از شایعات و ……و  شهرت و توجه عوام نخواهد بود.

افراد نزدیک به ملانیا معتقدند که مدل اسلوونیایی را نباید اصلا دست‌کم گرفت. او همانند همسر جان اف کندی، زیبا ودر عین حال بسیار باهوش است. دور ماندن وی از رسانه‌ها را نباید بی‌اهمیت دانست؛ ملانیا همیشه و درهر فرصت مناسب نظرات خود را بیان می نماید.

\"زبان بدن ملانیاترامپ

ملانیا به ۵ زبان زنده دنیا مسلط است . او مسلط به زبان‌های اسلوونیایی، انگلیسی، صربی، فرانسوی و آلمانی است و شاید در آینده بتواند در کاخ سفید مفید واقع شود. بااین‌حال گفته می‌شود یکی از دلایلی که او از همراهی همسرش در بیشتر محافل عمومی خودداری می‌کند، لهجه غلیظ وی است.

او در حکومت کمونیستی یوگسلاوی پرورش یافت است کاملا دور از زرق ‌وبرق دنیای مد در نیویورک، او دوران کودکی خود را در یک ساختمان بتنی تحت حکومت دیکتاتوری تیتو گذراند.

درصورتیکه ترامپ رئیس‌جمهور آینده آمریکا شود، ملانیا پس از لوئیزا آدامز، رئیس‌جمهور ششم آمریکا–نخستین بانوی کاخ سفید از یک کشور کمونیستی خواهد بود.

او از پسرش یک “مینی ترامپ” ساخته است: بارون، پسر ۹ ساله ملانیا و دونالد همانند پدرش کت ‌وشلوار می‌پوشد و به گلف علاقه‌مند است. او ندیمه‌های خود را اخراج می‌کند و همانند پدرش از هر چیزی انتقاد دارد.

دلیل رفتار وی تشویق‌های ملانیا برای الگوپذیری بارون از دونالد ترامپ پدر است.

مطبوعات آمریکا ملانیا را یک افسونگر می دانند گذشته از زیبایی، او توانایی بالایی در جذب افراد دارد. به‌گونه‌ای که همسر سابق روپرت مرداک او را زنی حامی، مادری مهربان و انسانی دوست‌داشتنی تعبیر کرده است.

او از مواضع تند همسرش در مورد مهاجران حمایت می‌کند: ملانیا در مصاحبه با شبکه (MSNBC) از مواضع تند همسرش درباره مهاجران غیرقانونی مکزیکی حمایت کرد و گفت هرکسی برای ورود به آمریکا باید مجوز داشته باشد.

شرکت تولید کننده لباس همسر ترامپ می گوید همه لباس های تولیدی این شرکت ظرف یکساعت به حراج رفته است.

به گزارش فرارو، همسر ترامپ با این لباس در نشست جمهوری خواهان سخنرانی کرد. سخنرانی که جنجالی شد. او متهم به کپی برداری از سخنرانی میشل اوباما در سال ۲۰۰۸ شد.

براساس این گزارش ملانیا ترامپ قبلا مدل بود و سلیقه او باعث شده است، شرکت تولید کننده لباسی که او در نشست جمهوری خواهان پوشیده بود همه این محصولش را به فروش برساند.

بنا به اعلام شرکت تولید کننده این لباس تنها همین لباس به رنگ صورتی مانده که با قیمت ۱۰۸۵، هنوز فروش نرفته است.

\"زبان بدن ملانیاترامپ

اما در این مقاله می خواهیم به  سخنرانی ملانیا در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان ایالات متحده ه جنجال عظیمی بپا کرده بپردازم. اما چرا ملانیا ترامپ؟

در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایستگاه پایانی انتخابات مقدماتی برای حضور نامزدها در انتخابات سراسری، حضور آنها در نشست کنوانسیون ملی احزاب جمهوریخواه و دموکرات است.

نشست کنوانسیون ملی جمهوریخواهان، از روز قبل در شهر «کلیولند» ایالت اوهایو آغاز شدهبود و قرار شد چند روز بعد هم کنوانسیون ملی دموکرات‌ها برگزار شود.

«ملانیا ترامپ» همسر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست کنوانسیون ملی حضور یافت و سخنرانی کرد.همسر ترامپ تانون حضوربسیار کم رنگی در مبارزات انتخاباتی همسرش داشته و حتی در روز اعلام نامزد پست معاونت ریاست جمهوری از سوی شوهرش در کنار او نبود و تنها دختران و پسرانش در کنار پدر بودند.

ملانیا ترامپ حالا در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان حضور یافته و در برای مخاطبان جمهوریخواه سخنرانی کرده چرا که او در صورت پیروزی شوهرش، «بانوی اول» آمریکا خواهد شد.

سخنرانی مانکن سابق اسلوونیایی در این نشست عبارت بود از یک کپی غیر حرفه ای بخشی از سخنرانی میشل اوباماهمسر باراک اوباما رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و بانوی اول کاخ سفید که در نشست کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، جنجال فراوانی بپا کرد.

خانم ترامپ در بخشی از سخنرانی دیشب که درباره مبارزه برای حصول موفقیت، خوشبختی خانواده‌ها و کودکان در آمریکا حرف می‌زد، دقیقا اظهارات همان حرفهای همسر رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا را تکرار کرد فقط مسئله ای این بود که با تحلیل دقیق این دو سخنرانی کاملا برایم مشخص شد که میشل اوباما ۸ سال پیش با تمام قدرت و با شدت هرچه تمامتر و با اعتقاد و اعتماد کامل سخنرانی نمود.

اما ملانیا علاوه بر سخنرانی بدون شور حرارت و واقعی و قلبی، کاملا مشهود بود که هیچ اعتقادی به سخنانی که می گوید ندارد حتی بالاتر از آن این بود که اعتمادی به خود و گفته هایش هم ندارد و حتی می شد برداشت کرد که او بسیار از چیزی ناراحت است و در لایه های پنهان زبان بدنش همه اینها کاملا به لحاظ علم زبان بدن مشهود بود…

\"زبان بدن ملانیاترامپ

ملانیا در طی سخنرانی کاملا بسته عمل می کند کمتر از دستهایش استفاده می کند و از تحرک بسیار کمی نیز برخوردار بود اما نقطه مقابل ملانیا خانم میشل اوباما است که گرم و پر شور و فعال و باز عمل می کند احساسات خود را بروز می دهد و آنچه که به زبان می آورد از قلبش نشات می گیرد .

در ارتباط چشمی گرم و صمیمی بسیار توانمند است او تکیه بر ظاهر خیلی جذاب و فریبنده ندارد اما ملانیا شاید مغرور از چهره خود و مانکن بودنش این حس و حال را نه در سیمایش و نه در نگاهش نمی توان دید و احساس کرد.

رسانه‌های مختلف آمریکایی این بخش از سخنان خانم ترامپ و کپی کردن او از اظهارات هشت سال قبل خانم اوباما را به طور گسترده‌ای بازنشر داده و آنرا رسانه ای نمودند.

براساس گزارش ساینس الرت، به بیانی دیگر احتمال ترامپ به صورت تصادفی از این سخنان در سخنرانی خود استفاده کرده‌ باشد و واژه‌های مورد استفاده‌اش را درست مانند میشل اوباما در کنار یکدیگر قرار داده‌باشد، کمتر از این است که وی در مسابقات بخت‌آزمایی کانادا برنده شود.

رابرت رونالدج استادیار فیزیک در دانشگاه مک‌گیل مونترال محاسبات آماری خود در زمینه احتمال سرقت ادبی همسر دونالد‌ ترامپ را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده‌ است.

وی برای انجام این محاسبات ۱۴ عبارت مشخص را که در هر دو سخنرانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از قبیل “دستاورد” یا “به خاطر آنچه در زندگی می‌خواهید” را از متن کل سخنرانی جدا کرد. از آنجایی که این عبارت‌ها بسیار رایج هستند، احتمال اینکه دو زن آنها را به یک شکل، یک فرم و یک شیوه مورد استفاده قرار دهند بررسی نموده است.با این کار و با این اتفاق شکی نیست که محبوبیت ترامپ و همسرش به شدت در ایالات متحده کاهش پیدا خواهد نمود.

شاید بد نباشد ده راز مهم ملانیا را باهم مرور کنیم:

\"زبانزبان بدن ملانیا

۱ – ملانیا نخستین بانوی اول تاریخ آمریکا خواهد بود که انگلیسی زبان مادری اش نیست. او اغلب در مورد گذشته اش که یک مانکن بود و ۲۴ سال اختلاف سن با همسرش خلاصه گویی می کند. چگونه وی می تواند جای خالی میشل اوباما بسیار محبوب را پر کند؟ یک چیز مسلم است : وی هرگز تصورش را هم نمی کرد که روزی در کاخ سفید سکونت کند.

۲ – ملانیا در جریان کنوانسیون جمهوریخواهان در ماه ژوئیه گذشته یک سخنرانی کرده بود که عینا از سخنرانی میشل اوباما در سال ۲۰۰۸ در جریان کنواسیون دموکراتها کپی برداری کرده بود. این گاف در مقابل بیش از ۲۰ میلیون بیننده تلویزیونی موجب شد تا در شبکه های اجتماعی موجی از تمسخر علیه ملانیا به راه افتد. پس از این نقره داغ شدن ، وی خود را کنار کشید و از سخن گفتن در مقابل عموم پرهیز کرد.
در سال ۱۹۹۹ ، در زمانی که دونالد ترامپ در رویای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بود، ملانیا که در آن زمان دوست دختر ترامپ بود به یکی از رسانه ها گفت که اگر دونالد پیروز شود او بانوی اولی بسیار سنتی مانند بتی فورد ( همسر جرالد فورد) یا ژاکلی

زبان بدن

ن کندی خواهد شد.( البته این مساله در همان زمان در حزب جمهوریخواه جنجال برانگیز شد زیرا ترامپ می خواست حزبش در صورت پیروزی دوست دختر او را به عنوان بانوی اول کاخ سفید بپذیرد چیزی که تا امروز هم در تاریخ آمریکا رخ نداده است).

۳ – هنگامی که دونالد ترامپ نامزدی اش را در ژوئن ۲۰۱۵ اعلام کرد ، ملانیا حتی روی صحنه در کنار شوهرش نیامد و جایش را به ایوانکا دختر عزیز دل پدر و مشاورش داد. ایوانکا ، زنی است که بیش از همه در کنار نامزد جمهوریخواه حضور داشته است.
ملانیا ترجیح می دهد وقتش را بیشتر صرف بارون ، پسر ۱۰ ساله شان کند. زمانی که ترامپ از وی حرف می زند بیشتر برای پز دادن این مساله است که با یک مانکن ازدواج کرده است. ترامپ در یک سخنرانی در پنسیلوانیا پشت بلندگو داد زده بود: تاپ مدل من کجاست؟

۴ – ملانیا محبوبیت ندارد. در ابتدای ماه اوت ، در یک نظرسنجی واشنگتن پست – ABC News نشان می داد که ملانیا ترامپ کمترین محبوبیت را میان همسران نامزدها دارد البته به استثنا هیلاری کلینتون که بیل شوهرش در این نظرسنجی محسوب نشده بود. با این حال، با توجه به پیروزی حیرت آور دونالد ترامپ می توان باز هم به نظرسنجی ها اطمینان کرد؟

۵ – داستان زوج ترامپ با عالم مد، مانکن ها و لباس ها مرتبط است. ملانیا در سال ۱۹۹۸ در نیویورک در جریان یک مهمانی شبانه که صاحب یک آژانس مدل های لباس برگزار کرده بود با دونالد آشنا شد. دونالد با او گرم گرفت اما چون زن دیگری وی را همراهی می کرد، ملانیا اعتنایی به دونالد نکرد. البته مدتی بعد این دو نفر با هم دوست شدند.

\"زبانزبان بدن ملانیا ترامپ

۶ – ملانیا نیز مانند همسرش که حقیقت یاب ها را برای تشخیص دروغ هایی که در جریان مبارزات انتخاباتی می گفت به زحمت انداخته بود ، رابطه چندان خوشی با حقیقت گویی ندارد. دو روزنامه نگار اسلوون که یک بیوگرافی در مورد او نوشته اند فاش کردند که مادر ملانیا برخلاف ادعاهای خود او هرگز در دنیای مد کار نکرده بلکه کارگر یک کارخانه نساجی دولتی ( قبل از فروپاشی یوگسلاوی) بوده است. درعین حال، برخلاف آنچه که در سایت ملانیا می توان مشاهده کرد خود او هیچ مدرکی در معماری و طراحی ندارد.

۷ – به نظر می رسد بانوی اول آینده کاخ سفید همه رشته ها را با کشور زادگاهش اسلوونی قطع کرده است. او تقریبا هیچ وقت راجع به تبار و ریشه هایش حرف نمی زند. زمانی که اسلوونی در سال ۱۹۹۱ از فدراسیون یوگوسلاوی جدا و مستقل شد او فقط به زندگی حرفه ای اش به عنوان یک مانکن فکر می کرد. قبل از ازدواج دونالد و ملانیا در سال ۲۰۰۵ آن دو فقط یک بار به اتفاق به اسلوونی برای دیدار با خانواده اش رفتند… آنهم فقط برای مدت ۳ ساعت! در مراسم ازدواج آن دو که زوج کلینتون هم حضور داشتند تنها ۳ اسلوون حاضر بودند.

\"زبانزبان بدن بانوی اول کاخ سفید

۸ – ملانیا درمورد بارون پسرش که حاصل ازدواجش با دونالد ترامپ است ، زیاد حرف می زند. ملانیا می گوید: بارون هم مانند پدرش پوشیدن کت و شلوار و کراوات و بازی گلف را دوست دارد. او هم مثل پدرش پرستارها و زنان خدمتکار را فوری اخراج می کند.
ملانیا می افزاید: او یک پسربچه شورشی، وابسته و باهوش است. بارون عقاید ثابتی دارد و دقیقا می داند که چه می خواهد. گاهی او را « دونالد کوچولو» می نامم. از نظر فیزیکی او به هردوی ما رفته است اما به دلیل شخصیتش است که او را این گونه می نامم.

\"زبانزبان بدن ملانیا ترامپ

نهمین راز –  ملانیا در سال ۱۹۹۲ تلاش می کند تا حرفه اش به عنوان یک مانکن را در اسلوونی با جدیت بیشتری دنبال کند. به همین دلیل در مسابقه مدل سال نشریه «یانا» شرکت می کند. سه برنده نخست این مسابقه قراردادهایی را موسسات مد در پاریس، میلان و وین امضا می کردند. ملانیا که پیش از این در یک فیلم تبلیغاتی برای یک شامپو شرکت کرده بود ، در مرحله نهایی ناکام می مانند. به گفته دو روزنامه نگاری که بیوگرافی وی را نوشته اند، این ناکامی موجب افسردگی عمیق ملانیا شد.

دهمین راز- ملانیا چندان از رفتار جلف و جوانانه همسرش در جریان مبارزات انتخاباتی خوشش نیامد. دونالد در یک سخنرانی گفته بود: همسر و دخترم به من گفتند بیشتر رفتار یک رئیس جمهور را از خود نشان می داد. ملانیا در گفت و گویی با شبکه سی . ان.ان که او پرسیده شد، دوست دارد که رفتار شوهرش تغییر کند ، بلافاصله جواب داد: توئیت

مازیارمیر به شدت معتقد است که رفتار دونالد ترامپ با ملانیا ترامپ در نهان و عیان بسیار تحقیر آمیز است شاید شاهد مثال هم  فیلمها و مخصوصا عکس فوق باشد  که در فرودگاه “پالم بیچ” فلوریدا گرفته شده است . البته شاید بد نباشد که از زبان بدن خاص دونالدترامپ همسر ملانیا نام ببرم که بسیار معروف است. دونالد ترامپ گاهی اوقات چانه خود را جلو می‌آورد. اری این دقیقا ژستی است که خودشیفته ها به آن اهتمام داشته و شدیدا باور دارند باید به پست مدیریتی انتصاب گردند البته به باور خودشان؟؟؟؟

لبخند با لبان بسته اندازه دهان را بزرگتر نشان می‌دهد و این ژست نیز از ویژگی‌های دونالد ترامپ است او از سایر مدیران ارشد خودشیفته مانند خودش به ارث برده یا الگو برداری غلط نموده شاید هم ارث از هالیود و شو من بودنش برده حال از هرکجا اورده که شما حق چنین زستهای غلط تهوع آوری را ندارید. در آخرین نظر سنجی روزنامه تایمز بسیاری این رفتار ترامپ را به شدت مسخره نموده اند. در فیلمهای ترامپ در بیشتر موارد میبینیم که او دندان‌های خود را همیشه کاملا استار میکنه و شاید بتوان گفت دندانهایش را قایم می کند و همه اینها از استرس و تو خالی بودن او خبر دارد نکته مهمی که او خود نیز بر آن معترف است اما به ظاهر نه؟ راستی شما اینگونه فکر نمی کنید. شاید جالب باشد که بدانید که ترامپ وقتی چانه خود را به گردنش خیلیمیچسباند این یک واکنش کاملا  فیزیولوژیک است که نشاندهنده یک رفلکس و واکنش کاملا غریزی به انتقادات و حملات کلامی طرف مقابل است انگار او یک بوکسوری است آماده مشت خوردن و کاملا وامانده !!!

دونالدترامپ پس از پیاده شدن از هواپیما، در حالی که همسرش قصد داشته دست او را بگیرد، از این کار  به شدت و تعمدا خودداری نموده است.او پس از پیاده شدن از هواپیما، در حالی که ملانیا با شادی و شعف هرچه تمام تر قصد داشته دست او را بگیرد، از این کار بشدت خودداری کرد آری ترامپ پس از گرفتن دست ملانیا تنها دو ضربه به بر روی آن زد و  بلافاصله دستش را رها کرد؛ موضوعی که نویسنده این مقاله آن را نشانه تحقیر جدید ترامپ نسبت به همسر خود ارزیابی می نماید باید اذعان کنیم که زبان بدن گرفتن دستان همسر نشانه علشق و علاقه و اتحاد است البته تفسیر این عکس این است که اول ترامپ فردی خودشیفته است و دوم خود بزرگ بین است و سوم ترامپ با این رفتار قصد دارد استقلال شدید خود را نشان دهد و اعلام کند که قدرت فقط و فقط در دستان قدرتمند او است.

\"زبانbody language

هیچ چیزو هیچکس هیچ رفتار و گفتار و کرداری آنگونه که به نظر می رسد نیست. برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

اگر علا قه مند هستید با اصول علمی ارتباط موثر و مدیریت و رهبری آشنا شوید اگر می خواهید به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید و اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید لطفا کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و با ما همراه شوید.

Mazyar Mir professional consultant and analyst

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریسی

لخخل

Visits: 9

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,