تربیت کودک و نوجوان نابغه قسمت ششم

تربیت کودک و نوجوان نابغه قسمت ششم
تیر ۲۲, ۱۴۰۲
9 بازدید

تربیت کودک و نوجوان نابغه قسمت ششم مجله مذاکره و زبان بدن چه استعداد های درون و پنهان دارند؟ آری یکی دیگر از مهمترین اقدامات تخصصی که مربیان و مدرسین می توانند انجام دهند این است که کشف کنیم که آنها چه کارهایی را خوب انجام می‌دهند؟ اگر یک نفر برای شناسایی استعدادهای شما این سؤال […]

تربیت کودک و نوجوان نابغه قسمت ششم

مجله مذاکره و زبان بدن

چه استعداد های درون و پنهان دارند؟

آری یکی دیگر از مهمترین اقدامات تخصصی که مربیان و مدرسین می توانند انجام دهند این است که کشف کنیم که آنها چه کارهایی را خوب انجام می‌دهند؟

اگر یک نفر برای شناسایی استعدادهای شما این سؤال را از خودتان بپرسد آیا می‌توانید جوابی منطقی و معقول به این پرسش بدهید؟

شاید در چنین مواقعی ترجیح دهیم سؤال را با سؤال جواب دهیم و یا از ارائه‌ی پاسخ درست سرباز زنیم ؟

متاسفانه با اینکه اکثر افراد جامعه به طرز مخفیانه و مرموزی باور کرده‌اند که هیچ استعداد خاصی ندارند اما باید قبول کرد که این باور تنها یک باور محدود کننده، منفی و بی‌اساسی است که هیچ توجیه علمی و اثبات شده‌ای ندارد. غالباً شناسایی استعدادها کار سخت و پیچیده‌ای است چون نیاز به زمان و تجارب گوناگون دارد. کار، وظیفه و یا مسئولیتی که شما آن را آسان و راحت فرض می‌کنید شاید انجامش برای دیگران بسیار دشوار باشد. یادتان باشد این رفتارهای حرفه ای استعدادها و قدرتهای کودک و نوجوان شمارا در دراز مدت به صورت تصاعدی افزایش می دهد.

خب، سؤالی که مطرح است ان است که چطور و با پیروی از چه روش‌هایی می‌توانیم استعدادهای درونی و پنهان کودک و نوجوان خود را کشف کنیم.  در این قسمت هم چند مورد را برایتان به صورت خلاصه مینویسیم

 


لطفا و حتما مقاله قوانین طوفات فکری را مطالعه فرمائید


اول شناسایی کارهایی که از ان لذت می‌برند

فهرستی از کارهایی که کودک و نوجوانتان از انجامشان لذت می‌برند تهیه کنید. این کارها می‌توانند هر چیزی باشند از نقاشی و یا بازی کردن بازیهای فکری و یا…. تا آشپزی. بدون هیچ قضاوت و پیش‌داوری خاصی فقط این کارها را بر روی یک برگه یادداشت کنید.فقط یادداشت فرمائید . اگر واقعا در شناسایی این فعالیت‌ها دچار ناتوانی هستید و یا واقعا دچار اشکال شدید این سؤال‌ها را صادقانه بپرسید :

\"تربیتتربیت کودک و نوجوان نابغه

چه کارهایی را بدون اینکه از او خواسته شود انجام می‌دهد و از انجام آن‌ها لذت می‌برد؟
چه فعالیت‌هایی هستند که به محض شروع آن‌ها غرق کار می‌شود و باید به زور شما او را از این فعالیت‌ها جدا می کنید؟
انجام چه فعالیت‌هایی باعث می‌شود که زمان را فراموش کند و به اصطلاح با انجام آن‌ها حساب وقت از دستش در می‌رود؟
چه کارهایی را دوست دارد و همیشه با میل و رقبت انجام می دهد؟

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که این فهرست بیشتر در مورد علایق او است تا استعدادهای کودک و یا نوجوان شما کشف شود و یا حتی هرکسی که علاقمند هستید به او یاری برسانید.

به عنوان مثال شاید یک نفر دویدن را دوست داشته باشد اما این هرگز به این معنا نیست که این فرد می‌تواند در مسابقه‌ی جهانی ماراتن بعدی قهرمان شود. اغلب، چیزی که از آن به عنوان استعداد یاد می‌کنیم به صدها ساعت تلاش و پیگیری مستمر نیاز دارد. تهیه‌ی این فهرست و شناسایی علایق اصلی‌ فقط شور، اشتیاق و انگیزه‌ی لازم برای رسیدن به استعدادها را برای شما روشن می کند که فرد مورد نظر شما و یا کودک ونوجوانتان واقعا چه حس و حال و علائقی دارد

باید کودک و نوجوان را مانند یک نابغه و یا یک رهبر بزرگ و دانشمند خطاب کنیم و پرورش دهیم و این نکته می تواند بسیار ارامش دهنده و انگیزشی بوده و کودک و نوجوان را تشویق نموده تا بیشتر و بهتر بکوشد و به رشد و بهبود و توسعه ظرفیتهایش کمک شایان توجهی نماید.


لطفا و حتما مقاله زبان بدن برای رهبر موثر را مطالعه فرمائید


پروفسور  جان  یوئیل  (  John Yuille)   از دانشگاه بریتیش کلمبیا  در ونکوور  بیان میگوید: بهترین  راه به خاطر سپردن  هر چیز، آن است که اطلاعات مزبور را فورا به یاد بیاوریم .با جمع آوری اطلاعات  و  بازیابی سریع،راه هایی با بازدهی بیشتر درمغز پدید می آید.اگر می خواهید کودک خود را در این مسیر قرار دهید لطفا با مامکاتبه فرمائید ما اولین مجموعه حرفه ای و تخصصی در زمینه آموزش کودک و نوجوان نابغه کارآفرینی هستیم .

۶۶۹۱۶۰۶۷  -۰۹۱۰۳۹۸۰۸۰۲

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

تربیت کودک و نوجوان نابغه قسمت ششم

\"\"

Views: 8

برچسب‌ها:, , , ,