تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳
20 بازدید

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم این مقاله ادامه مطلب تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت دوم نگارش شده است: تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم مجله مذاکره و زبان بدن تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم در قسمتهای قبل مقاله تفاوت زبان بدن مردان و زنان به موارد […]

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم

این مقاله ادامه مطلب تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت دوم نگارش شده است:

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم

مجله مذاکره و زبان بدن

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت سوم

در قسمتهای قبل مقاله تفاوت زبان بدن مردان و زنان به موارد بسیاری پرداخته و مثالهایی زدیم  در این قسمت هم مجددا به بررسی تفاوتهای مربوط به زبان بدن زنان و مردان از دریچه دیگر خواهیم پرداخت. بعنوان یک مدرس زبان بدن و رفتارشناس تجربی به شدت معتقدم که زبان بدن نقش عمده ای در موفقیت ما داشته و دارد.

به راستی تفاوت زبان بدن مردان و زنان نشات گرفته از چیست و تا کجا است. چرا این سوال به یکی از سوالات پر تکرار دوستان و علاقه مندان مبحث زبان بدن تبدیل شده است و اساسا چرا؟ متاسفانه یک نگرش سیستمی اگر حاکم برتحقیقاتی از این دست باشد آن وقت متوجه می شویم در زنان و مردان پدیده درونگرایی و برونگرایی به شدت به چشم می خورد که این خود دسته بندی های رفتار زبان بدن را بسیار بسیار متنوع تر می کند و شاید باید گفت در عین حال بسیار سخت تر

باید اذعان نمود که علائم غیرکلامی خاص و کانالیزه شده ایی از زبان بدن نزد زنان رایج تر است که در آن محدوده خاص اقایان کاملا خاموش و کم توان و کم تحرک به نظر می رسند این در حالی است که باید بدانیم در محدوده رفتارهای رایج زبان بدن آقایان هم خانمها کاملا خاموش هستند یا کم رنگ باید این نکته را هم بیان کنم که بیاد آوردن خاطرات مربوط به زبان بدنو درک علائم چهره در این تحقیق ما متوجه شدیم که درک زبان بدن و نشانه‌ها و شناخت زبان بدن در نزد خانمها و آقایان تقریبا یکسان است فقط حریم درک و نو درک کاملا متفاوت است شاید بیهوده ترین سخن  آنخود را راحت کنیم.

در یک تحقیق کاملا هیجان انگیز و علمی که برای یک برند معروف فروشگاهی با کمک دانشجویانم  انجام دادم متوجه نکته های ریز بسیاری شدم که فروش را تا ۱۵۸%بالا برد که امکان افشاء آن بخاطر اخلاق حرفه ای وجود ندارد. یکی از تفاوتهای فاحش قدرت جسمانی مردان است که معمولا بیشتر از زنان است اما مقاومت در مقابل بیماریها در مردان به گفته اکثر پزشکان کمتر از خانمها است با توجه به طول تاریخ  و عمر نسل بشر طول عمر مردان با وجود مسائل سیاسی و جنگی و سایر درگیریها بسیار کمتر است اتفاقا تولد نوزادان پسر هم کمتر از دختر است و همیشه دخترها بیشتر از پسرها هستند.

این در حالی است که مردان از نظر عقل نظری از جنس مونث هم قوی‌تر بوده به عبارت دیگر عقل و منطق خانمها کمتر اشتهار به فعالیت چشمگیر ی داشته و آقایان معمولا  تحلیلگر و فرضیه باف و عقل سیاسی- اجتماعی بیشتری دارند نه اینکه خانمها این موارد را ندارند اما این مدلهای رفتاری و تفکری باعث شده گرایشات آنها به سمت کشف و شهود و فتح قله اورست نائل بشوند البته در هر گروه اکتشافی یک زن هم به چشم می خورد.

برای تفاسیر زبان بدن باید این مهم ها را مد نظر قرار دهیم که زنان به گفت و گو علاقه مندند و با بیان مسایل، از فشار ناراحتی خود می کاهند.مردان سکوت را دوست دارند و به تنهایی به حل مسایل خود می پردازند.زنان شنونده خوبی هستند.مردان شنونده خوبی نیستند.زنان کارهایشان را با یک روند آرام، تدریجی، حرکت های ملایم، ظریف و … به انجام می رسانند.مردان، کارهایشان را با نوسانات زیاد ولی آگاهانه و با حرکت های فراوان، مطمئن و محکم انجام می دهند. بدون درخواست کمک، اگر به خانمی پیشنهاد کمک شود، او آن را علامت مهر و محبت دانسته و در اغلب موارد پذیرای آن می شود. در نظر یک مرد، پیشنهاد کمک به او، به منزله این است که قدرت انجام کاری که به عهده گرفته است، ندارد و او از این پیشنهاد، آزرده شده و آن را نوعی توهین به خود تلقی می نماید.حتی ممکن است به آن اعتراض کرده و خشم خود را نشان دهد، چرا که مرد تصور می کند که خود می تواند از عهده کارهایش برآید.برای بیشتر زنان، گفت و شنود و هم دلی وسیله ارتباط عاطفی و احساسی است و زن با زبانش می خواهد با همسرش ارتباط برقرار کند. مهمترین مسئله در مورد زبان بدن این است که برای بیشتر آقایان، گفت و گو وسیله ارتباط و تبادل اطلاعات به حساب می آید. مرد با بدنش می خواهد با همسرش ارتباط برقرار کند.

برای درک بهتر زبان بدن باید این مهم را بدانیم که  مرکز گویش زنان در دو نیم کره مغز قرار دارد و آنان برای صحبت کردن، هم زمان از دو نیم کره خود استفاده می کنندو اما مرکز گویش مردان فقط در نیم کره چپ مغز قرار دارد و نسبت به مرکز گویش زنان، کوچک تر است. برای درک بهتر ارتباطات غیرکلامی از نگاه زنان و مردان و رابطه این دو باید بدانیم که دختران زودتر از پسران حرف زدن را شروع می کنند. تا ۳ سالگی، ۹۹ درصد صحبت، کردن آنان تکمیل خواهد شد و مخصوصا باید بدانیم که  پسران دیرتر از دختران حرف زدن را شروع می کنند. تا ۴٫۵ سالگی و حتی بیشتر به قدرت تقریبا کاملی دست پیدا می نمایند. برای فهم بیشتر زبان بدن باید این را بدانیم که زنان در برقراری ارتباط، گوش دادن و فراگیری زبان، قوی تر از مردان عمل می کنند. اما مردان در ارتباط برقرار کردن، گوش دادن و فراگیری زبان، ضعیف تر از زنان عمل می کنند.

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی رابطه مستقیم و معنی داری دارد با ارتباط بین دو نیم کره مغز که در زنان که حدود ۱۵ درصد و یا حتی  بیشتر از مردان است. اما زنان بین دو نیم کره مغز، ارتباط  بسیار بهتری برقرار می سازند و توانایی بیشتری در انجام کارهای مختلف و چند وظیفه ای در یک زمان را از خود نشان می دهند. زبان بدن زنان لوندتر و جذابتر و شاید ناخواسته تحریک کننده تر و به لحاظ جنسی بسیار جذابتر و تاثیرگذارتر است در حالیکه این زبان بدنی در مردان اصلا دیده نمی شود.

برای درک زبان بدن زن و مرد باید اذعان نمود که ارتباط بین دو نیم کره مغز در مردان کمتر از زنان است؛ توانایی مردان در انجام کارهای مختلف و چند وظیفه ای هم زمان، از زنان کمتر است. زبان بدن زنان بیشتر متوجه اندیشه استقرایی است باید دانست زنان معمولا از جزء به کل می رسند بعث می شود که انان و اینگونه تفکر خواهان احساس و عاطفه بیشتر باشند و معمولا در تصمیم گیری های خود بسیار مرددند.

باید اذعان نمود خانمها معمولا برای تصمیم گیری به اطلاعات بسیاری بیشتری نیاز دارند، ولی به آسانی اشتباه های خود را می پذیرند و قبول می کنند. برای درک ساختار زبان مردان باید بدانید شیوه مردانه مستند بر شیوه قیاسی است . اقایان معمولا استدلالگرهستند و از کل به جزء می رسند و خواهان اطلاعات بیشتر هستند، آقایان بسیار سریعتر تصمیم می گیرند و کمتر حاضر می شوند به اشتباه های خود اعتراف کنند هرچند همیشه اینگونه نیست. برای درک زبان بدن مردان باید بدانیم که اقایان بیشتر از راه چشمهایشان و دیدهایشان عاشق می شوند و  زنان بیشتر از راه گوش (شنیدن) تحت تاثیر قرار می گیرند و محبت خود را هم بروز داده و عشق را انتخاب می کنند…

رزومه مازیار میر مشاور وتحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

قسمت های دیگر این مقاله را میتوانید از اینجا دنبال کنید:

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت اول

تفاوت زبان بدن زنان و مردان قسمت دوم

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

یک سوال و یک جواب اموزنده (از بین بردن کینه ها)

بودا و زن …

زبان بدن و روابط زناشویی(ویژه آقایان)

زبان بدن و روابط زناشویی لذت بخش (ویژه خانمها)

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,