زبان بدن برایان تریسی

زبان بدن برایان تریسی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳
18 بازدید

زبان بدن برایان تریسی مجله مذاکره و زبان بدن زبان بدن برایان تریسی Body Language Brian Tracy تحلیلی از زبان بدن برایان تریسی از دروغ تا واقعیت بعنوان یک مشاور و مدرس ارتباطات غیر کلامی امروز پیرامون یکی از بزرگترین مربیان بازاریابی بازاری مطالبی را ارائه خواهم نمود.ابتدا شاید جالب باشد بدانید که اصلا تریسی […]

زبان بدن برایان تریسی

مجله مذاکره و زبان بدن

زبان بدن برایان تریسی

Body Language Brian Tracy

تحلیلی از زبان بدن برایان تریسی از دروغ تا واقعیت

بعنوان یک مشاور و مدرس ارتباطات غیر کلامی امروز پیرامون یکی از بزرگترین مربیان بازاریابی بازاری مطالبی را ارائه خواهم نمود.ابتدا شاید جالب باشد بدانید که اصلا تریسی کیست و چطور مثل کاتلریسم تریسیمیسم ایران را فرا گرفت؟ ایا وجاهت علمی برایان تریسی جهانی و آنقدرها که می گویند واقعیت دارد یا صرفا تبلیغات برای پرکردن جیب برخی افراد و سمینار برگزار کننده هااست؟آیا عکس گرفتن با این شخصیت پوشالی وجاهت علمی هم می آورد یا پوشالی بودن افراد را می رساند و یا…. دروغهایی که پیرامون تریسی برای ما جهان سوم می گویند و یا…. اگر علاقمند به دانستن واقعیتهایی پیرامون تریسی هستید پس لطفا به خواندن ادامه دهید.نکته مهم سالها است به تدریس تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری مشغولم اکثر مدرسین این دوره از بیانات برایان تریسی استفاده می کنند و برخی نیز با گوش فرادادن به این مطالب به موفقیتهایی نائل می شوند ما در این مقاله قصد رد و یا قبول و یا… نداشته و نداریم صرفا مرور تحقیقات خویش را بیان نموده و موکدا روی این مولفه تریسی تاکید می کنم که این حجم از سفر و نگارش با توجه به سن کمی شک برانگیز نیست کتب ایشان اکثرا جمع اوری شده از روی کتب دیگر است و سوم استفاده از تجربیات و مطالعه روز افزون قدرت و مهارت شما را بسیار افزایش خواهد داد.

برایان تریسی در سال ۱۹۹۴میلادی متولد شد و دوران نوجوانی را در شهرپومونای کالیفرنیا گذراند در خانه ای که هرگز پول کافی وجود نداشت

زبان بدن برایان تریسی

الو همایش برایان تریسی بله قیمت خانوم چقدر خانم جوانی از پشت تلفن با حالتی عجیب غریب می فرماید:  ۲۰۰ دلار برای vip  و هچنین ۴۰۰ دلار برای vvip  ببخشید مگه اینجا ایران نیست خانم  توضیحاتی تند تند میده و میگم ممنونم و سپس تلفن با عصبانیت قطع میکنند…. داستان چیه….

خود تریسی می گوید:در ان زمان ارزوی من این بود که قبل از سن ۳۰سالگی میلیونر شوم مطمئنا” خیلی ها  همین ارزو را دارند با این حال که به سن ۳۰ سالگی رسیدم  وضعیت من با سن ۲۰ سالگی تفاوت نداشت .

اما ناگهان کاری کردم که زندگی ام دگرگون شد من این سوال را از خود بارها و بارها پرسیدم  که چرا بعضی ها از دیگران موفق تر هستند؟

مخصوصا می خواستم بدانم که چگونه است که بعضی ها با دست خالی شروع میکنند و نهایتا  میلیونر می شوند؟

این سوال من به شدت آزار می داد و  مرا به جستجو ی پاسخ وا داشت من میلیونر های خود ساخته را محور اصلی زندگی  قرار دادم  زیرا این افراد  صفات و رفتاری را بروز میدهند  که قابل مشاهده و سنجش  هستند انها با انجام مکررکارهای مشخص  به نحوی خاص  از مرز جادویی   یک میلیون دلار گذشته بودن اما چکونه؟
من یاد گرفتم که  برای به دست اوردن موفقیت های بزرگ  باید به شخص خاصی تبدیل شد
مهم ترین عامل موفقیت پول نیست بلکه تبدیل شدن به کسی است  که می تواند چنین ثروتی را بدست اورد  و از ان به خوبی بهره ببرند و ان ثروت را افزایش دهند….

در سخنرانیهای برایان تریسی نکته خاصی وجود ندارد و به شخصه سخنرانیهای بسیاری را دیده ام که به اصطلاح تریسی را کاملا می خورند و یا مخصوصا استاد انگیزشی آنتونی رابینز را جذابتر و پر قدرت تر و علمی تر میبینم تکیه تریسی بر یک مورد خاص است بیان تجربیات غیر آکادمیک که البته در بسیاری موارد تا درصد زیادی ثابت شده هستند و در بازار با امثال فراوان آنها دهان به دهان می شود و از اتفاقا تعابیر ایرانی ان بسیار جالبتر از قورباغه را قورت بده است من باب مثال حضرت علی ع در این خصوص موارد بسیار نابی دارند می فرمایند:

ای مالک نمی پسندم که خود را دور از آتش بنمایی در موقع واقعه باید خود را وسط آتش بیندازی ….. انتخاب با شما قورباغه یا آتش

از تکنیک خط کمربند تقارن صورتی و تحلیل التقاطی و همچنین im ,مهندسی سیستماتیک و رزلینس رد پایی حرفه ای هیچ چیزی در رفتارهای تریسی دیده نمی شود . سخنرانی های سینوسی و الگوهای زمانبندی هیتلری و یا مدلهای عالی شوخی و طنزپردازی و استفاده هوشمندانه از زمان بندی با کمک دست تکنیک زمانبندی تک به تک و دوتایی را به شدت فوق العاده خوب اجراء می کندو قدرت او در بالا و پایین و تند و کند سخن گفتن است که البته بسیار جذاب است

ما در دوره استادی زبان بدن براساس تحلیل های پروفسور میلر در سوئیس که تحت تعلیم ایشان قرار داشته و دارم به رمز گشایی این تکنیکها خواهیم پرداخت . تریسی تکنیکهای شش گانه نگاه های ضربدری را بصورت تلفیقی همراه با میزانسن پیشرفته به نمایش می گذارد تا هر مستمعی را بر روی صندلی میخکوب کند . شاید برای همین است افراد زیادی پولهای هنگفتی به شرکت برگذارکننده می دهند تا با او  فقط یک عکس بگیرند و آویزان این پیرمرد شوند و عکس بگیرند و خود را به او نزدیک کنند تا بتوانند من و شما و فرزندان مارا در آینده جذب خود کنند به نظر من تریسی جز یک دکور و یترین زیبا چیز دیگری نیست و هرگز سر سوزنی نمی توانند جای امثال پروفسور حیدری ها و بلوریان و نطقی و میر سپاسیها و الوانیها و …. را نمی گیرند.

 و علم و تجربه ناچیزی در مقابل این عزیزان دارند آنچه دارند بوق و کرنا و تبلیغات آمریکایی و امپریالیستی است و لاغیر تکنیکهای سخنوری تریسی هم در حد حرفه ای است و نمی توان اورا فرا حرفه ای نامید و  در تمام دوره های آموزشیم به دقت برای اساتید و دانشجویان دوره دکترای و به دقت و مو به مو تحلیل رفتارهای حرفه ای او را  سالها است که در دستور کار خود قرار داده ام.

او یک سخنران حرفه ای است نه مثل برخی افراد صرفا نام استاد را باخود حمل می کنند و یا استاد نماهایی که از زیر دست این بچه ها پرورش میابند و یا بی تجربه هایی که تجربیات و مهارتهای نداشته من را می خواهند به من اموزش دهند. یا حتی دیگرانی که خود نمی توانند درست حرف بزنند و به ناگاه تبدیل به سوپر استاری با متد تریسی می شوند بدتر از بد آنجا است که مانند عرفای شیطان صفت حلقه می خواهند دستی هم در عرفان و خدا و عقیده و ایدئولوژی داشته باشند که اینجا باید با این افراد کاملا برخورد بنیادی نمود.

آیا همه می توانند میلیاردر شوند آیا برای پولدار شدن با رهنمون های تریسی هرکس با همه قدرت هم تلاش کند می تواند موفق شود و ایا این مطلق گویی و مطلق گرایی کفر و ظلم در حق نسل جوان ما نیست چرا به جای واقعیت گرایی باید جوانان را فریب دهیم من و هم سن و سالهای من هم از تبلیغات وحشتناک پیرامون برایان تریسی تحت تاثیر قرار گرفته به همایش می رویم و چیب بعضیهارا پر میکنیم انهم با ان قیمتهای نجومی اما خروجی چیست هیچ من از کتابهای برایان تریسی در حد یک صفحه مطلب عملیاتی نو یاد نگرفت و خوشحال بودم و بعدها فهمیدم انها هم سخنان دیگری است و نه او …..اری دیگری….

باید اذعان داشت تریسی قدرت فراوانی در جذب مخاطب در روی صحنه دارد او یک بازیگر قدرتمند  تاتر است البته نباید فراموش کرد که این قدرت را رسانه های متعدد از هر صنفی در طول مدت زمان به وجود آورده اند که قابل بررسی و کالبد شکافی است. تریسی و تریسی های امروز غربی همچون وین دایر، شاکتی گواین، کاترین پاندر، اسکاول شین، دیپاک چوپرا، اکهارت توله، لوئیز هی، آنتونی رابینزیک وجه اشتراک فوق العاده جالب دارند و آن این است که همه به نوعی سخنان مولوی و سعدی و حافظ و یا حتی حضرت علی و …. را با یک روتوش جدید به خورد ما می دهند چرا انقدر قورباغه گل کرد چرا؟

خطبه های نهج البلاغه ای حضرت علی ع که می فرمایند ای مالک نمی پسندم خود را دور از آتش نگاه داری می پسندم خود را به میان آتش بیندازی عجب تعبیر فوق العاده ای است آیا این همان تعبیر تریسی نیست ؟ من واقعا با تریسی مشکلی ندارم دوست دارم ایشان را و تمام کتابهای او را خوانده و شنیده و سخنرانیهایش را دیده و به دیگران متد او را هم  در سخنرانی تدریس می کنم اما او را بعنوان بت و معلم خارق العاده و حتی صاجب سبک و یا رهبر مخصوصا با تمایلات رهبر گویانه اصلا قبول نداشته و ندارم و آنها را کلا مردود می دانم مخصوصا غبارت های گنگ کنایه و کاملا چهارچوب بندی شده نشان از گرایشهای فکری او دارد نمونه ایرانی آن عرفان حلقه حلقه سیاه شیطان که به زودی ان را هم تحلیل خواهم نمود.

اما زبان بدن تخصصی برایان تریسی با کراوات قرمز و کت و شلوار و …. همه و همه الگوی غربی و نماد آمریکایی موفق است آمریکا برتر است موفق است و…… آیا این الگو در کشور ما پسندیده است در آخرین سفرم به گرجستان با یک نفر صخبت می کردم گفت شما شرف دارید ابرو دارید و…. ما مقابل آمریکایی ها بی غیرت هستیم و انها صاحب جان و ناموس ما هستند چرا؟

امروز مخالفت با بت سازی امثال تریسی ها و شکستن این بتها  و شاخ این افراد در اولویت است مخصوصا برای جوانان این افراد تحلیل دقیق شوند و اینکه مکتوبات تریسی متعلق به او نبوده  و مخصوصا ما در میان بزرگانمان بسیار زودتر و بیشتر و بهتر این مکتوبات را داریم و لازم نیست یکنفر یا چند نفر داخل کشور با تکیه بر این ادم بیایند و جیب ما را خالی کنند و بعد از ان هم بچه های کم سواد  با تجربه های نصفه و نیمه میلیاردرها درامد کسب کنند با چه مجوزی و بر چه اساسی؟

حرف نویی وجود ندارد و اگر هم هست انقدر کم است که ارزش انقدر بوق و کرنا را ندارد ضمن اینکه تبیین اهداف مهم است نه ایراد سخنرانی بر پایه شاخ و برگها

لطفا حتما یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نیست رسانه ها و بنگاه های غربی آنها را مانند یک  رهبر نشان داده و در حاشیه هم می گویند آنها از  هیچ فرقه خاصی نیستند. و البته واقعا هم هیچ تشکیلات بیرونی ندارند اما ایده ها و گفته های زیادی در باب زندگی معنوی و خودشناسی و رشد معنوی  دارند در لابه لای کتابهای خود به خورد بچه های من می دهند ؟ اما چرا؟

امروز پایگاه آمریکایی در ژاپن و ناکازاکی و…… حیثیت و تمدن ژاپنی را تحریب می کند کاری که در عراق و افغانستان و ….. انجام شد.

تریسی تلویحا ادعای معنوی و تکامل روحی دارد البته انقدر ظریف که عوام متوجه نمی شوند او ادعای نجات دیگران را دارد. آیا با سیستم گولد کوئست کسی خوشبخت می شود؟

تریسی ها با وجود جذابیت ظاهری و نو بودنشان نه به تخصص علمی و نه به توانمندیهای دیگر است، بلکه از جهت حرف های تازه ای است که در باب معنویت و رشد باطنی و معنا گرایی در چهارچوب مسائل دیگر مطرح  می کنند . امروزه ما میلیونها ده تا بیست میلیون پول می دهیم با این عکس بگیریم بزنیم روی جلد کتابمان که بگویم ما انقدر پوشالی هستیم که با این اسم و عنوان تازه و چسبیدن مان به این خدای بازاریابی فروش مدیریت زمان اعتماد بنفس موفقیت خانه داری شوهر داری و….. الان دیگر ماهم کسی هستیم ….

آیا مگر برایان تریسی مسیح زمانه شده است که ما خبر نداریم چرا انقدر باید یک شخصیت پوشالی و تو خالی را رشد دهیم . اری برخی از غربیها که هیچی ندارند و با درد دوری از دین  تمام وجودشان عجین شده و به ندای عرفان و معنویت سریعتر از هر مدل و هر سایز و هر…. پاسخ می دهند و دنبال متد جدیدی مثل شیطان پرستی و  و فرشته پرستی و تاریکی پرستی و…… باید به چنین تعلیماتی روی آورده در فراق دین به دین نماهایی که مختصر شباهتی هم به خدا و دین دارند دلخوش می کنند. کسی مانند سلیگمن (استاد دانشگاه و مدیر انجمن روان شناسی آمریکا) تا هنگامی که ایده های صرفا روان شناسی مطرح می کرد نه شهرتی داشت نه کسی او را می شناخت اما تا به حوزه تعالی روحی و روان شناسی مثبت رفت و سپس به سوی کمال و تعالی تغییر مسیر داد شد بزرگترین بت  دوران و…… جالبتر آنکه هوادارن سیلیگمن و مطرح کننده های او اغلب اقشار غیر فرهیخته و عوام بیسواد هستند تا قشر تحصیلکرده و متفکر چرا؟

نمونه آن یک فردی در ایران عرفان حلقه را تدوین نمود و الان علی رقم ممنوعه خواندن ان روزی نیست به من زنگ نزنند دکتر میر سرطانت درمان شد تمام بیا تو حلقه اتفاقا برای اثبات کذب بودن کامل عرفان حلقه من کاملا با این افراد و متد آنها مانوس شدم و در پایان بیماری ما بهبود پیدا نکرد که هیچ بدتر هم شدیم اخر و عاقبت حلقه سقوط به تباهی است.

تریسی بزرگ  اگر چه تجربه عملی در مدیریت بعضی از بنگاههای اقتصادی غرب در عرصه خرد  و خرد و خرد بازهم فقط خرد دارد اما مانند بعضی افراد داخلی که بعد ۱۳ سال زندان الان ادعایی بالاتر از ملکوت پیرامون اقتصاد داشته و درصدد هستند با بزرگان اقتصاد کلان مباحثه کنند و خود را ابر …. می دانند اری امر بر بسیار کاملا مشتبه شده است. متد سیلوا و ان ال پی و….. همه و همه متدهایی است که با این مدل اموزش در ایران و حتی در کل دنیا اگر مردود ندانیم ولی از اسمان تا زمین فرق دارد برخی از افراد که بویی از موفقیت نبرده و یا برخی بیسوادان می ایند برخی مطالب تاریخ گذشته را تحت عنوان …. به خورد بچه های ما و خودما می دهند ….. که همه غلط است غلط .

هرگز هیچ بدنسازی با یک وزنه در یک روز بخدا قسم تبدیل به ارنولد نمی شود حرف من همین است و تریسی و ….. همه و همه ادعای کذب دارند و برای کاتالیزور با پنهان کاری به اعتقادات افراد هم هجوم می اورند انقدر ظریف که هیچکس متوجه هم نشود به راستی آوردن این افراد توخالی و پوشالی و بزرگ کردن آنان و بت سازی بجز اهداق خاص و نیت خالی کردن نسل جوان ما چه نتیجه ای در پی خواهد داشت …. یادم به خاطره جالبی افتاد ….الو…. از شرکت….. شما برنده ویژه ما هستید می خواهید گواهینامه معتبر از برایان تریسی با امضاء برایان تریسی دریافت کنید ….من بله هزینه عکس با برایان تریسی و گواهینامه مخصوص برایان تریسی که دکترای تخصصی از براین تریسی می گیرید فقط و فقط سی میلیون تومان است ….من ….. برایان …. شما….. فقط خواهش می کنم……

هیچ کس و هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد نیست .

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن هیلاری کلینتون

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن برایان تریسی

Views: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , ,