زبان بدن در بازاریابی قسمت اول

زبان بدن در بازاریابی قسمت اول
تیر ۳, ۱۴۰۲
17 بازدید

زبان بدن در بازاریابی زبان بدن در بازاریابی قسمت اول مجله مذاکره و زبان بدن زبان بدن به کلیه ژستها و رفتارها و یا تکان‌دادن سر، حرکت های مختلف گردن تن و اعضای بدن و همچنین حالتهای افراد اطلاق می شود و شاید جالبتر آن باشد که بدانید حتی موقع بیان و در بیان هم زبان […]

زبان بدن در بازاریابی

زبان بدن در بازاریابی قسمت اول

مجله مذاکره و زبان بدن

زبان بدن به کلیه ژستها و رفتارها و یا تکان‌دادن سر، حرکت های مختلف گردن تن و اعضای بدن و همچنین حالتهای افراد اطلاق می شود و شاید جالبتر آن باشد که بدانید حتی موقع بیان و در بیان هم زبان بدن مستتر است به عبارت دیگر هرچند در ارتباطات غیرکلامی جایی ندارد اما در بیان ارتباطات غیرکلامی هم مشهود است. آیا فکر می کنید مجریان و برنامه سازان بنگاه سخن پراکنی BBC  بدون اموزش می توانند اینگونه تاثیر گذار باشند و افکار خود را به دنیا دیکته نمایند؟

بعنوان یک مدرس تخصصی زبان بدن باید اذعان کنم شما می توانید با تکیه بر زبان بدن حرفه ای بهتر و بیشتر مشتری جذب نموده و در این راه به موفقیتهای عظیمی دست پیدا کنید چیزی که در بازار رایج و سنتی ایران هنوز جایگاه خود را پیدا ننموده است.

اگر می خواهید در بستن قراردادهای کلان  و یا کارهای تجاری خود موفق و مطمئن مذاکره نموده و قدم بردارید باید از این به بعد به زبان بدن آموزش اصولی آن نزد اساتید کارازموده و کارکرده بیشتر فکر کنید متاسفانه آموزش توسط افراد جوان و بی تجربه که این روزها هم بسیار باب شده و هرگز خود نه تجارت و نه کار کرده و نه هرگز کسب و کاری داشته اند بسیار باب شده و این بیشتر سمی مهلک است تا داروی شفابخش ایا شما اینگونه فکر نمی کنید؟

بدون هیچ ‌تردیدی مدیران و مخصوصا مدیران فروشی موفقتر خواهند بود که خود تحت آموزش کامل درست و اصولی قرار گرفته باشند متاسفانه امروزه در کشورمان بازاریابان صرفا به صحبت‌کردن و قابلیت‌های گفت‌وگو با طرف مقابل اکتفا نموده اند آنهم به صورت خود جوش و غیر اصولی و یا تحت تاثیر یک یا چند کتاب نصفه و نیمه آیا این مطلب درست است. یک پیشنهاد بسیار دوستانه لطفا برای مطالعه بیشتر  کتاب زبان بدن ایرانی را هم مطالعه فرمائید. برای رسیدن به قدرت کامل در این خصوص باید بتوانید همیشه خود را تحت آموزش درست و اصولی قرار داده و پیوسته به ارتقاء سطح کمی و کیفی خود بیندیشید.

شما باید با آموزش مستمر و هدفمند و هوشمندانه به این قدرت دست پیدا کنید که هر مرد و زنی را تحت تاثیر خود قرار دهید آری هر مرد و زنی را ؟شما باید به این قدرت ویژه و منحصر به فرد دست پیدا کنید که روی طرف مقابلتان بیشترین و ماندگارترین تاثیر را بگذارید و آنها را نسبت به خودتان چه به لحاظ احساسی و چه به لحاظ ادراکی به در جه ایمان برسانید پیوسته باید این نکته را باید مد نظر قرار دهید که آنگونه رفتار کنید و در لایه پنهان سخنانتان باید فرد یا افراد مقابل را تحت تاثیر قرار دهید.

باید اذعان نمود که واقعیت های جهان کنونی در حیطه مارکتینگ و بازاریابی این مطلب را به اثبات رسانده است که زبان بدن و تاثیرهایش بسیار مهمتر از گفت‌وگوهای ساده و گاها کم ارزش و روتین کلامی است مطالبی روزمره که فقط باعث روزمرگی و کسالت و بی انگیزگی بیشتر می شود.

در این سلسله مقالات سعی داریم که اشتباهات فاحش زبان بدن را که در سایتهای بزرگ و کوچک و بعضا کشنده زبان بدن را پرده برداری و رمز گشائی کنیم مطالبی که در نگاه اول شاید اصلا مهم نباشد اما در دراز مدت و حتی کوتاه مدت باعث مرگ کسب و کار و کاهش سهم بازار و از بین برنده برند شما خواهد شد .

باید باور داشته باشید تحقق برند شخصی مانند استیو پل جابز بخاطر استیلای به همین مطالب شکل گرفته است و در طول زمان گستردگی جهانی بخود گرفت مطلبی که متاسفانه در کشور ما به بوته فراموشی سپرده شده است…..

ادامه مطلب را میتوانید زبان بدن بازاریابی قسمت دوم دنبال کنید…. ادامه دارد

دکتر مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه می شود مطالب زیر را حتما مطالعه فرمائید:

دوره روانشناسی فروش و بازاریابی با گرایش زبان بدن و تحلیل مستند استیو جابز

دکترین مذاکرات حرفه ای -قسمت اول

زبان بدن در بازاریابی قسمت اول

فریاد کارآفرینی

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,