زبان بدن دستها قسمت اول

زبان بدن دستها قسمت اول
تیر ۱۳, ۱۴۰۲
22 بازدید

زبان بدن دستها قسمت اول دکتر مازیار میر     زبان بدن زبان بدن یکی از مهم ترین مخابره کننده ها هستند که نسل بشر را نسبت به سایر موجودات برتری داده و یا می دهند هرچند قدرت تکلم و سخن گفتن تمایز خاصی را برای نسل بشر به وجود آورده اما در این میان […]

زبان بدن دستها قسمت اول

دکتر مازیار میر

 

 

زبان بدن

زبان بدن یکی از مهم ترین مخابره کننده ها هستند که نسل بشر را نسبت به سایر موجودات برتری داده و یا می دهند هرچند قدرت تکلم و سخن گفتن تمایز خاصی را برای نسل بشر به وجود آورده اما در این میان زبان بدن آدم ابوالبشر از روز اول و از ابتدای خلقت همه جا و در جای جای کتب آسمانی به چشم می خورد بعدها این رد پا را باستانشناسان در دیواره های غارها و …. کشف نمودند.

آری انسانها دارای این قدرت خارق العاده هستند که می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را بیان نموده و همراه با آن بصورت خواسته و یا ناخواسته و در مکانها و زمانهای گوناگون که آن را سکوت و خاموشی مطلق اطلاق می کنند و تنها با زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» خوانده می شود، می توانند با قدرت و به خوبی هرچه تمامتر احساسات خود را انتقال داده یا حتی معنای کلام را به صورت فاحش و معنی داری تغییر دهند. هرگز اظهار عشق را از عاشقی که با چشمهای هوسران خود سرگرم چشم چرانی است و…..راهیچ زن و مردی قبول نمی کند .اگر بصورت تخصصی و فوق تخصصی به تحلیل زبان بدن بپردازیم باید به خیلی فاکتورهای پیچیده توجه کنیم اما در اینجا بصورت ساده مطالب برای شما سروران گرامی و ارجمند به تفصیل و در سلسله مقالاتی بیان می گردد.

 

آری با این توضیحات مختصر بهتراست بپردازیم به زبانی بالاتر و تاثیرگذارتر از زبان بیان که همانا زبان بدن است و در این مقاله کوتاه به زبان بدن دستها خواهیم پرداخت آرزو می کنم با نظرات خود مارا در ارائه مطالب بهتر و هم افزایی بیشتر یاری رسانید.مازیار میر

وقتی که دست های پرستش گرهستند:

وقتی دست به البسه خود کشیده و یا آنها را لمس می کنیم تعابیر و تفاسیر بسیار یدارد اما الگوی مهمتر و پرتکرار تر شاید این باشد که سعی می کنیم خودمان را موقرتر و جذاب تر و زیباتر و آراسته تر کنیم .

شاید این یکی از علامت های دهگانه ای است که پروفسور میلر استاد تمام دانشگاه های اروپایی بیان می کند ( ما در حال مخابره و ارسال این پیام هستیم که من زیبا هستم و یا زیبا تر هستم و یا استفهامی برای طرح این پرسش است که آیا من بهترین نیستم .

در صورتی که خانمی جلوی آقایی قرار دارد با داشتن شرایط خاص می تواند تعبیر دوست داشتن و علاقه مندی را هم با کمی انحراف از مسیر مخابره کند این در حالی است که  اگر طرف مقابل شما با انگشت تارمو ویا ذره ای را از روی لباس فردی پرت می کنیم به معنی عدم تایید اوست البته بازهم باید سایر شرایط جنسیت و سن و….. را به دقت در نظر گرفت.

\"i01\"

آیا موجهه با دستهای پنهان هستید:

برتسیول و کارلسو ناخواسته در طی تحقیقات خود پی بردند که بعدها روی این موضوع پروفسور آلبرت محرابیان بسیار تحقیق نمود و با توجه به دست دادن استاندادرد که به معنی ارتباط برقرارکردن است اما در همان حال پنهان کردن دستها و حتی دست غیر عملیاتی همه و همه خود نشان بارزی است از عدم علاقه به ارتباط و همکاری است. همچنین نشان دهنده این است که شخص نمی خواهد حرف بزند و یا اصلا حرف بزند چون می خواهد اولا گوش دهد و در ثانی علاقه ای به گوش دادن ندارد پس خود را معطل نکنید و کار را نیز خرابتر نکنید.

در مواردی بسیار نادر هم با این رفتار طرف مقابل شمارا به آرامش دعوت نموده و یا به عبارت دیگر می تواند نشان دهنده احساس آرامش بوده و اینکه نیازی به حرف زدن نیست .

دست های لمس کننده:

آیا می دانید تا بیش از ۷۵% در زمان لمس نمودن طرف مقابل برای مدت طولانی در ذهن طرف مقابل یاد و نام و خاطره شما باقی می ماند و این در حالی است که اگر طرف مقابل را لمس نکنید این درصد به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

برخی اوقات نیز لمس کردن می تواند نشانه خوبی برای تایید کردن خودمان باشد یعنی من اینجا هستم من دروغین نبوده و نیستم و کاملا واقعی هستم و یا من حالم خوب است و این حالتی است به معنی کاهش نگرانی ها از دنیای بیرونی و حتی  دنیای درون.

در لحظات احساسی با رومانتیک و عاشقانه این مهمترین بخش ارتباط واقعی و راستین است که شما فرزند خود را نوازش کنید و یا محبوب خود را عاشقانه و با ارامش و همراه با ارتباط چشمی موثر لمس کنید و یا نوازش کنید.

برخی اوقات دستهایی که لمس می کنند به معنی مهربانی و عشق هستند.اما همین دستهای مهربان برای تنبیه هم کاملا کاربرد دارند برای مثال وقتی روی دست بچه ها می زنیم و یا با پشت دست و یا روی دست سیلی می زنیم همه و همه معنی تنبیه و حتی انزجار دارد.

دست به پشت کمر کتف می زنیم معمولا به معنی اثبات دوستی است یا وقتی شانه های کسی را لمس می کنیم یعنی به او قدرت و اختیار می دهیم و وقتی بازوی او را لمس می کنیم یعنی با او احساس همدردی می کنیم. وقتی با ارنج به پهلوی فرد فشار می آوریم تعابیر مختلفی دارد درد اشاره جلوگیری از حرف زدن و یا اشاره نکته ای که فراموش شده است و ده ها مورد ریز و درشت دیگر.

وقتی که  دست های مشت هستند و یا دست ها با حالت باز:

اگر بصورت تخصصی و فوق تخصصی به تحلیل زبان بدن بپردازیم باید به خیلی فاکتورهای پیچیده توجه کنیم اما در اینجا بصورت ساده مطالب برای شما سروران گرامی و ارجمند بیان می گردد.

و اما زبان بدن دست هایی که گویی در آنها فنجان قرار دارد. (مشت های نیمه باز) سمبلی از ظرافت و حساسیت و عقیده ضعیف و شکننده و بخشندگی است. اگر محکم و مثل مشت باشد نشا ن دهنده ماده گرایی، مالکیت و آزمندی است. اگر دست ها در هم باشند نشان دهنده راحتی دست و اگر در هم فشرده باشند نشان دهنده استرس و اضطراب است. فشردن دست ها در هم به معنی جلوگیری و مانع شدن هم هست. وقتی شخصی عصبانی است نشان دهنده جلوگیری از برخورد کردن است. وقتی یک دست مشت شده و دست دیگر آن را به عقب نگه می دارد نشان دهنده این است که شخص مانع خود می شود که به دیگری ضربه بزند. وقتی کسی دروغ می گوید سعی می کند با این حالت دست هایش را کنترل کند.

یادتان باشد هیچکس و هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد نیست . برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

زبان بدن هیلاری کلینتون

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن برایان تریسی

زبان بدن

زبان بدن دستها قسمت چهارم

Views: 5

برچسب‌ها:, , , , , ,