زبان بدن سید عباس صالحی

زبان بدن سید عباس صالحی
شهریور ۱۲, ۱۴۰۲
17 بازدید

زبان بدن سید عباس صالحی زبان بدن جناب اقای وزیر مجله مذاکره و زبان بدن بعنوان یک مشاور و مدرس زبان بدن که بیش از ۲۵ سال در این خصوص درحال تحقیق و مطالعه هستم و بنا بر رسالتی که بر دوش خود احساس می کنم  امروز به زبان بدن جناب سید عباس صالحی وزیر […]

زبان بدن سید عباس صالحی

زبان بدن جناب اقای وزیر

مجله مذاکره و زبان بدن

بعنوان یک مشاور و مدرس زبان بدن که بیش از ۲۵ سال در این خصوص درحال تحقیق و مطالعه هستم و بنا بر رسالتی که بر دوش خود احساس می کنم  امروز به زبان بدن جناب سید عباس صالحی وزیر محترم ارشاد خواهیم پرداخت . سکان دار امروز وزارت ارشاد که یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور است و سکان دار فرهنگ و تمدن ایران و ایرانیان است نگاهی اجمالی خواهیم داشت و متذکر میشوم قصد تخریب و تائید هیچ گروه و دسته بندی را نداشته در ابتدا این یک مقاله علمی و اموزشی است و قصد توهین تخریب و یا هیچ مطلب دیگری به جز اموزش و استفاده از نقاط مثبت و منفی برای پرورش نسل فرهیخته ایرانی را نداشته و نداریم .

همانطور که می دانید زبان بدن به کلیه رفتارهاو حالتها و زستها و مدلهای ما اطلاق می گردد و به عبارت ساده تر زبان بدن همان زبان بی زبانی است. اولین نشست خبری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اصحاب رسانه صبح ۳ مهرماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و این دست مایه ای شد برای تحلیل زبان بدن وزیر محترم ارشاد که امید داریم روح تازه ایی در این وزارت خانه پر تلاطم بدمد.

اما اول بد نیست بیوگرافی جناب وزیر را مطالعه کنیم

آقای عباس صالحی با زبان بی زبانی

عباس صالحی، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی به واسطه حضور در منصب معاونت فرهنگی و  همچنین سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عرصه سیاست و رسانه شد. او متولد ۱۳۴۲ در مشهد است و مدرک دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه را در کارنامه خود دارد

عباس صالحی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه  علمیه مشهد شد. دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانید. صالحی مجدداً به مشهد عزیمت کرد و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد. او در سال ۷۶ مجدداً به حوزه علمیه قم برای ادامه تحصیل بازگشت.

عباس صالحی دروس مقدماتی را در مدرسه آقای موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت آقایان صالحی، مدرسی و فلسفی گذراند.عباس صالحی در سال ۶۷–۶۵ سردبیری مجله حوزه و در سال ۷۶–۷۳مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان را برعهده داشت. او از سال ۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیئت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی و سپس عضو هیئت امنای آن بود.

از سال ۷۶ مدیر مسئولیت نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضویت در هیئت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت را عهده دار بود.

\"زبان

زبان بدن آقای عباس صالحی

صالحی در ادامه فعالیت‌های خود در سال ۷۸ مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت.

عباس صالحی سایت دین آنلاین را هم راه انداخت. وی در یادداشتی هدف خود از تأسیس دین‌آنلاین را  پیگیری ارتباط و پیوند مستحکم‌تر دین و عینیت اجتماعی بیان کرد. از سال ۶۱ یکی از نویسندگان مجله حوزه به شمار می رفت. همچنین او در پاره‌ای از پروژه‌ها و فعالیت‌های علمی، در مدیریت و یا در طراحی آن ایفای نقش می کرد.

\"زبان

زبان بدن عباس صالحی

از تالیفات عباس صالحی می‌توان به، «تفسیر راهنما» اشاره کرد. او محقق این کتاب بود. کتاب «حوزه و روحانیت»، «‎دانشگاه و دانشجو» از دیگر تالیفات اوست. از جمله ۲۲ مقاله‌ای که به قلم وی نوشته شده است می توان به ابوذر امام، اسوه امام، امام و سلوک تفسیری و… اشاره کرد.

\"عباس

عباس صالحی

او در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید. سید عباس صالحی پس از استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد دولت یازدهم، در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد و تا رای اعتماد وزیر جدید در این سمت بود.

جناب وزیر در موقع سخنرانی خود در مجلس نشان داد یک سخنران خوب است اما هنوز تا رسیدن به یک سخنران تمام عیار و حرفه ای راه طولانی در پیش رو دارد مخصوصا زبان بدن ایشان در زمانی که  چند بار سخنرانی قاسم میرزایی نیکو (مهندس فیروزه ای) نماینده محترم مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورا در مخالفات شدید با سید عباس صالح شریعتی (سید عباس صالحی) وزیر پیشنهادی فرهنگ را ملاحظه نمودم تیک زدنها عصبی ایشان را کاملا ملموس دیدم که نشان دهنده این است که جناب وزیر کاملا تحت تاثیر قرار گرفته و در حال بروز واکنش بودند

مدل ابروها و میمک چهره و صورت وزیر و سابقه علمی و عملی ایشان کاملا موید این نکته است که او فردی بسیار هوشمند و سختکوش است . موهای ریش و سفید جناب وزیر هم نشان دهنده عقل و خرد و تجربه ایشان است و نشانم از هوشمندی این مرد بزرگ و فرهیخته دارد.

سادگی در ظاهر نشان از بی تکلفی ایشان است اما استفاده از پوشش غیر حرفه ای باید کمی اصلاح شود برای جناب وزیر شاید بهتر این باشد که به جای پیراهن ها و کت و شلوارهای ساده بسیار تاثیر گذارتر و موثر تر و مناسب تر باشد اما انتخاب رنگ در پوشش و کفشها کاملا مناسب و حرفه ای به نظر می رسد.

نکته کم رنگ در زبان بدن جناب وزیر کمتر استفاده نمودن از دستها است و نقطه قوت ایشان حرکات سرو صورت و گردن و مخصوصا نحوه بیان و صدای رسا جذاب و بیان مستحکم و راسخ ایشان است . که البته ستودنی است و مشخص است که جناب اقای وزیر روی صدای خود برای بیانی آهنگین و زیبا واقعا کار نموده است اما ریتم یکنواخت شاید در یک نطق بلند مستمع را خسته کند در مقابل سکوت های گاه  و بیگاه وزیر برای فهم بیشتر مخاطب از نقطه قوتهای ایشان است. چرخش ۱۸۰ درجه ای جناب وزیر بر روی تمام اصحاب رسانه در موقع سخنرانی از نکات بسیار مورد توجه من بود و این نکته مهمی است در هر سخنرانی  ایشان در مجلس هم در زمانی که از خود دفاع نمودند از این تکنیک ها به شدت استفاده نمودند که بسیار ایشان را حرفه ای تر بنطر می رساند.

از خداوند موفقیت هر چه تمامتر جناب اقای وزیر را مسئلت مینمایم.

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

مقالات مشابه:

ترامپ و زبان بدنش

زبان بدن دکترروحانی درنیویورک

چگونه مرد زبان بدن شویم

فرآیند تصمیم گیری و انواع مدل های تصمیم گیری

زبان بدن شهید حججی

زبان بدن کارافرینان

تحلیل زبان بدن پوتین و ترامپ

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,