زبان بدن لبخند قسمت دوم نوشته دکتر مازیار میر

زبان بدن لبخند قسمت دوم نوشته دکتر مازیار میر
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳
21 بازدید

زبان بدن لبخند قسمت دوم نوشته دکتر مازیار میر زبان بدن لبخند قسمت دوم   زبان بدن این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن لبخند قسمت اول نگارش شده است: زبان بدن لبخندقسمت دوم اما زبان بدن لبخند زبان بدن همان زبان بی زبانی است و زبان بدن چهرi ما و شاید بهتر باشد بگویم […]

زبان بدن لبخند قسمت دوم نوشته دکتر مازیار میر

زبان بدن لبخند قسمت دوم

 

زبان بدن

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن لبخند قسمت اول نگارش شده است:

زبان بدن لبخندقسمت دوم

اما زبان بدن لبخند

زبان بدن همان زبان بی زبانی است و زبان بدن چهرi ما و شاید بهتر باشد بگویم که با هر تغییر کوچکی در صورت و خصوصا لبهای ما، یک دنیا مسائل سری اندرونی ما را افشاء میسازد به عبارت دیگر صورت ما و لبخند ما و لبهای ما بدون هرگونه کلامی افشاء کننده مکنونات قلبی ما هستند راز را فاش می‌کند. آنها معتقدند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لبهایمان، همه و همه در گشودن این رازها بسیار بسیار موثرند. برای فرا گرفتن حالتهای لبخند و در راستای آن چهره لطفا به خواندن ادامه دهید.

دست به دهان 

انسانهایی که هنگام حرف زدن دستشان را روی دهان خود قرار می دهند معمولا ، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند. اغلب آنها به‌طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند تا خودشان را از شوک یا احساس خجالتی که گرفتارش شده‌اند، نجات دهند اما برخی نیز به خاطر بیماری عادت و یا عذاب وجدان و یا خجالت و یا درغگویی هم از این رفتار استفاده می کنند.

جوندگان

این دسته از افراد پیوسته در حال جویدن هستن مثل ناخن خوارها این افراد قصد دارند که حس و حال استرس را با این کار تخلیه کنند یا خودشان را آرام کنند دنبال حس بهتر و تخلیه خود هستند مدلی بسیار کم خطر تر و ساده تر از معتادها و یا الکلیها.این انسانها با رفتارهایی مانند  مثل مکیدن انگشت یا جویدن خودکار به آرامش درونی میبرسند. ممکن است این رفتار آنها یک واکنش بسیار زودگذر هم باشد، اما امکان دارد چنین عادتی بیش از حد در آنها گسترده شده باشد و برای برطرف کردن آن، نیاز به جایگزین کردن رفتارهای دیگر یا کمک یک روانشناس مجرب بسیار واجب و ضروری خواهد بود و برای این کار اصلا درنگ نفرمائید.

نشان دادن دندان

افرادی که پیوسته با دهان باز و با نشان دادن دندان به ما می خندند افرادی هستند که شما را بسیار جالب ارزیابی نموده و علاقه دارد با شما آشنا شود و اگر با فردی روبه‌رو هستید که در زمان خندیدن دندان‌های بالایی خود را به شما نشان می‌دهد، بدانید از معاشرت با شما بسیار لذت می‌برد پس لطفا بیشتر دقت فرمائید.

جویدن لبها

انسانهای ناراحت و  عصبانی، لب پایین خود را جویده و سرشان را تکان می‌دهند. برای آنها جویدن لب راهی برای رسیدن به آرامش و فراموش کردن عوامل استرس‌ زاست. شاید چنین انسانهایی در لحظه‌ای که لب‌هایش را می‌جوند، دلیلی برای عصبی بودن داشته باشد و شاید هم از یک خشم درونی و عصبانیت همیشگی رنج میبرند. پس در رابطه با چنین انسانهایی ، لطفا و حتما کمی محتاط‌ باشید تا دچار عصبانیت بی حد وحصر و عصبیت این مدل از انسانها نشوید. درپایان بعنوان جمع بندی باید گفت که :  گاز گرفتن لب نشانه استرس و تنش است. اما در برخی انسانها نیز این واکنش گاهی می‌تواند نشانه تمرکز بالا  باشد.

گیج کنندها

لبخند بعضی از انسانها، نمی‌تواند شخصیت‌شان را نشان دهد. آنها زمانی که لبخند می‌زنند در هر گوشه از چهره‌شان احساسات متناقضی را نشان می‌دهند و نمی‌گذارند طرف مقابلشان از احساساتشان سر در‌بیاورد. همیشه یادتان باشد که لبخندی که از ته دل برآید و واقعی باشد   تمام چهره را درگیر می‌کند.

خنده مرموزها

افرادی که می‌خواهند احساساتشان را پنهان کنند، با لب‌های بسته می‌خندند. آنها دوست ندارند کسی سر از کارشان در بیاورد و هنگام خندیدن، دندان‌هایشان را پنهان می‌کنند. فردی که چنین لبخندی به لب دارد، به احتمال زیاد رازهایی برای پنهان کردن دارد. اما اگر زمانی که فرد مقابل شما می‌خندد،در اطراف چشم و دهانش چین‌های متقارنی ایجاد ‌شود، می‌توانید به صداقتش اعتماد کنید.

خنده زورکی

لبخندی که خیلی سریع ظاهر می‌شود و بیشتر از یک لبخند طبیعی است لبخندی ساختگی و مصنوعی نامیده می‌شود. اگر فرد مقابلتان در زمان خنده تنها دهانش را حرکت می‌دهد، باید بگوییم لبخند او یک لبخند ساختگی است. احتمالا فردی که این لبخند را بر لب دارد، به اجبار با شما موافق شده است یا به زور شما را تحمل می‌کند. این شیوه لبخند را معمولا کسانی انتخاب می‌کنند که از فشار عصبی رنج می‌برند.

کج کردن دهان

گوشه لبی که هنگام لبخند زدن به سمت پایین کج شده به شما می‌گوید با یک فرد شیطان و بازیگوش و مخصوصا باهوش روبه‌رو هستید. افرادی که به این شکل  ویا شبیه این شکل می‌خندند، با چشمانش به شما نگاه می‌کند و می‌توانید از نگاهش بفهمید که نقشه‌ای برایتان کشیده ‌است.

انگشت مکیدن

مکیدن انگشت فقط یک رفتار کودکانه نیست. بسیاری از بزرگسالان هم از این رفتار به عنوان واکنش به موقعیت‌های استرس‌زا و برای کسب آرامش استفاده می‌کنند. آدم‌های همیشه مضطرب معمولا این رفتار را به عادت تبدیل می‌کنند و گاه و بیگاه انگشت‌شان را می‌مکند. برای اینکه آنها عادت‌شان را ترک کنند، باید ریشه اصلی اضطرابشان را پیدا و آن را درمان کنید.

جمع کردن زبان

معمولا در طی دو دهه مذاکره و اموزش مذاکره در تمام کشور به این تجربه مهم دست پیدا نمودم که  افرادی این رفتار را انجام می دهند  که برای رد و مخالفت با چیزی از این زبان بدن استفاده می کنند.

این افراد در چنین شرایطی انگار که خوراکی ترشی خورده باشند، زبانشان را در قسمت وسط دهان جمع می‌کنند. حس کردن این واکنش ممکن است برای شما دشوار باشد اما در حالت شدیدتر افراد در کنار جمع کردن زبانشان، چین و چروک‌هایی را هم در بینی ایجاد و چشم‌هایشان را هم جمع می‌کنند که به شما در شناسایی این حالت کمک می‌کند.

فکش نیفتاده 

در یک لبخند طبیعی، فک هم دچار افتادگی می‌شود اما افرادی که با کمترین افتادگی فک می‌خندند، به جای اینکه با این واکنش احساسات واقعی‌شان را نشان دهند، لبخندی ساختگی را به شما تحویل می‌دهند. این آدم‌ها برای اینکه همیشه در چهره‌شان یک لبخند ثابت داشته باشند تلاش زیادی می‌کنند و حتی گاهی بدون آنکه نیاز باشد یک لبخند را به شما تحویل می‌دهند.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

Views: 27

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , ,