قدرت تشکر در اصول و فنون مذاکره

اسفند ۱۱, ۱۴۰۲
10 بازدید

قدرت تشکر در اصول و فنون مذاکره چگونه یک تشکر ساده می تواند الهام بخش همکاری آینده در مذاکره باشد محققان دریافته‌اند که ابراز قدردانی چندین اثر مثبت دارد، مانند کمک به ما در تجربه تجربه‌های لذت‌بخش، مدیریت استرس و تقویت روابط. در مذاکره و سایر زمینه‌ها، ابراز قدردانی همچنین به کسانی که از آنها تشکر […]

قدرت تشکر در اصول و فنون مذاکره

چگونه یک تشکر ساده می تواند الهام بخش همکاری آینده در مذاکره باشد

محققان دریافته‌اند که ابراز قدردانی چندین اثر مثبت دارد، مانند کمک به ما در تجربه تجربه‌های لذت‌بخش، مدیریت استرس و تقویت روابط. در مذاکره و سایر زمینه‌ها، ابراز قدردانی همچنین به کسانی که از آنها تشکر می‌کنیم انگیزه می‌دهد تا به دادن ادامه دهند.

در یک سری آزمایش، محققین آدام ام. گرانت و فرانچسکا جینو بررسی کردند که چرا ابراز قدردانی انگیزه اعمال مفید است. در یک آزمایش، از شرکت کنندگان دانش آموز خواسته شد که نامه پوشش درخواست شغل دانش آموز دیگری را ویرایش کنند. دانش‌آموزانی که به‌خاطر کمک‌شان تشکر می‌شد، احساس می‌کردند که از نظر اجتماعی با ارزش هستند، به‌طوری که بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که از آن‌ها تشکر نشده بود، کمک می‌کردند در ویرایش نامه جلد دوم برای همان فرد کمک کنند.

احساس ارزش اجتماعی مددکاران بیشتر از هر روحیه مثبت یا احساس شایستگی که در اثر تشکر ایجاد شده بود، بر تمایل آینده آنها به کمک داشت. نتایج نشان دهنده قدرت یک تشکر ساده برای الهام بخشیدن به همکاری است.

\"مهارت

نسخه رایگان خود را مطالبه کنید: مهارت های مذاکره

مهارت های مذاکره قدرتمندی ایجاد کنید و معامله گر و رهبر بهتری شوید. گزارش ویژه رایگان ما، مهارت های مذاکره: استراتژی های مذاکره و تکنیک های مذاکره برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک مذاکره کننده بهتر ، از برنامه مذاکره در دانشکده حقوق هاروارد دانلود کنید.

 

 

چرا «متشکرم» در مذاکره اهمیت دارد؟

این یافته‌ها پیامدهای زیادی برای هر کسی که در یک محیط تیمی کار می‌کند دارد. به عنوان مثال، اینکه مددکاران بر اساس ایجاد احساس ارزش اجتماعی و نه خودکارآمدی برانگیخته شده‌اند، نشان می‌دهد که اگرچه تشکر از همکاران و کارمندان برای مشارکت‌هایشان ممکن است مهارت‌های آنها را بهبود نبخشد، اما قطعاً ابزار مفیدی برای به حداکثر رساندن آنهاست. پتانسیل. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان می‌دهند که فقط تشکر از شخصی برای کار خوب انجام شده نه تنها می‌تواند بعداً مذاکره با آن شخص را آسان‌تر کند، بلکه می‌تواند همکاری در سراسر سازمان شما را بهبود بخشد.

تفکر خلاقانه برای اطمینان از اینکه هر فردی که در یک مذاکره مشارکت دارد خوشحال از معامله کنار می رود، می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، ایجاد محیطی که مذاکرات برد-برد را ارتقا دهد، آسان است.

صدای رهبری مناسب را پیدا کنید

وقتی شاعر والت ویتمن نوشت: «مطمئناً، هر کس با صدای درست با من صحبت کند، او را دنبال می‌کنم»، او این مفهوم را منتقل کرد که ارتباطات متقاعدکننده برای رهبری مؤثر ضروری است . سخنان ویتمن همچنین بر اهمیت شکل‌دهی ارتباطات رهبری برای برآوردن نگرانی‌ها، علایق و سبک‌های فردی تأکید می‌کند.

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه برقراری ارتباط، بدانید که کلماتی که انتخاب می کنید، مانند یک تشکر ساده، چیزی را در مورد شما و رابطه شما با شخصی که می خواهید رهبری کنید، آشکار می کند.

Views: 0

برچسب‌ها: