مذاکرات ناب قسمت دوم

مذاکرات ناب قسمت دوم
تیر ۱۹, ۱۴۰۲
6 بازدید

مذاکرات ناب قسمت دوم این مقاله در ادامه مطلب مذاکرات ناب قسمت اول می باشد: مذاکره ناب قسمت دوم مازیارمیرمشاوروتحلیلگر مجله مذاکره و زبان بدن   مذاکرات ناب (Lean negotiations) مذاکره‌ای است بر پایه دکترین مذاکره ما در دکترین مذاکره قائل به این مسئله هستیم که مذاکره کننده باید با دکترین خاص و مخصوصا با استراتژی خاص […]

مذاکرات ناب قسمت دوم

این مقاله در ادامه مطلب مذاکرات ناب قسمت اول می باشد:

مذاکره ناب قسمت دوم

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

مجله مذاکره و زبان بدن

 

مذاکرات ناب (Lean negotiations) مذاکره‌ای است بر پایه دکترین مذاکره ما در دکترین مذاکره قائل به این مسئله هستیم که مذاکره کننده باید با دکترین خاص و مخصوصا با استراتژی خاص و با تکیه بر ابعاد یک Leadership یا رهبر  پا به میدان مذاکره گذاشت

بر این اساس دکترین مذاکره ما باید با شیوه یک Leadership یا رهبر به جلسه و حتی قبل از جلسه و برای بعد از جلسه برنامه مدون برنامه ریزی کنیم بعنوان فردی که سالها روی مبانی رهبری بصورت تخصصی تحقیق و مطالعه نموده ام به شدت معتقدم مبانی رهبری را باید آموخت و درک کرد و درنهایت تجربه کرد و آموزش داد تا به موفقیت رسید . رهبری که هرگز نه رهبری نموده و نه آنرا درست فهمیده محال ممکن است بتواند مبانی رهبری را به فرد یا گروه دیگری منتقل و یا تدریس نماید شما باید احساس کنید خلبانی هستید که در حال پرواز می جنگید و می کشید اما خود کشته نمی شوید و این است هنر یک رهبر واقعی در مذاکره برای رسیدن به مراحل فوق باید مقدماتی را نیز لحاظ نمود که عبارت است از:

خودشناسی

ذهنیت سازی وبحران سازی

شخصیت شناسی

مدیریت برخود

مدیرت تعارض

مدیریت بحران

مدیریت زمان و…

یکی از مهمترین ارکان مذاکره آموزش است.( در قسمتهای بعدی مذاکرات ناب به تفضیل به این موارد خواهیم پرداخت)

اموزش یک سلسله فرآیند مستمر و پویا است که اگر بصورت آکادمیک و یا غیر آکادمیک توسط افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی بصورت مستمر انجام شود ظرف مدت کوتاهی تاثیرات بسیار زیادی داردو حتی می تواند دگرگون کننده باشد . آموزش به شدت قابل تعمیم به سایر سطوح مذاکرات خانوادگی و یا  شغلی، اجتماعی، تجاری و حتی سیاسی و بین‌المللی است.

تکنیکهای تخصصی مذاکره

در طی فرایند مذاکره متاسفانه تمرکز بر اموزش و مطالب آکادمیک است برخی هم تمرکز خود را روی تجربیات می گذارند برخی در هر محلی می خواهند از موضع  قدرت مذاکره را به پیش ببرند و …. باید به دقت به این مسئله توجه نمد که تمرکز بر یک مورد خاص و یا تمرکز بر مواضع همیشه ما را به قهقرای شکست و تباهی سوق خواهد داد و بهترین متد همیشه و همیشه تمرکز بر منافع بجای مواضع است آنهم منافع بلند مدت و عمومی تا کوتاه مدت و خاص!
در جریان مذاکره، اگر طرف یا طرفین مذاکره‌کننده بر موضوعات مشترک تمرکز کنند و بر اساس ارزش‌هایی که برای هر دو طرف قابل قبول است هدایت مذاکره را به دست بگیرند بهره‌وری مذاکره از نظر زمانی افزایش خواهد یافت. چه بسیار مذاکراتی که با نادیده گرفتن این مشترکات سبب اتلاف هزینه‌های مالی و زمانی کلان شده است….

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

مطالب مربوط:

مذاکره ناب

مذاکره و ابزارهای حیاتی

اصول و فنون مذاکره از زبان استادان هاروارد

دوره اصول و فنون مذاکره در دانشگاه الزاهرا برای اساتید

اصول و فنون مذاکره / مذاکره کنندگان

اصول و فنون مذاکره / مذاکره

اصول و فنون مذاکره ، اداره جلسات و سخنرانی حرفه ای

چگونه با افراد سر سخت و خشن و لج باز مذاکره کنیم؟

تاکتیکهای یک مذاکره کننده موفق

Views: 0

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,