نگرشی نوین بر دروغ سفید

نگرشی نوین بر دروغ سفید
تیر ۱۵, ۱۴۰۲
18 بازدید

نگرشی نوین بر دروغ سفید دروغ مجله مذاکره و زبان بدن مازیار میر مشاور و تحلیل گر معمولا تفاوت یک فرد شکست خورده و یک فرد موفق در توانمندی ها و ایده ها نیست.تفاوت اصلی در شجاعت است. و افرادی که دروغ می گویند این خصلت انسانی خود را  زیر پا می گذارند. انسانی که […]

نگرشی نوین بر دروغ سفید

دروغ

مجله مذاکره و زبان بدن

\"145\"

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

معمولا تفاوت یک فرد شکست خورده و یک فرد موفق در توانمندی ها و ایده ها نیست.تفاوت اصلی در شجاعت است. و افرادی که دروغ می گویند این خصلت انسانی خود را  زیر پا

می گذارند.

انسانی که به حقیقت دست یافته چگونه می تواند دروغ بگوید؟ برای چه باید دروغ بگوید؟ او هیچ دروغی برای گفتن ندارد.

ما دوست نداریم که دیگران ما را فریب دهند، ولی از فریب دیگران هم عبرت نمی گیریم و این راهی است بسوی تباهی یک نگرش مهم وجود دارد و ان این است که همیشه باید

دروغ را از روبرو دید اما واقعیت را از هر جهت نگاه کنیم واقعیت است و این خود نکته مهمی در کشف دروغ است.

.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

لطفا و حتما مقاله بازاریابی به روش داعش

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

.

میگویند انسان واقعی و کمال گرا توانایی خاصی برای تاثیرگذاری، انگیزه‌بخشی، و توانمندسازی دیگران برای مشارکت در موفقیت خانواده و جامعه دارد اما انسانی که دروغ حتی دروغ سفید بگوید فاقد چنین قدرتی است شاید دروغ سفید آسیبی به دیگران نمیزند اما در دراز مدت این قدرت و توانایی ویژه را از فرد و جامعه زایل می کند و انسان را در سرا شیبی سقوط قرار می دهد.

برای مثال داریم میریم مسافرت از تهران به شمال …. الو کجایی شمالم  یا رفتیم یک هتل معمولی یا مسافرخانه …. الو کجایی هتل ۵ ستاره فلان جا…..یا لوازم منزل یک میلیونی را به دوستان دو سه و حتی ده میلیونی معرفی کنیم هرچند با پوز خند و یا مسخره این مطالب را بیان کنیم اما در هر حال ما مرتکب دروغ سفید شده ایم

اهمیت دروغ سفید از انجایی مهم است که فرزندان دوستان و جامعه ما کم کم دچار این بیماری کاملا خطرناک می شوند و یک زمانی چشم باز می کنیم مثل امروز می بینیم این ویروس خطرناک کم کم جهش ژنتیک پیدا کرده کاملا با کلاس شده دروغ سفید نیست و اسم خود را نیز تغییر داده شده (کلاس)  چرا دروغ می گویی خواستم کلاس بگذارم ؟….

یکی از دانشمندان برجسته در زمینه ارتباطات غیر کلامی پروفسور پاول اکمن جمله فوق العاده زیبا و دلنشینی دارد او می گوید: (دروغهای  سیاه را بخشودنی می دانم ….اما چرا دروغ سفید نابخشودنی است چونکه این دروغ انسانها را به پرتگاه نابودی می برد)

اری این جمله بلند و بالای است دروغ سفید قلب جامعه و معیارهای جامعه را تغییر می دهد . در واقع دروغ سفید نسل نو و نسل جدید را درگیر می کند چرا که باور دارد ما بزرگترها کاری درست و حسابی داریم انجام می دهیم که مولای درز آن هم نمی رود اما براستی آیا چنین است.

در مقاله ای خواندم که : ( تصویر بیرونی ما با واقعیت درونی ما تفاوت دارد، و در نهایت دچار تعارض و اضطراب و تنش خواهیم شد)

به راستی با چنین نگرشی ما سطح انگیزه ها و تلاش ها و برنامه ریزی برای پیشرفت خود را دستخوش تحول نموده انگیزه ای برای برنامه ها و تلاشهای خود نخواهیم داشت و این برنامه در ضمیر کودکانمان نقش می بندد به اسانی به خواسته های خود برسیم با یک دروغ سفید و کم کم پا در وادی دروغ بزرگ و بزرگ تر خواهیم نهاد.

.

—————————————————————————————————————————————————————–

لطفا و حتما مقاله مذاکره به روشدفاع در عمق

—————————————————————————————————————————————————————–

.

هیچ کس نمی‌خواهد شریف‌ترین جزء وجود خود را به دروغ بیالاید این سخن بزرگان واقعیتی است خدشه ناپذیر پیراهن سفیدی که لکه جوهر مشکی روی آن افتاد دیگر محال است پاک شود و اگر هم پاک شود جای آن باقی خواهد ماند حتی اگر سایه ای از لکه باشد دروغ سفید هم با ذهن و فکر ما همین کار را می کند، باید بدانید و باور داشته باشید که تفاوت اینجاست که هرکس برای تحقق ایده خودش چقدر حساب شده خطر میکند و وارد میدان میشود و دروغگوی سفید و سیاه و یا زرد (که در مقاله بعد به دروغ زرد خواهم پرداخت .مازیار میر) هرگز پا به هیچ میدانی نخواهد گذاشت حتی دیگران را هم با این رفتار نمایشی تشویق به همین روش می کند.

یادمان باشد بقول یکی از بزرگان یک دروغ ممکن است دنیا را دور بزند و به جای اولش برگردد؛ اما در همین مدت، یک حقیقت هنوز دارد بند کفش های خود را می بندد تا حرکت کند. پس هیچوقت هیچ مدل دروغ سفید یا سیاه نگوییم و به دیگران هم توصیه کنیم دروغ نگویند.

مازیارمیر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

اگر علاقه مند به آموزش دوره های پیشرفته ارتباط موثر ، مذاکره و زبان بدن  و تشخیص دروغ که توسط  نویسنده کتاب زبان بدن ایرانی متخصص زبان بدن آموزش داده می شود را بیاموزید و یا علاقه مند به مطالعه بیشتر هستید لطفا با ما تماس فرمائید. باتشکر فراوان

منابعی برای مطالعه بیشتر:

آموزش زبان بدن از دروغ تا واقعیت

اموزش زبان بدن حرفه ای Professional body language

آموزش مذاکره قسمت اول

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن شهید حججی

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریسی

روشهای ساده آموزش زبان بدن

ژنتیک وزبان بدن

قوانین طلایی برای شناخت وآموزش زبان بدن

مثل یک فوق حرفه ای بازاریابی کنیم

زبان بدن دستها قسمت اول

زبان بدن دستها قسمت دوم

زبان بدن دستها قسمت سوم

زبان بدن دستهاقسمت چهارم

زبان بدن هیلاری کلینتون

Views: 9

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,