ویژگی های مشاور حرفه ای قسمت سوم

ویژگی های مشاور حرفه ای قسمت سوم
شهریور ۱۲, ۱۴۰۲
10 بازدید

ویژگی های مشاور حرفه ای این مطلب ادامه مقاله ویژگیهای مشاوران حرفه ای قسمت دوم می باشد: ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت سوم سلسله مقالاتی را در دست نگارش دارم و این قسمت سوم این سلسله مقالات است که در حال مطالعه آن هستید این سلسله مقالات برای ارتقائ شرایط مشاوران حرفه ای کشورمان به تحریر در آمد است […]

ویژگی های مشاور حرفه ای

این مطلب ادامه مقاله ویژگیهای مشاوران حرفه ای قسمت دوم می باشد:

ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت سوم

سلسله مقالاتی را در دست نگارش دارم و این قسمت سوم این سلسله مقالات است که در حال مطالعه آن هستید این سلسله مقالات برای ارتقائ شرایط مشاوران حرفه ای کشورمان به تحریر در آمد است اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که واگذارندگان و کارفرمایان و مدیران و….. هم باید این سلسله مقالات را مطالعه فرمایند تا بتوانند در مورد انتخاب مشاور با دقت نظر بیشتری مشاوران خود را انتخاب کنند و مشاوری که این شرایط را بصورت حداقلی هم دارا نیست را انتخاب نکنند چراکه مشاور برای تسهیل کار و بهره بری بیشتر و….. به مجموعه ما می آید نه برای سخت تر شدن کارها .

مشاور ایده آل شرایط کار و رویه های موجود را باید بهبود ببخشد هرچند برای کار هر مشاوری یک بیس زمانی را مقرر می کند اما باید در کوتاه ترین زمان اتفاقات مناسب رخ دهد.

مازیار میر با دودهه تجربه همکاری تدریس تحقیق و حضور در تیم مشاوران برتر کشور در این سلسله مقالات سعی دارد به ابعاد مختلف مشاور از دایره تفکر التقاطی با رویکرد سیستماتیک و انتزاعی کار را دنبال کند در اینجا جادارد از جناب دکتر الوانی و دکتر حیدری و دکتر شفیعا  و دکتر میر سپاسی بابت رهنمون ها و درسهای این بزرگان که تفکر چند لایه و چند بعدی را در روح و ذهن من برای همیشه حک نمودند و مرا در هرچه بهتر نوشتن این مقاله یاری نمودند نهایت تشکر و قدردانی خود را اعلام می نمایم.

لازم به ذکر است که هرچند دامنه مشاوره و علم مشاوره بسیار گسترده است اما هدف از این سلسله مقالات رسیدگی به وضعیت مشاوران بازاریابی و فروش و مشاوران سازمانی و صنعتی است و البته با توجه به تفاسیر کلی از علم مشاوره می توان اصول راهبردی و استراتژیک مشاوره عمومی را با ضریب انحراف ناچیزی از مسیر به سایر انواع مشاوره ها مانند مشاورین روانشناسی و مشاوران تحصیلی و مشاوران ازدواج تعمیم داد و با توجه به نیاز علاقه مندان به موارد دیگر هم اشاره خواهم نمود.

خواهشمند است در این خصوص تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.در مقاله قبل ما به ده اصل کلی یک مشاور حرفه ای پر داختیم در قسمت دوم مشاوره حرفه ای به  (( خلوص در گفتار و کردار و استفاده حداکثری از ابزارهای کلامی و غیر کلامی)) خواهیم پرداخت.

اما قبل از ادامه سلسله مقالات ویژگیهای مشاورحرفه ای به دو دسته عمده تفکیک می گردند که عبارتند از : دسته اول مشاوران عملیاتی و مفهومی و دسته دوم مشاوران سیستمی عمومی و تخصصی و سنتی و مدرن و همچنین سیستمهای مصنوعی و طبیعی

در مقاله بعد یه تفصیل این دو دسته کلی را تفکیک و مورد بررسی و آنالیز قرار خواهیم داد. در مقالات بعد به تفصیل پیرامون ارتباط غیرکلامی و زبان بدن حرفه ای و زبان بدن و کلیات زبان بدن مشاور و  زبان بدن تخصصی و تن گفتار مطالبی را به رشته تحریر در می آورم.

دکتر مازیار میر مشاور و تحلیلگر

ویژگی های مشاور حرفه ای

Views: 9

برچسب‌ها:, , , , ,