نمونه ای از بهترین طرح‌ها و نمونه‌های کسب‌ و کار 2023

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
9 بازدید

نمونه ای از بهترین طرح‌ها و نمونه‌های کسب‌ و کار 2023

نمونه ای از بهترین طرح‌ها و نمونه‌های کسب‌ و کار 2023

نمونه ای از بهترین طرح‌ها و نمونه‌های کسب‌ و کار

نمونه ای از بهترین طرح‌ها و نمونه‌های کسب‌

نمونه ای از بهترین طرح‌ها

 

خواندن نمونه طرح های کسب و کار زمانی که طرح های خود را می نویسید ضروری است. همانطور که نمونه‌های طرح کسب‌وکار را از شرکت‌ها و مارک‌های واقعی بررسی می‌کنید، یاد می‌گیرید که چگونه برنامه‌ای بنویسید که کسب‌وکار شما را در مسیر درست قرار دهد، سرمایه‌گذاران را متقاعد کند که بودجه ارائه کنند و اطمینان حاصل کند که سرمایه‌گذاری شما برای بلندمدت پایدار است.

نمونه طرح های تجاری و نمونه ها
→ اکنون دانلود کنید: الگوی طرح کسب و کار رایگان
اما طرح کسب و کار چگونه است؟ و چگونه می توانید یکی را بنویسید که قابل اجرا و قانع کننده باشد؟ بیایید طرح کسب و کار رسمی ایده آل را مرور کنیم، سپس به نمونه های طرح کسب و کار که می توانید برای الهام بخشیدن به طرح کسب و کار خود استفاده کنید، نگاهی بیندازیم.

 

فرمت طرح کسب و کار
از هر مربی ورزشی موفقی بپرسید که چگونه در این همه بازی پیروز می شود، و آنها به شما خواهند گفت که برای هر بازی یک برنامه منحصر به فرد دارند. همین منطق در مورد تجارت نیز صدق می کند. اگر می خواهید یک شرکت پر رونق بسازید که بتواند از رقبا جلوتر باشد، باید قبل از ورود به بازار برای نبرد آماده شوید.

طرح های تجاری شما را در مسیر دشوار رشد یک شرکت راهنمایی می کنند. ارجاع به یکی شما را در مسیر موفقیت نگه می دارد. و اگر طرح کسب و کار شما به اندازه کافی قانع کننده باشد، می تواند سرمایه گذاران را نیز متقاعد کند که به شما بودجه بدهند.

با این همه خطر، ممکن است از خود بپرسید، \”از کجا شروع کنم؟ چگونه باید این را قالب بندی کنم؟\”

به طور معمول، طرح کسب و کار سندی است که جزئیات چگونگی دستیابی یک شرکت به اهداف خود را نشان می دهد.

بیشتر طرح های تجاری شامل بخش های زیر است:

1. خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی مسلماً مهمترین بخش کل طرح تجاری است. اساساً، این یک نمای کلی یا مقدمه است که به گونه ای نوشته شده است تا توجه خوانندگان را جلب کند و آنها را در بقیه طرح تجاری (که ممکن است ده ها یا صدها صفحه باشد) راهنمایی کند.
بیشتر خلاصه های اجرایی عبارتند از:
بیانیه ماموریت
تاریخچه شرکت و رهبری
مروری بر مزیت رقابتی
پیش بینی های مالی
اهداف شرکت
با این حال، بسیاری از این موضوعات بعداً در طرح کسب و کار با جزئیات بیشتری پوشش داده می‌شوند، بنابراین خلاصه اجرایی را واضح و مختصر نگه دارید، و فقط مهم‌ترین موارد را شامل می‌شود.
اگر قصد راه اندازی یا گسترش یک کسب و کار کوچک را دارید، تهیه طرح کسب و کار هنوز بسیار حیاتی است. این طرح باید شامل تمام عوامل اصلی کسب و کار شما باشد. می توانید این پی دی اف کسب و کار کوچک را بررسی کنید تا ایده ای در مورد نحوه ایجاد آن برای کسب و کار خود داشته باشید. نمونه طرح کسب و کار: نمونه خلاصه اجرایی
برای راهنمایی بیشتر، نکات ما را برای نوشتن یک خلاصه اجرایی موثر بررسی کنید.

2. فرصت بازار

این جایی است که شما فرصت های موجود در بازار را به تفصیل بیان می کنید. شکاف در صنعت فعلی کجاست و محصول شما چگونه این شکاف را پر خواهد کرد؟
در این بخش، شما ممکن است شامل موارد زیر باشید:
اندازه بازار
سهم بازار فعلی یا بالقوه
روند در صنعت و رفتار مصرف کننده
جایی که شکاف است
چه چیزی باعث شکاف شد
چگونه می خواهید آن را پر کنید
برای به دست آوردن درک کامل از فرصت بازار، باید تجزیه و تحلیل TAM، SAM و SOM انجام دهید و تحقیقات بازار را در صنعت خود انجام دهید. همچنین ممکن است از ایجاد یک تحلیل SWOT برای شناسایی برخی از بینش های این بخش بهره مند شوید.

3. چشم انداز رقابتی

در مورد سهم بازار، باید بخشی ایجاد کنید که جزئیات رقبای برتر را به اشتراک بگذارد. به هر حال، مشتریان شما احتمالاً بیش از یک ارائه دهنده را برای انتخاب دارند و شما می خواهید دقیقاً بدانید که چرا آنها ممکن است یکی را نسبت به دیگری انتخاب کنند. انجام یک تحلیل رقابتی می تواند به شما کمک کند تا کشف کنید:
روندهای صنعتی که سایر ارائه دهندگان ممکن است از آن استفاده نکنند
نقاط قوت در رقابت شما که ممکن است موانعی برای مقابله با آنها باشد
نقاط ضعف در رقابت شما که ممکن است به شما در ایجاد امتیاز فروش کمک کند
پیشنهاد منحصر به فردی که شما به بازار می آورید که ممکن است در بین مشتریان طنین انداز شود

4. مخاطبان هدف

این بخش به طور مفصل توضیح می‌دهد که بخش‌های مشتریان شما چه کسانی هستند. اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی مخاطبان شما چیست؟
اگر پاسخ فوری شما «همه» است، باید عمیق‌تر کاوش کنید. از خودت بپرس:
چه جمعیتی به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما نیاز دارند/خرید می‌شوند؟
روانشناسی این مخاطب چیست؟ (آرزوها، رویدادهای محرک و غیره)
چرا پیشنهادات شما برای آنها ارزشمند است؟
ایجاد یک شخصیت خریدار می‌تواند مفید باشد تا در ذهنیت مشتریان ایده‌آل خود بسازید و به روشنی در مورد اینکه چرا آنها را هدف قرار می‌دهید.

5. استراتژی بازاریابی

در اینجا، نحوه جذب مشتریان جدید با استراتژی بازاریابی خود را مورد بحث قرار خواهید داد. ممکن است در نظر بگیرید که اطلاعاتی در مورد:
چشم انداز موقعیت یابی برند و نحوه پرورش آن
هدفی که قصد دارید به آن برسید
معیارهایی که برای سنجش موفقیت استفاده خواهید کرد
کانال ها و تاکتیک های توزیعی که استفاده می کنید
این می تواند به شما کمک کند که از قبل یک برنامه بازاریابی داشته باشید تا به شما در اطلاع رسانی این جزء از برنامه تجاری خود کمک کند.

6. ویژگی ها و مزایای کلیدی

در مرحله ای از طرح تجاری خود، ویژگی ها و مزایای کلیدی محصولات و/یا خدمات خود را مرور خواهید کرد. قرار دادن این موارد می تواند به خوانندگان ایده ای درباره نحوه قرارگیری خود در بازار و پیام هایی که احتمالاً استفاده می کنید، بدهد. حتی می تواند به آنها کمک کند تا بینش بهتری نسبت به مدل کسب و کار شما کسب کنند.

7. قیمت گذاری و درآمد

اینجا جایی است که در مورد ساختار هزینه و جریان های مختلف درآمد بحث خواهید کرد. استراتژی قیمت گذاری شما باید به اندازه کافی محکم باشد تا در عین حال که در صنعت رقابتی باقی بمانید، سود نیز داشته باشد. به همین دلیل، می توانید موارد زیر را بیان کنید:
تفکیک قیمت های خاص برای هر محصول یا خدمات
چرا قیمت شما بالاتر یا پایین تر از قیمت رقیب شما است
(اگر بالاتر) چرا مشتریان مایل به پرداخت بیشتر هستند
(اگر کمتر) چگونه می توانید محصولات یا خدمات خود را با هزینه کمتر ارائه دهید
زمانی که انتظار دارید به حد تعادل برسید، چه حاشیه هایی را انتظار دارید و غیره؟

8. امور مالی

این بخش به ویژه برای سرمایه‌گذاران و تیم‌های رهبری برای تعیین استراتژی‌های تامین مالی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و غیره آموزنده است. طبق گفته فوربس، شما می‌خواهید سه چیز اصلی را در نظر بگیرید:
صورت سود/زیان – این به این سوال پاسخ می دهد که آیا کسب و کار شما در حال حاضر سودآور است یا خیر.
بیانیه جریان نقدی – این دقیقاً میزان پول نقد ورودی و خروجی را نشان می دهد تا بینشی در مورد مقدار پول نقد موجود در یک تجارت ارائه دهد.
ترازنامه – دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را مشخص می کند، که بینشی در مورد ارزش یک تجارت می دهد.
در حالی که برخی از برنامه های تجاری ممکن است شامل اطلاعات بیشتر یا کمتری باشند، اینها جزئیات کلیدی هستند که شما می خواهید در آن گنجانده شوید.
به خاطر داشته باشید که هر یک از این بخش ها

نمونه الگوهای طرح کسب و کار

اکنون که می‌دانید شامل چه مواردی می‌شود و چگونه یک طرح تجاری را قالب‌بندی کنید، اجازه دهید برخی از الگوها را بررسی کنیم.

1. طرح کسب و کار یک صفحه ای HubSpot نمونه طرح کسب و کار: الگوی طرح کسب و کار HubSpot
یک قالب طرح تجاری تک صفحه ای رایگان و قابل ویرایش را دانلود کنید.

طرح کسب‌وکار مرتبط در بالا در HubSpot ایجاد شده است و برای کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای مناسب است – مهم نیست که چقدر استراتژی‌ها را باید توسعه دهیم.

زمینه‌هایی مانند شرح شرکت، بودجه مورد نیاز، و جدول زمانی پیاده‌سازی، به این طرح تجاری یک صفحه‌ای چارچوبی می‌دهد که چگونه برند خود را بسازید و چه وظایفی را در حین رشد دنبال کنید. سپس، با بلوغ کسب و کار، می توانید طرح کسب و کار اصلی خود را با تکرار جدید سند بالا گسترش دهید.

چرا ما آن را دوست داریم
این طرح کسب و کار یک صفحه ای یک انتخاب فوق العاده برای صاحب کسب و کار جدید است که زمان یا منابع لازم برای تهیه یک طرح تجاری کامل را ندارد. این شامل تمام بخش های ضروری در قالبی قابل دسترس و مناسب برای گلوله است. به این ترتیب، می توانید قبل از پرداختن به جزئیات، ضربات گسترده را کاهش دهید.

2. قالب طرح تجاری قابل دانلود HubSpot
طرح کسب و کار نمونه: پی دی اف قابل ویرایش رایگان hubspot

 

ما همچنین یک الگوی طرح کسب و کار برای کارآفرینان ایجاد کردیم.

یک قالب طرح تجاری تک صفحه ای رایگان و قابل ویرایش را دانلود کنید.
این قالب به عنوان یک راهنما و چک لیست برای راه اندازی کسب و کار شما طراحی شده است. شما یاد خواهید گرفت که در هر بخش از طرح کسب و کار خود چه مواردی را بگنجانید و چگونه آن را انجام دهید. همچنین فهرستی برای شما وجود دارد که وقتی هر بخش از طرح تجاری خود را به پایان می رسانید، آن را بررسی کنید.

برنامه‌های بازی قوی به مربیان کمک می‌کند تا در بازی‌ها برنده شوند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا به صدر صنعت خود برسند. بنابراین اگر زمان و تلاش لازم را برای نوشتن یک طرح تجاری قابل اجرا و قانع کننده اختصاص دهید، شانس موفقیت و حتی تسلط خود را در بازار خود افزایش خواهید داد.

چرا ما آن را دوست داریم
این کیت طرح کسب و کار برای کارآفرین نوپایی که نیاز به سند گسترده تری برای به اشتراک گذاشتن با سرمایه گذاران و سایر سهامداران دارد ضروری است. این نه تنها شامل بخش‌هایی برای خلاصه اجرایی، خط محصول، تجزیه و تحلیل بازار، طرح بازاریابی و برنامه فروش شما می‌شود، بلکه راهنمایی عملی برای پر کردن این بخش‌ها نیز ارائه می‌کند.

3. الگوی برنامه ریزی مالی LiveFlow با اتوماسیون داخلی
نمونه طرح کسب و کار: LiveFlow

هدف این قالب رایگان از LiveFlow ایجاد یک برنامه مالی و پیگیری پیشرفت آنها به صورت ماهانه برای مشاغل آسان است. قالب P&L Budget در مقابل واقعی به کاربران اجازه می دهد تا درآمد، هزینه فروش، هزینه های عملیاتی، حاشیه سود عملیاتی، سود خالص و موارد دیگر را پیگیری کنند.

داشبورد خلاصه تمام داده‌های موجود در برگه برنامه مالی را جمع‌آوری می‌کند و با ایجاد تغییرات به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود. به‌جای اتلاف ساعت‌ها برای وارد کردن دستی داده‌های خود به صفحه‌گسترده، LiveFlow همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های حسابداری و بانکی خود را مستقیماً به صفحه‌گسترده خود متصل کنید، بنابراین شماره‌های شما همیشه به‌روز هستند.

با داشبورد، می‌توانید باند، موجودی نقدی، نرخ سوخت، حاشیه‌های ناخالص و سایر معیارهای خود را مشاهده کنید. داشتن یک روش ساده برای ردیابی همه چیز در یک مکان، تکمیل بخش مالی طرح کسب و کار شما را آسان تر می کند.

چرا ما آن را دوست داریم
این یک الگوی فوق العاده برای ردیابی عملکرد و همسویی داخلی و ایجاد یک فرآیند قابل اعتماد برای مستندسازی اطلاعات مالی در سراسر تجارت است. بسیار همه کاره و مبتدی پسند است. به خصوص اگر حسابدار در تیم ندارید مفید است. (ما همیشه توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید، اما برای کسب‌وکارهای جدید، داشتن یکی از آنها ممکن نیست.)

4. نمونه طرح تجاری ThoughtCo
نمونه طرح کسب و کار: ThoughtCo.

اگر می‌خواهید در حین نوشتن طرح تجاری خود به یک طرح تجاری واقعی اشاره کنید، ThoughtCo شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. یک شرکت خیالی به نام Acme Management Technology ایجاد کرد و یک طرح تجاری کامل برای آن نوشت.

استفاده از نمونه طرح کسب و کار آن به عنوان یک راهنما در حالی که طرح خود را پر می کنید، به شما کمک می کند تا جزئیات کوچک و در عین حال مهم را در طرح کسب و کار خود بگنجانید که در غیر این صورت ممکن است متوجه آن نشده باشید.

چرا ما آن را دوست داریم
این یک الگوی فوق العاده برای یک کسب و کار موجود است که به طور استراتژیک مسیرها را تغییر می دهد. اگر شرکت شما برای مدتی فعال بوده است، و شما به دنبال بهبود درآمد خود یا احیای استراتژی خود هستید، این یک الگوی عالی برای استفاده و دنبال کردن است.

5. الگوی طرح کسب و کار رایگان BPlan
نمونه طرح کسب و کار: BPlan

یکی از نمونه طرح‌های تجاری با گرایش مالی بیشتر در این لیست، الگوی طرح کسب‌وکار رایگان BPlan است که بسیاری از صفحات خود را به برنامه مالی و صورت‌های مالی کسب‌وکار شما اختصاص می‌دهد.

پس از تکمیل این طرح تجاری، شرکت شما واقعاً سلامت مالی خود و اقداماتی را که باید برای حفظ یا بهبود آن بردارید، درک کند.

چرا ما آن را دوست داریم
ما این الگوی طرح کسب و کار را به دلیل سهولت استفاده و دستورالعمل های عملی آن (علاوه بر اجزای مالی محور آن) کاملاً دوست داریم. اگر در فکر نوشتن یک طرح تجاری کامل غرق شدید، از این الگو برای کمک به شما در این فرآیند استفاده کنید.

6. بررسی کسب و کار هاروارد \”چگونه یک طرح تجاری برنده بنویسیم\”
اکثر طرح‌های تجاری نمونه به شما یاد می‌دهند که چه چیزی را در طرح کسب‌وکار خود بگنجانید، اما این مقاله مروری بر کسب‌وکار هاروارد، طرح کسب‌وکار شما را به سطح بعدی می‌برد – چرایی و چگونگی نوشتن یک طرح کسب‌وکار را به شما می‌آموزد.

با راهنمایی استنلی ریچ و ریچارد گامپرت، نویسندگان مشترک \”طرح های تجاری که برنده می شوند: درس هایی از انجمن شرکت MIT\”، می آموزید که چگونه یک طرح تجاری متقاعد کننده بنویسید که بر تقاضای بازار برای محصول یا خدمات شما تأکید دارد. همچنین مزایای مالی را که سرمایه گذاران می توانند از سرمایه گذاری در سرمایه گذاری شما به دست آورند، به جای تلاش برای فروش آنها در مورد کیفیت محصول یا خدمات شما، درو خواهند کرد.

چرا ما آن را دوست داریم
این راهنمای طرح کسب‌وکار کمتر بر روی بخش‌های جداگانه یک طرح کسب‌وکار تمرکز می‌کند و بیشتر بر روی هدف کلی نوشتن یک طرح تجاری تمرکز دارد. به همین دلیل، یکی از موارد مورد علاقه ما برای تکمیل هر قالبی است که انتخاب می کنید. راهنمای هاروارد بیزینس ریویو برای صاحبان مشاغل جدید و باتجربه مفید است.

7. راهنمای کامل HubSpot برای شروع یک تجارت
اگر کارآفرین هستید، می‌دانید که نوشتن طرح کسب‌وکار یکی از چالش‌برانگیزترین گام‌های اولیه برای شروع یک کسب‌وکار است. خوشبختانه، با راهنمای جامع HubSpot برای شروع یک کسب و کار، یاد خواهید گرفت که چگونه تمام جزئیات را با درک آنچه باید در طرح کسب و کار خود بگنجانید و چرا گنجاندن آنها مهم است، ترسیم کنید. این راهنما همچنین کل نمونه طرح کسب و کار را برای شما بیان می کند.

اگر برای راه اندازی یک کسب و کار به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، راهنمای HubSpot می تواند به شما آموزش دهد که چگونه کسب و کار خود را قانونی کنید، نام کسب و کار خود را انتخاب و ثبت کنید، و بودجه کسب و کار خود را تامین کنید. همچنین اطلاعات مالیاتی مشاغل کوچک را ارائه می دهد و نکات بازاریابی، فروش و خدمات را ارائه می دهد.

چرا ما آن را دوست داریم
این راهنمای جامع علاوه بر نوشتن طرح کسب و کار، با دقت و جزئیات بالا، شما را در فرآیند شروع یک کسب و کار راهنمایی می کند. بنابراین اگر در میانه راه اندازی کسب و کار خود هستید، این یک راهنمای عالی برای شماست. همچنین منابع دیگری را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، مانند الگوهای تحلیل بازار ارائه می دهد.

8. الگوی طرح کسب و کار رایگان Panda Doc
نمونه طرح کسب و کار: Panda Doc

الگوی طرح کسب و کار رایگان PandaDoc یکی از طرح‌های تجاری دقیق‌تر و کامل‌تر در این فهرست است. آنچه را که باید در هر بخش بگنجانید، توضیح می‌دهد، بنابراین لازم نیست همه چیز را از ابتدا در نظر بگیرید.

هنگامی که آن را پر کردید، به طور کامل با جزئیات دقیق کسب و کار خود آشنا خواهید شد و اینکه چگونه تمام قطعات متحرک آن باید با هم کار کنند تا به موفقیت آن کمک کنند.

چرا ما آن را دوست داریم
این الگو دو چیز را ارائه می دهد که ما دوست داریم: جامعیت و دستورالعمل های عمیق. به‌علاوه، با نرم‌افزار امضای الکترونیکی PandaDoc همگام‌سازی شده است تا شما و سایر ذینفعان بتوانید به راحتی آن را امضا کنید. به همین دلیل، ما آن را به ویژه برای کسانی که با یک شریک یا با هیئت مدیره شروع به کسب و کار می کنند، دوست داریم.

9. الگوی طرح کسب و کار رایگان مدیریت کسب و کار کوچک
نمونه طرح کسب و کار: مدیریت کسب و کار کوچک

اداره کسب و کار کوچک (SBA) چندین الگوی طرح کسب و کار رایگان ارائه می دهد که می توانند برای الهام بخشیدن به طرح خود استفاده شوند. قبل از شروع، می توانید تصمیم بگیرید که به چه نوع طرح کسب و کار نیاز دارید – یک طرح راه اندازی سنتی یا ناب.

سپس، می‌توانید قالب هر دوی این طرح‌ها را مرور کنید و نمونه‌هایی از شکل ظاهری آنها را مشاهده کنید.

چرا ما آن را دوست داریم
ما هر دو قالب SBA را به دلیل تطبیق پذیری آنها دوست داریم. شما می توانید بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید.

4. اتوماسیون خانگی وستا
مثال طرح کسب و کار: خلاصه اجرایی وستا

این همان طرح تجاری است که هنگام درخواست برای وجوه تجاری به آن نیاز دارید. این به وضوح آینده مورد انتظار شرکت و چگونگی پیشرفت کسب و کار در طول سال ها را نشان می دهد.

این خلاصه اجرایی برای راه اندازی یک دستگاه خانه هوشمند بخشی از یک طرح تجاری است که توسط دانشجویان دانشگاه Mount Royal ایجاد شده است. در حالی که فاقد برخی از جلوه‌های بصری براق قالب‌های بالا است، خلاصه اجرایی آن‌ها کار بسیار خوبی برای نشان دادن میزان سرمایه‌گذاری آنها در کسب‌وکار است.

بلافاصله، آنها اشاره می کنند که قبلاً 200000 دلار در شرکت سرمایه گذاری کرده اند، که به سرمایه گذاران نشان می دهد که آنها در این بازی نقش دارند و فقط به دنبال شخص دیگری برای پرداخت هزینه نیستند.

5. مرکز خلاقیت NALB
نمونه های طرح کسب و کار: مرکز خلاقیت نالب

این طرح تجاری تخیلی برای یک فروشگاه لوازم هنری شامل همه چیزهایی است که ممکن است در یک طرح تجاری به آن نیاز داشته باشید: یک خلاصه اجرایی، یک خلاصه شرکت، یک لیست از خدمات، یک خلاصه تجزیه و تحلیل بازار و موارد دیگر. به دلیل جامعیت آن، اگر در حال افتتاح یک فروشگاه آجر و ملات هستید و برای شروع کسب و کار خود نیاز به دریافت بودجه خارجی دارید، نمونه بسیار خوبی برای دنبال کردن است.

یکی از قابل توجه‌ترین بخش‌های آن، خلاصه تحلیل بازار آن است که شامل مروری بر رشد جمعیت در منطقه جغرافیایی هدف کسب‌وکار، و همچنین تقسیم‌بندی انواع مشتریان بالقوه‌ای است که انتظار دارند در فروشگاه از آنها استقبال کنند. این نوع بینش دقیق برای درک و انتقال پتانسیل رشد کسب و کار شما ضروری است. به علاوه، پایه ای قوی برای ایجاد شخصیت های خریدار مرتبط و مفید ایجاد می کند.

با تغییر بازار و خریدار هدف، به روز نگه داشتن این اطلاعات ضروری است. به همین دلیل، باید تا حد امکان تحقیقات بازار را انجام دهید تا مطمئن شوید که مخاطبان صحیح را هدف قرار داده اید و اطلاعات دقیق را با سرمایه گذاران خود به اشتراک می گذارید.

6. مجموعه های همراه برنامه درسی (CSS)
نمونه های طرح کسب و کار: مجموعه های همراه برنامه درسی

اگر به دنبال یک نمونه طرح کسب و کار SaaS هستید، از این طرح تجاری برای یک شرکت نرم‌افزاری آموزشی خیالی به نام Curriculum Companion Suites فراتر نروید. مانند طرح کسب و کار برای مرکز خلاق NALB، شامل اطلاعات زیادی برای سرمایه گذاران احتمالی و سایر سهامداران کلیدی در تجارت است.

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این طرح تجاری، خلاصه اجرایی است که شامل نمای کلی محصول، بازار و ماموریت است. دو مورد اول برای شرکت‌های نرم‌افزار ضروری هستند، زیرا ارائه محصول اغلب در خط مقدم استراتژی شرکت قرار دارد. بدون اینکه این اطلاعات فوراً در اختیار سرمایه گذاران و مدیران اجرایی قرار گیرد، در این صورت خطر نوشتن یک طرح تجاری بدون تمرکز را دارید.

همچنین ضروری است که ماموریت شرکت خود را از جلو بارگذاری کنید اگر \”چرا؟\” شما را توضیح دهد. به عبارت دیگر، چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید و چرا ذینفعان باید به آن اهمیت دهند؟ اگر احساس می کنید که ماموریت شما باعث علاقه مندی به کسب و کار و پیشنهادات آن می شود، این بخش مهمی است که باید در آن گنجانده شود.

7. طرح کسب و کار نمونه کولینا
نمونه طرح کسب و کار: کولینا

طرح کسب و کار نمونه کولینا نمونه ای عالی از نحوه طرح ریزی طرح کسب و کار خود به گونه ای است که به طور طبیعی جریان داشته باشد، خوانندگان را درگیر کند و اطلاعات حیاتی مورد نیاز سرمایه گذاران و ذینفعان را فراهم کند. شما همچنین می توانید از این الگو به عنوان راهنما هنگام جمع آوری جزئیات مهم استفاده کنید. پس از مشاهده این نمونه، درک بهتری از داده ها و تحقیقاتی که باید برای طرح کسب و کار خود انجام دهید، خواهید داشت.

8. طرح کسب و کار نمونه آلو
نمونه طرح کسب و کار: آلو

این یکی از نمونه طرح های تجاری مورد علاقه من است زیرا می توانید ببینید که چگونه پیاده سازی تصاویر بصری می تواند به بیان داستان برند شما کمک کند. تصاویر موجود در این طرح جدید هستند، که برای شرکت نوآوری مانند Plum منطقی است. هنگام ایجاد طرح کسب و کار خود، مطمئن شوید که تصاویر و طرحی که استفاده می کنید برای برندسازی شما منطقی است.

علاوه بر این، اگر مطمئن نیستید که چه اطلاعات مالی را باید درج کنید، نمودارهای مالی ارائه شده راهنمای بسیار خوبی هستند.

9. LiveShopBuy نمونه طرح کسب و کار
نمونه طرح کسب و کار: LiveShopBuy

با این طرح تجاری، تمرکز بر فرصت سرمایه گذاری است. اگر قصد دارید از طرح کسب و کار خود برای جستجوی بودجه استفاده کنید، این یک الگوی عالی برای استفاده است. بخش فرصت سرمایه گذاری درست در جلو قرار داده شده است و چندین صفحه دارد. سپس، به جزئیات بیشتری در مورد شرکت و خدمات کلیدی آن می پردازد.

نوشتن طرح کسب و کار خود را شروع کنید
هنگامی که برای اولین بار برنامه کسب و کار خود را شروع می کنید، می تواند دلهره آور باشد. دنیای تجارت به سرعت در حال حرکت است و مملو از شرکت های جاه طلبی است که برای به دست آوردن اکثریت سهم بازار صنعت خود تلاش می کنند.

به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید ارزش کسب و کارتان را درک می کنید و می توانید آن را از طریق یک طرح تجاری که به درستی قالب بندی شده است، در میان بگذارید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

Views: 5

برچسب‌ها:, , , , , ,