تحلیل زبان بدن پرویز پرستویی

تحلیل زبان بدن پرویز پرستویی

پرویز پرستویی متولد ۲ تیر ۱۳۳۴ روستای چارلی کبودرآهنگ، استان همدان  است او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. دارای مدرک درجه سه هنری (معادل لیسانس) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. پدرش کشاورز بود و زمانی که پرویز ۳ ساله بود به تهران مهاجرت کرد. دوران کودکی و نوجوانی را در یک خانه اجاره ای کوچک در محله دروازه غار سپری کرد. او در مدرسه صادقیه اسلامی در کوچه گمرک تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رساند.

پرستویی با پس انداز اندک خود خانه ای در حوالی ترمینال جنوب خرید. مدتی به ورزش علاقه نشان داد و دروازه بان تیم کارگران بود.  پس از این زمان به مرکز رفاه نازی آباد رفت و شروع به آموختن تاتر کرد.  پرویز پرستویی در سال ۱۳۶۰ و زمانی که ۲۶ سال سن داشت به عنوان منشی در دادگستری تهران مشغول به کار شد، امّا پس از مدتی به خاطر ناهمخوانی این شغل با روحیاتش به اداره تاتر رفت و تا پایان در آنجا مشغول به کار شد.

در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، در سال ۱۳۹۴ برای چهارمین بار برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اوّل مرد شد. او این جایزه را برای بازی در فیلم بادیگارد به دست آورد. به این ترتیب، او در میان برندگان این جایزه صاحب یک رکورد استثنایی شد. او علاوه بر این، یک بار نیز در سال ۱۳۶۲ برای بازی در فیلم دیار عاشقان برنده عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود. او متأهل و دارای دو فرزند است بازی منحصر بفرد پرستویی در مارمولک و آژانس شیشه ای همیشه ماندگار و خاطره انگیز است . هم خوانی زبان بدن و زبان کلام و استفاده از تن صدای منحصر بفرد چه در کند و تند گویی ها و یا در ارائه حالت و احساس بسیار حرفه ای است .

پرستویی از زبان بدن استثنائی و کاملا حرفه ای بهره می برد او به تمام معنی با بدن خود در مارمولک همگان را درگیر می کند  فرو رفتن در نقشهایش را می توان از تمام تن گفتارهایش خواند و پیش بینی کرد و شاید ارتباط برقرار کردن ما با همین زبان بدن مثبت و فوق العاده نقطه رجحان پرستویی است عکسی که  امروز برایتان انتخاب کردم بیشتر به این خاطر است که نشان از قلب صاف و صادق پرستویی دارد شاید هم بتوان اینگونه تفسیر کرد پرویز پرستویی با قلب خود با مردمان وطن سخن می گوید این لحظه ناب را یک عکاس چیره دست و پس از جاری شدن اشکهای صادق این بازیگر صادق و توانمند کشورمان برداشته شده و اشکی از ته دل را نشان می دهد گویی پرستوی قلب پرستویی در حال پر کشیدن است برای شهدایی که در بین ما نیستند و برای کشور از جان مایه گذاشته اند .

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

Views: 2

دسته‌ها: کسب و کار
برچسب‌ها: