تحلیل زبان بدن دورهمی

تحلیل زبان بدن دورهمی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
26 بازدید

تحلیل زبان بدن دورهمی مجله مذاکره و زبان بدن دورهمی مهران مدیری شبکه نسیم ایام عید همه را ذوق زده نموده با برنامه های جدید و نوع آورانه همه را متحیر می کند و با بالا بردن شادی و نشاط  در بیننده باعث سنت شکنی شبکه های صداوسیما شده است مجموعه دورهمی با حضور بازیگرانی از جمله الیکا […]

تحلیل زبان بدن دورهمی

مجله مذاکره و زبان بدن

دورهمی مهران مدیری

شبکه نسیم ایام عید همه را ذوق زده نموده با برنامه های جدید و نوع آورانه همه را متحیر می کند و با بالا بردن شادی و نشاط  در بیننده باعث سنت شکنی شبکه های صداوسیما شده است مجموعه دورهمی با حضور بازیگرانی از جمله الیکا عبدالرزاقی، مهران رنجبر، شقایق دهقان و امیرمهدی ژوله همراه است. این مجموعه جدید مهران مدیری نمایشی ترکیبی است و شامل استندآپ‌کمدی و با حضور تماشاگران است و به جز بازیگران ثابت در هر قسمت یک بازیگر مهمان نیز حضور دارد که با حضور در مقابل دوربین همراه با سایر بازیگران وارد فضای شیرین و کمدی قصه خواهد شد. که بسیاری آنرا نسخه کپی خندوانه می دانند. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی و نویسندگی امیرمهدی ژوله در حال ساخت است.مهران مدیری پس از  سریال در حاشیه که در آن هم کارگردانی و هم ایفای نقش کرد، در مجموعه ایام عید ۱۳۹۵ به عنوان بازیگر  به ایفای نقش می پردازد. دورهمی برنامه ای است که بیشتر حول محور مهران مدیری و بداهه و نیمه بداهه های او می چرخد ،مهمترین مسئله  در دورهمی که در این مقاله کوتاه به آن خواهیم پرداخت، زبان بدن استاد مهران مدیری است.چرا برنامه خوب ((دورهمی)) این روزها با حجم زیادی از انتقاد والبته  توجه مواجه شده است و بسیاری رفتارهای مدیری حتی در تراشیدن موی مهمانان را خلاف فرهنگ می دانند.مهران مدیری به اعتراف بسیاری از منتقدان تاثیرگذارترین برنامه ساز در حوزه طنز در کشور در سال های پس از انقلاب بوده است. حدود ۲۰سال است که این کارگردان و بازیگر، به طور مداوم برنامه های طنز پرمخاطب می سازد و استقبال فراوان از کارهای او حتی از کارهایی با کیفیت پایین تر، ثابت کرده است که دیگر مهران مدیری هرچه بسازد مردم دوست دارند و میبینند. با این حال این بازیگر و کارگردان برجسته همیشه مورد انتقادات و هجمه های شدید به خصوص از سوی مسئولان بوده است.

 حتی حضور مهران مدیری به عنوان بازیگر در یک فیلم سینمایی هم می تواند در فروش آن فیلم تاثیر چشمگیری داشته باشد. با نگاهی به مجموعه هایی که مهران مدیری در طول این سال ها ساخته از«ساعت خوش»، «پاورچین»،«نقطه‌چین»،« شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزارچهره»، «مرد دوهزارچهره» گرفته تا «قهوه تلخ» ، «ویلای من» ، «شوخی کردم»، «در حاشیه» و «دورهمی» به وضوح می توان به این نتیجه رسید که مهران مدیری یک کارگردان به شدت باهوش و تاثیرگذار در امر برنامه سازی است. این سابقه طولانی در کار طنز ساختن در جامعه نسبتا بسته ای چون ایران که ظرفیت انتقاد پذیری در آن اصلا وجود نداشت، با کمترین حاشیه و آسیب نشان از موفقیت بلامنازع این کارگردان دارد. شاید بسیاری بر این باور باشند که موفقیت برنامه های مهران مدیری تا حدود زیادی به نویسندگان آنها بستگی دارد، که در صورت پذیرش این امر هم، باز قدرت او در ساخت برنامه های موفق انکار نشدنی است.

 موفقیت این کارگردان در مواجهه با نویسندگان مختلف و بسیار زیادی که او در این سال ها با آنها همکاری داشته، اتفاقا این موضوع را به ذهن متبادر می سازد که نویسندگانی که استعدادی در طنزنویسی دارند در برخورد با مهران مدیری به وجوه جدیدی از استعداد خود می رسند و به اصطلاح گل می کنند. از ویژگی های بارز مهران مدیری کم حاشیه بودن اوست. علی رغم اینکه حوزه ای که او کار می کند یعنی طنز اجتماعی در معرض شدیدترین حمله هاست و با شوخی با هر طیفی بیم آن می رود که آن گروه از مشاغل یا مرتبطان به آن حوزه به اعتراض برخیزند، با این حال او همیشه به طور رندانه ای از مظان اتهام ها گریخته و در عین حال کار نسبتا قابل قبولی در حوزه نقد اجتماعی به شکل طنز ارائه داده است. مهران مدیری آنقدر زیرک هست که نگذارد کارهایش شبیه هم باشند، شاید درمجموع کارهای او یک تم اعم از اسیرشدن یک شخصیت عاقل (سیامک انصاری) در بین گروهی ناآگاه که کارها و رفتارهای مضحک دارند داشته باشد، اما نمی توان منکر خلاقیت مجموعه های او و موفقیت در جذب مخاطب شد.

 مدیری که بعنوان یک حرفه ای عالی ترین نمونه زبان بدن را در این چند شب که هر چند بعد از پخش برنامه ها آنرا میبینم اما به شدت توجه مرا به خود جلب کرد مدیری با دورهمی ثابت کرد که یک حرفه ای تمام عیار است . او توانسته کاملا طیف مخاطبین خود را بشناسد ،مدیری با استفاده از زبان بدن موثر و تاثیر گذار و حرفه ای خود همه را پای تلویزیونهای میخکوب می کند،هرچند اشتباهات فاحشی دارد اما در کل یک سرو گردن بالاتر از همه ایستاده مخصوصا نقد پذیر است و نقد مثبت را خوب ارزیابی نموده و عمل می کند.بعنوان یک مدرس مذاکره و زبان بدن که دو دهه از زندگی خود را صرف تحقیق مطالعه و آموزش و مشاوره در زمینه ارتباطات کلامی و غیرکلامی نموده ام مدیری را مدیر طنز ایران می دانم . طنز از نوع مهران مدیری، طنزی تلخ در عین حال بسیار گیرا است که دارای نقاطی پنهان که با زبان شیرین طنز اینک بر صفحه تلویزیون نقش می بندد . برای این چهره محبوب و ارزشمند کشورمان آرزوی موفقیت صحت و سلامت می نمایماگر علاقه مند هستید بصورت تخصصی به رمز و رازهای مذاکره و زبان بدن بزرگان جهان دست پیدا نمائید و یا به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یادر برنامه های آموزشی ما شرکت فرمائید.

\"زبانmazyar mir

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه می کنیم لطفا مطالب زیر  را حتما مطالعه فرمائید:

زبان بدن داود رشیدی

تحلیل زبان بدن فرزاد حسنی

رمز گشائی زبان بدن مردان عاشق

زبان بدن عادل فردوسی پور

Views: 5

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , ,