سومین دوره عالی مدیریت حرفه ای بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی

سومین دوره عالی مدیریت حرفه ای بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی
فروردین ۱۱, ۱۴۰۳
44 بازدید

سومین دوره عالی مدیریت حرفه ای بیمارستان ها مدیریت حرفه ای بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی با افزایش جمعیت و و تعدد مراکز درمانی و اصطکاک هرچه بیشتر پرسنل و مدیران بیمارستانی و حتی بیماران لزوم آموزش های مستمر و با سطح بالا در کشور بسیار احساس می شود بر این اساس دکتر سید مازیار […]

سومین دوره عالی مدیریت حرفه ای بیمارستان ها

مدیریت حرفه ای بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی

با افزایش جمعیت و و تعدد مراکز درمانی و اصطکاک هرچه بیشتر پرسنل و مدیران بیمارستانی و حتی بیماران لزوم آموزش های مستمر و با سطح بالا در کشور بسیار احساس می شود بر این اساس دکتر سید مازیار میر مشاور  عالی و مدرس دوره های مدیریتی و رهبری بهمراه تیم قوی عملیاتی خود جدیدترین مباحث مربوط به مدیریت ورهبری و همچنین مهارتهایی که هر مدیر بخش بهداشت و درمان وآموزش پزشکی باید بر آن تسلط داشته باشد را با جدیدترین تکنولوژی آموزشی برای مدیران و علاقه مندان بخش خصوصی و دولتی فراهم آورده است.

ویژگی های دوره:

مهم ترین ویژگی های دوره عالی مدیریت حرفه ای بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی ویژه مدیران ارشد و میانی دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی کشور به شرح زیر است:

  • فراهم نمودن زمینه لازم جهت آشنایی مدیران با علوم و مهارت های متنوع مدیریتی
  • بررسی و تحلیل عملکرد های برتر در حوزه ی مدیریتبیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی
  • ارتقاء آگاهی مدیران از فرایند بهبود مدیریتی در بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی
  • روش های شناسایی مسائل  و ارایه ی راهکارهای کاربردی برای بهبود عملکرد بیمارستانها و مراکز درمانی و بهداشتی
  • افزایش آگاهی مدیران در خصوص مبانی و اصول رهبری و مدیریت تحول در راستای اصلاح و باز مهندسی
  • اشنایی با چکیده علوم مدیریت و رهبری نوین به همراه راهکارهای مدیران برتر جهان
  • دریافت گواهینامه رسمی پایان دوره از شرکت تعاونی کارکنان معاونت راهبردی ریاست جمهوری

مخاطبان دوره:

دوره ی آموزش عالی مدیریت حرفه ای بیمارستانی، به منظور ارتقاء توانمندی های رده های مدیریت بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی  کشور و مدیران رده های میانی بیمارستان های کل کشور و دانشجویان گروه پزشکی و گروههای وابسته مفید خواهد بود

شرایط پیش نیاز:

دارا بودن حداقل مدرک لیسانس و حداقل یکسال سابقه کار در مراکز بهداشتی و درمانی , اموزش پزشکی

طول دوره:

بصورت یک دوره فشرده یک روزه حضوری و مجازی بصورت نیم ترم آموزشی برگزار خواهد شد.

زمان و مکان برگزاری کلاس ها:

۴  بهمن ۱۳۹۳ درمحل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد و مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری ۳۰ اسفند خواهد بود

مدرک دوره :

فارغ التحصیلان دوره، گواهینامه رسمی دوره عالی مدیریت حرفه ای بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی دریافت می نمایند.

هزینه دوره و نحوه قرارداد:

●هزینه دوره یک میلیون و دویست  پنجاه هزار ریال می باشد.

ساختار کلان محتوای دوره:

یکی از ویژگی های مهم و کلیدی این دوره طراحی دقیق محتوای آن است که سعی دارد با ارائه ی یک زنجیره ی محتوایی مناسب، گام به گام توانایی مدیران را در رابطه با مباحث مدیریت بیمارستانی ارتقاء دهد. این دوره از دو بخش اصلی تشکیل می شود. در بخش اول، مدیران با مفاهیم و مباحث متنوع و بنیادین مدیریتی آشنا می شوند. هدف از این بخش ارتقاء توانمندی مدیران در ایجاد تحولی سازنده در سطح بیمارستان هاست. از آنجایی که برنامه ریزی و اجرای هر برنامه ی تحول نیازمند شناسایی مسایل و مشکلات کلیدی بیمارستان است، بخش دوم این دوره بر توسعه ی توانمندی مدیران در شناسایی آسیب های اصلی بیمارستان تمرکز خواهد کرد. در این بین آسیب شناسی سازمانی انجام شده توسط اساتید و مشاورین دانشگاه صنعتی شریف، در اجرای هر چه بهتر این بخش به مدیران کمک خواهد نمود. در این بخش، الگویی جامع و کاربردی جهت آسیب شناسی بیمارستان و نیز تعریف پروژه های تحول مناسب در سطح بیمارستان نیز ارائه می شود.

بدین ترتیب ساختار نظام مند دوره این امکان را فراهم می کند تا دانش پژوهان پس از آشنایی با مفاهیم اصلی مدیریت، آسیب های اصلی بیمارستان خود را شناسایی و پروژه های تحول مناسبی را تعریف نمایند و در نهایت با استفاده از الگو های تحول سازمانی و با تکیه بر مهارت های رهبری تحول، در راستای بهبود عملکرد بیمارستان خود گام بردارند. این دوره به صورت کاملا کاربردی طراحی و تدوین شده است، به گونه ای که مدیران می توانند آمادگی لازم و کافی برای برنامه ریزی و اجرای پروژه های بهبود در سطح بیمارستان خود و به تبع آن بهبود عملکرد بیمارستان را طی دوره کسب نمایند.

رویکرد در این دوره آموزشی جذب مضاعف و همچنین هدایت بیماران و مخصوصا بیماران ناراضی است و در کنار تمام موارد فوق اصول پیشرفته رهبری و کارتیمی با پرسنل مد نظر قرار داده شده است مدرس دوره دکتر سید مازیار میر سالها است که با مراکز مختلف درمانی و بهداشتی همکاری مستمری داشته و سالها تجربه در زمینه مشاوره جهت جذب و اقناع مشتری وهمچنین کارتیمی رفتار حرفه ای و اصول رهبری را در کارنامه خود دارد .

به افرادی که در آزمون پایان دوره موفق به کسب نمره قبولی شوند مدرک معتبر از شرکت کارکنان معاونت راهبردی ریاست جمهوری اعطا می گردد.

 

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

 

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

روشهای تدوین نظامنامه و سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

مدیریت زمان قسمت اول

سوالات مدیریت زمان

مدیریت

Views: 19

برچسب‌ها:, , , , , ,