چگونه زبان بدن فعال داشته باشیم قسمت اول

چگونه زبان بدن فعال داشته باشیم قسمت اول
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
17 بازدید

چگونه زبان بدن فعال داشته باشیم زبان بدن فعال زبان بدن فعال دکتر مازیارمیر متخصص و کارشناس زبان بدن زبان بدن را همان زبان بی زبانی تعریف می کند او که در دوره های زبان بدن شناسی جوناوارو سرپرست اسبق FBI شرکت نموده می گوید: اگر می خواهید زبان بدن یک حرفه ای را داشته […]

چگونه زبان بدن فعال داشته باشیم

زبان بدن فعال

زبان بدن فعال

دکتر مازیارمیر متخصص و کارشناس زبان بدن زبان بدن را همان زبان بی زبانی تعریف می کند او که در دوره های زبان بدن شناسی جوناوارو سرپرست اسبق FBI شرکت نموده می گوید: اگر می خواهید زبان بدن یک حرفه ای را داشته باشید

،از این استراتژی‌ها ی ویژه استفاده کنید تا نشان دهید

که قوی هستید و می‌توانید هرکاری انجام دهید و بسیار

حرفه ایی هستید آری زبان بدن فعال  را برخی جوانتر ها

زبان بدن خفن تعبیر می کنند وصد البته کاربردهای گوناگونی

دارد. امروزه برای تدریس  و آشنایی مذاکره و فن بیان و با حتی

بازاریابی و فروش و…. باید بر علم زبان بدن کاملا مسلط باشیم

و در اینجا به برخی موارد اشاراتی خواهیم نمود

زبان بدن فعال

ارتباط چشمی موثر

چشمان شما،لیاقت های شما را روشن و آشکار می‌کند.بنابراین اگر دارید غبار و نخ را از شلوارتان جدا می‌کنید و یا به‌دنبال راهی برای خروج از موقعیت بحرانی هستید،نشان می‌دهید که حواس‌تان جای دیگری است و فرد مقابل را خواسته و یا نا خواسته تحقیر می‌کنید.برای آن‌که بیشترین توجه را به طرف مخاطب داشته باشید،اول از نظر ظاهری باید یاد بگیریم به صورتی رفتار کنیم که توجه داریم تا واقعا هم توجه‌ مان جلب شود.

اولین قدم ما باید از چشم‌ها شروع کنید،ارتباط قوی و موثر برقرار کنید، و سپس برای موافقت و هم‌عقیده بودن در حالیکه ارتباط چشمی دارید سری تکان دهید و ابروهای‌تان را به علامت گوش دادن بالا ببریدنکته فرعی که باید بدانید و بسیار مهم است هماهنگی این رفتار حرفه ای است و الا بر عکس تعبیر می شود،با این حرکات هوشمندانه شما علاقه‌مندتر و هشیارتر ظاهر خواهید شد و به طبع حرفه ای تر خواهید شد.

-لبخند کلید ورود به قلبها

تمام مسلمانان قطعا پیامبر خدا را می شناسند و زبان بدن رسول اکرم (ص) همیشه در تمام احادیث با لبخند ظاهر می شدند و می دانیم همه کفار و سایر ادیان حتی معاندین هم قلبا پیامبر را دوست داشتند و چه چیزی برتر از لبخندی آنهم از ژرفای قلب آری لبخند به اطرافیان‌ تان به راحتی آرامش و اعتماد هدیه می‌دهد و یعنی اینکه دارید به هدف‌تان نزدیک می‌شوید.لبخند به شما اعتماد به نفسمی ‌دهد تا به آن‌ چه درذهن دارید برسید

-همیشه برافراشته باشید

طی ده سال تحقیقات  گسترده روی کارافرینان برتر و…. متوجه این مسئله شدند که افراد برتر با شانه ها به عقب و سینه هایی برافراشته هستند آری شانه‌ها هم مهم هستند. باید همیشه یادمان باشد اگرپشت‌ مان را خم کنیم و شانه‌های‌تان افتاده باشد،عدم اعتماد بنفس و یا غیر حرفه ای بودن و یا آماتور بودن شما القاء می شود.

\"زبان بدن فعال

اما چه کنیم تا بتوانیم اعتماد را منتقل کنیم . برای اینکه بتوانیم حس خوبی را به اطرفیان منتقل کنیم بهترین کار این است که سعی کنید همیشه بازوهای‌تان را صاف و مخصوصا محکم نگه دارید. و نکته بسیار مهم دیگر این است که پاهایتان را مقابل کسی که با او حرف می‌زنید باشد نه به سمت در و یا به‌ سمت دیگری هم تحت هیچ شرایطی متمایل نشوید.

لطفا همیشه سعی کنید ژست و قیافه قدرتمندانه را تمرین کنید – مانند قهرمانان با استایل قدرتمند و با اعتماد بنفس ظاهر شوید و پاهای‌ تان به صورتی که به اندازه شانه ها باز باشد ظاهر شوید.  هرگاه با استایل به ایستید و راه بروید و حتی پیش از شروع سخنرانی و یا مذاکره و یا…. انرژی مثبت شما و قدرت و حرفه ای بودن شما متمایز و متفاوت بروز خواهد کرد.

همیشه به یاد داشته باشید هیچ چیز وهیچ کس آنگونه که به نظر میرسد نیست برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

 

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , , , ,